Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Lille Lance

Sitat fra: Stellar på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:38

Jeg la til pano og barneseter 10/9. På en måte har jeg egentlig ikke mast mye på de, det er bare det at de har en tendens til ikke å svare så tydelig på det man spør de om. Da spør jeg på nytt, til jeg får svar. Da jeg så andre som bestilte etter meg få beskjed om utsatt levering, ringte jeg idag (21 06 19 29) og spurte hvordan ting lå an. Fikk svar med en gang at den er ferdig 4/11 med levering uke 51. Første konkrete svar jeg egentlig har fått fra de.

At du endret bestillingen så sent og at det ikke påvirker leveringstidspunkt, må vel sier å være litt små-flaks, eller? ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tai

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 28. oktober 2013, klokken 12:46
Finalized en uke etter deg og ble forespeilet levering februar. Hadde faktisk vent meg til tanken på at det blir mars før jeg har bilen i garasjen, men etter siste oppdateringer her så er det kanskje grunn til å se litt mer positivt på ting.

Faktisk,  ser flere og flere som får tidligere levering.  Blir det februar for meg et det greit.  Blir det januar.... Jippi:-D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Viking

Sitat fra: Brede på mandag 28. oktober 2013, klokken 14:09
Jeg fikk mail i natt, første infomailen jeg noen gang har fått uoppfordret fra Tesla, om justering i produksjon/levering.
Det siste jeg hørte var levering andre uka i desember, er nå forskjøvet til tidlig januar.
Finalized i slutten av juni..

kjedelig nyhet... men du har i alle fall hørt noe.

Jeg har ikke fått noe uppfordret informasjon. Det er fortsatt "sourcing parts" til tross for at de har sagt "første halvdel av desember når jeg har purret status.

jeg synes det er merkelig at de har så ulike approach. Noen får e-post, andre får ikke. Noen får telefon fra DS, andr får ikke...
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Stellar

Sitat fra: Lille Lance på mandag 28. oktober 2013, klokken 14:13
Sitat fra: Stellar på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:38

Jeg la til pano og barneseter 10/9. På en måte har jeg egentlig ikke mast mye på de, det er bare det at de har en tendens til ikke å svare så tydelig på det man spør de om. Da spør jeg på nytt, til jeg får svar. Da jeg så andre som bestilte etter meg få beskjed om utsatt levering, ringte jeg idag (21 06 19 29) og spurte hvordan ting lå an. Fikk svar med en gang at den er ferdig 4/11 med levering uke 51. Første konkrete svar jeg egentlig har fått fra de.

At du endret bestillingen så sent og at det ikke påvirker leveringstidspunkt, må vel sier å være litt små-flaks, eller? ...
Tydeligvis når jeg ser postene i denne tråden :)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Cao_de_Aqua

Sitat fra: Stellar på mandag 28. oktober 2013, klokken 16:15
Sitat fra: Lille Lance på mandag 28. oktober 2013, klokken 14:13
Sitat fra: Stellar på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:38

Jeg la til pano og barneseter 10/9. På en måte har jeg egentlig ikke mast mye på de, det er bare det at de har en tendens til ikke å svare så tydelig på det man spør de om. Da spør jeg på nytt, til jeg får svar. Da jeg så andre som bestilte etter meg få beskjed om utsatt levering, ringte jeg idag (21 06 19 29) og spurte hvordan ting lå an. Fikk svar med en gang at den er ferdig 4/11 med levering uke 51. Første konkrete svar jeg egentlig har fått fra de.

At du endret bestillingen så sent og at det ikke påvirker leveringstidspunkt, må vel sier å være litt små-flaks, eller? ...
Tydeligvis når jeg ser postene i denne tråden :)

Jeg endret til pano og lacewood 24/10, bestilling bekreftet 31.07, ser med andre lovende med levering uke 51....
VW ID3 gått 4300 km (best EV so far)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 75' km (vraket)
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812 (Still going strong 130'km)
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00
Model 3 Reservert 31.03.16

Dvergen196

Tok en tlf til Tesla Bergen i dag og spurte om levering, fikk beskjed om planlagt levering 18 desember......nummeret før jeg fikk blod i bamsen :P

Bilen har enda ikke endret status til (som Doug fra Kongen av Queens vill sagt det) "In Productionionion" :D
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Li-Ion

Sitat fra: Dvergen196 på mandag 28. oktober 2013, klokken 17:49
Tok en tlf til Tesla Bergen i dag og spurte om levering, fikk beskjed om planlagt levering 18 desember......nummeret før jeg fikk blod i bamsen :P

Bilen har enda ikke endret status til (som Doug fra Kongen av Queens vill sagt det) "In Productionionion" :D

Jeg er også Kongen av Queens fan, og har naturlig nok både ringt, vært innom Tesla i Trondheim og sendt div. eposter til Tesla. I Trondheim har jeg fått beskjed om levering innen 21.12.

Tesla sier på epost i dag at bilen mest sannsynlig er ferdig produsert, men at det er bare er en meget sen oppdatering av MyTesla (hmmmm...). De fastholder fortsatt på levering i løpet av desember - men må si at jeg er MEGET skeptisk...
Teslaeier siden 2013 :)

Johnny

Sitat fra: Dvergen196 på mandag 28. oktober 2013, klokken 17:49
Tok en tlf til Tesla Bergen i dag og spurte om levering, fikk beskjed om planlagt levering 18 desember......nummeret før jeg fikk blod i bamsen :P

Bilen har enda ikke endret status til (som Doug fra Kongen av Queens vill sagt det) "In Productionionion" :D

Jeg ringte til samme avdeling før helgen, og ble fortalt at de ikke kunne gi meg informasjon om levering, men at de kansje kunne gi det om et par uker ::)
TMS og eGolf.

oroeltoro

Bestilte en standard 85 via nettet 9. august og finalized 13. august. Har enda tilgode og prøve bilen :o. Etter tidligere å ha blitt forespeilet sen desember fra EUSales, håpet jeg at bilen snart skulle inn i produksjon og sendte noen mailer for å sjekke om alt gikk etter planen. Siden det var lite respons på mail ringte jeg Oslo for første gang.
De svarte på direkten og kunne fortelle at bilen var planlagt ferdig produsert tidlig, tidlig desember og leveringsklar medio januar.
Ikke helt det jeg håpet på, men allikevel kjapp og god service fra Tesla Oslo.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

tk74

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

TK

@tk74; når gikk din i prod og ble ferdig? Hilsen TK..

jalias

Sitat fra: oroeltoro på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:53
Bestilte en standard 85 via nettet 9. august og finalized 13. august. Har enda tilgode og prøve bilen :o. Etter tidligere å ha blitt forespeilet sen desember fra EUSales, håpet jeg at bilen snart skulle inn i produksjon og sendte noen mailer for å sjekke om alt gikk etter planen. Siden det var lite respons på mail ringte jeg Oslo for første gang.
De svarte på direkten og kunne fortelle at bilen var planlagt ferdig produsert tidlig, tidlig desember og leveringsklar medio januar.
Ikke helt det jeg håpet på, men allikevel kjapp og god service fra Tesla Oslo.

Jeg finalized 16 august, altså 3 dager etter deg.
Min skulle være ferdig produsert 16.12 med levering februar /mars.
Det er en P85.

Dvergen196

Sitat fra: Elektriske_Jan på mandag 28. oktober 2013, klokken 18:50
Sitat fra: Dvergen196 på mandag 28. oktober 2013, klokken 17:49
Tok en tlf til Tesla Bergen i dag og spurte om levering, fikk beskjed om planlagt levering 18 desember......nummeret før jeg fikk blod i bamsen :P

Bilen har enda ikke endret status til (som Doug fra Kongen av Queens vill sagt det) "In Productionionion" :D

Jeg er også Kongen av Queens fan, og har naturlig nok både ringt, vært innom Tesla i Trondheim og sendt div. eposter til Tesla. I Trondheim har jeg fått beskjed om levering innen 21.12.

Tesla sier på epost i dag at bilen mest sannsynlig er ferdig produsert, men at det er bare er en meget sen oppdatering av MyTesla (hmmmm...). De fastholder fortsatt på levering i løpet av desember - men må si at jeg er MEGET skeptisk...

Jeg spurte også om hvorfor ikke statusen på My Tesla hadde endret seg, fikk da beskjed om at den pleide å ligge et stykke etter (treg å oppdatere seg).
Fikk også beskjed om at bilene blir produsert i batch så det spillte inn på leveringen.
Jeg har lavere VIN en deg men det betyr desverre (for meg) ikke at jeg skal få den først :o
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Dvergen196

Sitat fra: Johnny på mandag 28. oktober 2013, klokken 18:57
Sitat fra: Dvergen196 på mandag 28. oktober 2013, klokken 17:49
Tok en tlf til Tesla Bergen i dag og spurte om levering, fikk beskjed om planlagt levering 18 desember......nummeret før jeg fikk blod i bamsen :P

Bilen har enda ikke endret status til (som Doug fra Kongen av Queens vill sagt det) "In Productionionion" :D
:D

Jeg ringte til samme avdeling før helgen, og ble fortalt at de ikke kunne gi meg informasjon om levering, men at de kansje kunne gi det om et par uker ::) :D

Fikk samme beskjed når jeg spurte på mail for et par uker siden, en tlf hjalp tydligvis.
Meget hyggelig kar jeg pratet med så det lover bra
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

KristianKBE

Merker at jeg begynner å bli nervøs av å lese alt her inne.
Jeg bestillte i slutten av August (på nett), bekreftet 1.sept.
Har aldri gjort eller hørt noe etter dette. (Bortsett fra en mail med bekreftet mottatt depositum)

Er det noe jeg har glemt? Og hva er denne "finalize" alle snakker om?
Det er ikke det samme som "confirm"

Muligens et teit spørsmål, men Teslahertet mitt hopper i utakt etter all denne lesingen  ???
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA