Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

mjepson

Ser ut som våre VIN og P# er nokså nærme, så da går vel vi i produksjon samtidig. Betryggende å vite at jeg ikke er alene :)
Stavanger, P85+ white, 21" grey

Zneip

#2386
Jeg velger å tro at min bil er ferdig produsert selv om mytesla har vist "Sourcing parts...." siden 12. juli. Vi kan simpelthen ikke stole på statusoppdateringene - noe som har blitt slått fast gang etter gang her inne! Jeg baserer min antagelse (at bilen er ferdig) på kommunikasjon med Tesla SC i Trondheim, samt div. eposter fra Tesla.

Jeg bestilte bilen i mars og finaliza tidlig i mai, og tillater meg å dra litt på smilebåndet over dere som bestilte i høst og allerede begynner å stresse. Det finnes fortsatt folk som bestilte bil i 2012 som stadig venter på sin :)

Jeg har i tillegg et av de laveste VIN i norge (13877) uten at det betyr noe som helst, og sekvensnummer #3273, men fortsatt bare "sourcing parts". Jeg fikk epost 1. oktober om at bilen var sendt...noe som tydeligvis var en litt overivrig mailbot eller noe slikt. Har nå lenge gått med et indre mantra om at "bilen kommer når den kommer"....men nå begynner jeg snart å forbeholde meg retten til å bli litt utålmodig. Skulle gjerne hatt en dato snart så jeg kunne planlagt salg av mærsja. Så ja - når får jeg bilen min kjære, vakre, vene TESLA?  :-*
Nord Trøndelag | X90D

Cowboystrekk

Når skulle du få din Zneip? Så i en annen tråd at du bestilte R2 forresten. Fra Tesla eller annet sted? Tevo på Moan skal ha 18.000 for fine felger og R2, tror jeg går for dem :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jsu224

Ferdig..klargjort for henting eller levering... Ikke hørt et pip fra noe DS eller lignende, men det kommer vel like rundt hjørnet det da..

Spennende...spes rundt vinterdekk og rødt adapter.


Zneip

Sitat fra: taraquin på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 11:47
Når skulle du få din Zneip? Så i en annen tråd at du bestilte R2 forresten. Fra Tesla eller annet sted? Tevo på Moan skal ha 18.000 for fine felger og R2, tror jeg går for dem :)

Opprinnelig vindu var sept/okt. Men har ikke fått noen dato utover dette.

OT: R2 bestilt på Tevo Stjørdal (nærmere jobben) - vrenger disse på originalfelgene tenker jeg, og så har jeg et halvt år på meg til å finne noen pene sommerfelger ;)
Nord Trøndelag | X90D

Kilroy

Sitat fra: taraquin på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 11:17
"Tesla-fabrikken bygger din Model S." :D :D :D Fakturadato 3.7.13 :) Da lover det bra for deg og Kilroy!

Ja, håper du har rett. Forøvrig håper jeg det "løsner" for Stianrod, Zneip og evt. flere som ligger egentlig foran i køen  :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

stianrod

Sitat fra: Kilroy på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 12:40
Sitat fra: taraquin på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 11:17
"Tesla-fabrikken bygger din Model S." :D :D :D Fakturadato 3.7.13 :) Da lover det bra for deg og Kilroy!

Ja, håper du har rett. Forøvrig håper jeg det "løsner" for Stianrod, Zneip og evt. flere som ligger egentlig foran i køen  :)

Takk for det, Kilroy.  :D
Tesla Model S P85 2014

Cowboystrekk

Sitat fra: Zneip på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 12:28
Sitat fra: taraquin på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 11:47
Når skulle du få din Zneip? Så i en annen tråd at du bestilte R2 forresten. Fra Tesla eller annet sted? Tevo på Moan skal ha 18.000 for fine felger og R2, tror jeg går for dem :)

Opprinnelig vindu var sept/okt. Men har ikke fått noen dato utover dette.

OT: R2 bestilt på Tevo Stjørdal (nærmere jobben) - vrenger disse på originalfelgene tenker jeg, og så har jeg et halvt år på meg til å finne noen pene sommerfelger ;)
Bytter de i Tr.H dekk på felg? Hva tok Tevo for R2 hos deg?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

KristianKBE

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 01:16
Jo, tror "Confirm" er det samme som "finalize". Har iallefall aldri sett noen finalize knapp og confirmed 1.okt. Fikk VIN etter noen få dager så regner med det er i boks.

Ps...fin farge du har valgt forresten...sett den i virkeligheten? :)

Jeg satser på det går veien ;) Har fått VIN iallefall.
Er det samme farge du skal ha? Har sett den i "levende live" ja, og da ble jeg bare enda mer imponert og sikker :)
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

Lynxpolaris

Da har jeg fått epost om antatt levering mellom 3.12 og 17.12.
Kjører Buddy, runder 45000km
Bestilt i mars.
P3112
Vin21315
07.10: Vi bygger din bil.
17.10: Ferdig og klar for transport.
20.10: I transit.
18.11: Klargjort for henting eller levering.

frskby

Endelig skjedd noe...
"Produksjon fullført
Din Model S blir klargjort for henting eller levering."

Purret Fru/Frk Torgnes i går om når jeg kan forvente noe bil da siste info var slutten av november. Lurte på hvordan de da skulle rekke det når det sto fortsatt "i produksjon" i går.

Spøker vel fortsatt for levering i november?
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Muffinman

SitatNår får vi bilene våre ?
I morgen kl. 12.


jsu224

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 14:33
SitatNår får vi bilene våre ?
I morgen kl. 12.

DEN har du venta lenge på å servere  ;D

hehe..

Zneip

Nord Trøndelag | X90D

Zneip

Sitat fra: taraquin på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 12:48
Bytter de i Tr.H dekk på felg? Hva tok Tevo for R2 hos deg?

Veldig offtopic her nå - men må jo være høflig og svare mannen  ;D (Unnskyld Laumb)
De bytter i Trondheim ja, men jeg har fått pris på 11 laken inkl. bytte på Tevo.
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA