Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Omnilord

Status har endret seg til "Din Model S blir klargjort for henting eller levering."

Endelig kan det virke som om lyset i tunnelen ikke lenger er et motgående tog...
X Sig reservert

DonPedro

Fikk mail om henting 3/12 i dag. Gikk i produksjon i starten av oktober.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Kenneth Waal

Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 24. oktober 2013, klokken 19:31
Kjenner jeg begynner å bli skikkelig drittlei av å vente på denne Tesla´n.... faktisk så ille at jeg nå har begynt å se etter Audi på Finn.no... Trøste å bære....

Jeg har en å selge - pris kan diskuteres da bilen MÅ vekk. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44436565
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Stellar

Sitat fra: rh83 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 19:48
Sitat fra: Stellar på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:34
Fikk nettopp beskjed om at min bil er ferdigprodusert 4/11, med levering i uke 51 ;D
Samme her, bilen skal være ferdig produsert 4/11, ligger an til tidenes julegave ;D
Da ble det desember som forespeilet ved levering, begynte å bli bekymret..

Første post btw

Jepp, blir en flott jul, skal tilby å hente alle familiemedlemmene til feiringen :-).

Velkommen til galskapen forresten rh83.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Stellar

Sitat fra: stianrod på torsdag 24. oktober 2013, klokken 14:01
Sitat fra: Johnny på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:48
Sitat fra: Stellar på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:34
Fikk nettopp beskjed om at min bil er ferdigprodusert 4/11, med levering i uke 51 ;D

Dette er dråpen som får begeret til flyte over!!!!! ;D

Har nå sendt en mail for å spørre om jeg noen gang får min. Jeg bestilte omtrent to måneder før deg.

Og jeg bestilte to måneder før deg igjen og har ikke hørt et pip. "Sourcing Parts..."
Har fått estimert bilen ferdig produsert i begynnelsen på november, med levering i starten av januar. Måtte spørre i butikken i Trondheim for å få vite dette. Har ikke forandret bestilling etter finalized, og aldri sendt dem noen "mase" mail.

Jeg la til pano og barneseter 10/9. På en måte har jeg egentlig ikke mast mye på de, det er bare det at de har en tendens til ikke å svare så tydelig på det man spør de om. Da spør jeg på nytt, til jeg får svar. Da jeg så andre som bestilte etter meg få beskjed om utsatt levering, ringte jeg idag (21 06 19 29) og spurte hvordan ting lå an. Fikk svar med en gang at den er ferdig 4/11 med levering uke 51. Første konkrete svar jeg egentlig har fått fra de.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

BjørnP85

Mail om levering 3.12.13 kl. 1200 8)  Det har blitt utsettelse flere ganger, men den kommer vel i løpet av 2013.  Skulle vel egentlig lagt den under juletreet og registrert den i 2014.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

D.O

Sitat fra: BjørnP85 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:44
Mail om levering 3.12.13 kl. 1200 8)  Det har blitt utsettelse flere ganger, men den kommer vel i løpet av 2013.  Skulle vel egentlig lagt den under juletreet og registrert den i 2014.
Utfra faktura nr ditt, og mitt, så må de ut med ca 800biler på 2 uker, så da blir det travelt for Tesla igjen
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dvergen196

Off, blir jo stresset av å lese på denne tråden her rett før kroppen skal i horisontalen :)
Noen som vet hvorfor enkelte leveringer blir forsinket?
Jeg har levering i desember men ikke fått bekreftet noe dato, det løper tydeligvis en kar rundt på fabrikkene og prøver å finne deler til meg enda. Når jeg ligger sammen 10 dager produksjon med 50 dager transport så må bilen komme seg på samlebåndet snart.
En kollega av meg ble oppringt fra Tesla med beskjed om levering i februar og ikke januar som planlagt, håper ikke jeg får den samme telefonen så slipper kjerringen å finne meg naken i fosterstilling på badegulvet :o
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Tesla85

Endelig er den laaaaange usikkre ventetiden over!
29.11.2013 kl.13.00  ;D ;D ;D ;D
Gleder meg som en liten guttunge  ::)
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

ebbrey

Sitat fra: Dvergen196 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:36
Off, blir jo stresset av å lese på denne tråden her rett før kroppen skal i horisontalen :)
Noen som vet hvorfor enkelte leveringer blir forsinket?
Jeg har levering i desember men ikke fått bekreftet noe dato, det løper tydeligvis en kar rundt på fabrikkene og prøver å finne deler til meg enda. Når jeg ligger sammen 10 dager produksjon med 50 dager transport så må bilen komme seg på samlebåndet snart.
En kollega av meg ble oppringt fra Tesla med beskjed om levering i februar og ikke januar som planlagt, håper ikke jeg får den samme telefonen så slipper kjerringen å finne meg naken i fosterstilling på badegulvet :o

Hehe det kan være litt lotto til tider når man blir trukket ut av hatten for levering. Ca 1 mnd kan skille 2 biler som blir bestillt samtidig. Eller som går i produksjon på samme tidspunkt. Det er til å bli gal av :P

Det er heller ikke helt automatisert denne telefonen du skal få 3-4 uker før levering. Selv fikk jeg den 8 uker før levering. Mens andre her som skal hente bilene sine snart sitter å venter på telefonen.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

atledreier

Det har vel med hvordan man treffer med containerfrakten over dammen, vil jeg tro, samt allokering av produksjonsslot som sikkert ikke er klar på bestillingstidspunktet.

Viking

Sitat fra: Dvergen196 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:36
Off, blir jo stresset av å lese på denne tråden her rett før kroppen skal i horisontalen :)
Noen som vet hvorfor enkelte leveringer blir forsinket?
Jeg har levering i desember men ikke fått bekreftet noe dato, det løper tydeligvis en kar rundt på fabrikkene og prøver å finne deler til meg enda. Når jeg ligger sammen 10 dager produksjon med 50 dager transport så må bilen komme seg på samlebåndet snart.
En kollega av meg ble oppringt fra Tesla med beskjed om levering i februar og ikke januar som planlagt, håper ikke jeg får den samme telefonen så slipper kjerringen å finne meg naken i fosterstilling på badegulvet :o
Akkurat slik jeg har det også. Fortsatt "Sourcing parts", Ingen telefon eller dialog med tesla (foruten at jeg selv har purret status et par ganger).
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

stjernen

Sitat fra: Tesla85 på fredag 25. oktober 2013, klokken 06:40
Endelig er den laaaaange usikkre ventetiden over!
29.11.2013 kl.13.00  ;D ;D ;D ;D
Gleder meg som en liten guttunge  ::)

??? Har vi samme sekvensnummer??

den12mann

Sitat fra: Stellar på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:34
Fikk nettopp beskjed om at min bil er ferdigprodusert 4/11, med levering i uke 51 ;D

Hva skjer med at noen får uoppfordret info mens oss andre dødelige kun har stausen til mytesla å leve på?

Bonefish


[/quote]

Hva skjer med at noen får uoppfordret info mens oss andre dødelige kun har stausen til mytesla å leve på?
[/quote]
Tror de er i klart mindretall, om de eksisterer i det hele tatt :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA