Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

laumb

Jeg finalized helt på slutten av "perioden".
Har fakturanummer 1004 eller noe.

Status på MyTesla er at de rydder delelageret, men alles kjære Heidi sier den er i produksjon, men at systemet lagger litt.

Er forespeilet midt-september.

Velger å stole på dette.

Det igjen betyr at de ikke følger fakturanummer og at det er håp for P2000+ med slutt Sept levering.

FThorsen

Sitat fra: laumb på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:09
Det igjen betyr at de ikke følger fakturanummer og at det er håp for P2000+ med slutt Sept levering.

Det håper jeg sykt på at stemmer. Har P2500 (litt bankproblemer) og VIN 17406. MÅ ha den før vintern kommer etter at jeg prøvekjørte for andre gang nå, men denne gangen på knusktørr asfalt med Perf+. Dææææven!!!  ;D

PS. takk til deg laumb for alt du har gjort for oss fremtidige TMS eier og dette forumet!!! Tror jeg snakker for samtlige her inne :)
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Spooz

Sitat fra: Yagi på onsdag 31. juli 2013, klokken 14:15
Sitat fra: PAS på onsdag 31. juli 2013, klokken 14:05
Det er bare SIG#280 som har rapportert her på forumet om 7 aug, de andre 10-?18?? vet vi ikke, spekulasjoner om div VIPs mm

Larsan har også rapportert om levering først 14. - så 7. Aug:

Sitat fra: Larsan på tirsdag 23. juli 2013, klokken 23:30
Jeg trykket finalize på min signature under 1 minutt etter at jeg fikk muligheten, ettersom jeg hadde fått beskjed om at dette kunne være avgjørende for leveringstidspunkt. Nå er jeg en av de 18 første som får bil i Norge onsdag 7. august kl. 11.
For what it's worth; 2 stk biler som leveres 7.august har VIN etter hverandre. En perlehvit og en signaturrød. Begge performance. Begge med soltak. Ingen celebriteter. Jeg har foreløpig ikke sett noen som skal leveres neste uke som har tredje seterad. Tilfeldig?

Diablo

P-966
Bilen er i produksjon, VIN NR har jeg ikke fått..
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

kimlillebo

Hva skal jeg tolke ut av denne statusen da? :-/ hmm.....

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

RSandven

Skal ikke syte, men det jeg ikke skjønner er hvordan de veit hvem som skal få bilen når.
De har helt klart løpende nummer til en viss grad. Vi har nå totalt 4 stk. løpenummer som er helt unike for hver av oss.

  • Sekvensnummer
  • RN-nummer
  • Fakturanummer
  • VIN-nummer

Jeg har snudd opp og ned på tallene i Excel og finner ingen "missing link" her. Tallene er som oftest høyere jo seinere du har bestilt/finalized. F.eks. hvis jeg får et høyere VIN-nummer enn en annen, hvorfor skal jeg da komme før i køen? De har da såpass track at de har hele tiden visst at jeg skal komme etter han/hun i køen.

Anyways, gleder meg :D
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

RSandven

Sitat fra: kimlillebo
Hva skal jeg tolke ut av denne statusen da? :-/ hmm.....

Jeg har fått denne tidligere. Her kan jeg bekrefte at jeg har mottatt bilen før 31.Juli 2013 :p
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

ebbrey

#547
Sitat fra: RSandven på onsdag 31. juli 2013, klokken 23:34
Skal ikke syte, men det jeg ikke skjønner er hvordan de veit hvem som skal få bilen når.
De har helt klart løpende nummer til en viss grad. Vi har nå totalt 4 stk. løpenummer som er helt unike for hver av oss.

  • Sekvensnummer
  • RN-nummer
  • Fakturanummer
  • VIN-nummer

Jeg har snudd opp og ned på tallene i Excel og finner ingen "missing link" her. Tallene er som oftest høyere jo seinere du har bestilt/finalized. F.eks. hvis jeg får et høyere VIN-nummer enn en annen, hvorfor skal jeg da komme før i køen? De har da såpass track at de har hele tiden visst at jeg skal komme etter han/hun i køen.

Anyways, gleder meg :D

RN nummer tror jeg har liten betydning. Men ser en trend på google dokumentet på sekvensnummerene. Virker hvertfall som om norske biler har en stigende sekvens i forhold til reservasjonsnummer. Såklart har finalize noe å si her for å få tidligere produksjon/sekvens som man kan lese ut av fakturanummer men alt i alt bør Finalize datoen (faktura nr) være en pekepin på kølappen. (!)

Edit: Ettertanke, fakturanummer har pent lite å si, ser folk med høyere fakturanummer som er i production da deres P# nummer er lavere.

Her er formelen:
Leveringsfaktor: Dato for første bil i norge + (((((P# Nummer + Fakturanummer)/Sistelovetleveringsmnd i tall^2)) + ((Positive forumposter om tesla / Antall mnder medlem på elbilforum)/10) X (1.0YY(Y = Antall klagemails til Tesla) X 1.0ZZZ (Z = Antall turer innom Alna for å spørre betjeningen om ting de ikke vet heller :P)) = Leveringsfaktor.

P# Nummer / Leveringsfaktor = Leveringsdato i dager etter 07.08.2013.

Sånn.

Eksempel: 07.08.2013 + ((P#2241 + 1017)/10^2))= 32,58 + Positive forumposter om tesla (Hvertfall 50!) 50/8 =33,2 X 1.002 Klagemails x 1.02 turer til Alna = 33,93. P#2241/33,93 = 66 (dager). 07.08.2013 + 66 dager = 12.10.2013. Virker bunnsolid denne formelen.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

RSandven

Jeg har hatt en finger på fakturanummer, men ser mørkt ut for den også.

OT: Forsåvidt helt enig i formelen din, men antall mnd. medlem på forumet, så jeg ikke helt logikken bak :D
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

ebbrey

Sitat fra: RSandven på torsdag 01. august 2013, klokken 00:33
Jeg har hatt en finger på fakturanummer, men ser mørkt ut for den også.

OT: Forsåvidt helt enig i formelen din, men antall mnd. medlem på forumet, så jeg ikke helt logikken bak :D

Joda, den er logisk, for jo lengre du har vært medlem på forumet, jo lengre tid har du hatt til å komme med positive poster. Skal det bli fair for alle må jo den deles på antall mnder :P

Hehe

Men ja, var faktura nummer en stund her også, eneste "kølappen" jeg har utenom P# Nummer.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

jsu224

Det er rett og slett helt i det blå føler jeg når vi får bilene. det ble sagt oktober til meg først så vidt jeg husker. Samtidig med finalize fikk jeg "late december" og nå fått VIN 183xx som i følge annen innfo her inne skulle tyde på tidligere levering enn nyttår..

Jeg er vandrer rundt i mørket...egentlig ikke så viktig bortsett fra at jeg gjerne skulle vite når jeg bør begynne å selge Passaten min  :)

laumb

Sitat fra: jsu224 på torsdag 01. august 2013, klokken 14:30
egentlig ikke så viktig bortsett fra at jeg gjerne skulle vite når jeg bør begynne å selge Passaten min  :)

Solgte Saaben for en måned siden jeg! Bare å kline til!

Her er bilen vi (2 voksne & 2 barn) bruker som familiebil om dagen:


Alt går med litt velvilje.

jsu224

Sitat fra: laumb på torsdag 01. august 2013, klokken 14:34
Sitat fra: jsu224 på torsdag 01. august 2013, klokken 14:30
egentlig ikke så viktig bortsett fra at jeg gjerne skulle vite når jeg bør begynne å selge Passaten min  :)

Solgte Saaben for en måned siden jeg! Bare å kline til!

Her er bilen vi (2 voksne & 2 barn) bruker som familiebil om dagen:


Alt går med litt velvilje.

Vi MÅ ha 2 biler..ellers blir det ekstremt slitsom hverdag. Vurderer å selge den ene nå og ha øyne og ører åpne for en overdragelse av en privatleie med kort gjenstående minimumsperiode. Sjeldenjeg ser så korte gjenstående dog...

kimlillebo

Sitat fra: laumb på torsdag 01. august 2013, klokken 14:34
Sitat fra: jsu224 på torsdag 01. august 2013, klokken 14:30
egentlig ikke så viktig bortsett fra at jeg gjerne skulle vite når jeg bør begynne å selge Passaten min  :)

Solgte Saaben for en måned siden jeg! Bare å kline til!

Her er bilen vi (2 voksne & 2 barn) bruker som familiebil om dagen:


Alt går med litt velvilje.
Er der bakseter til ungene i den der eller må dere kjøre 2 og 2?  ;D ;D
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Nuvolari

Sitat fra: jsu224 på torsdag 01. august 2013, klokken 14:30
Det er rett og slett helt i det blå føler jeg når vi får bilene. det ble sagt oktober til meg først så vidt jeg husker. Samtidig med finalize fikk jeg "late december" og nå fått VIN 183xx som i følge annen innfo her inne skulle tyde på tidligere levering enn nyttår..

Jeg er vandrer rundt i mørket...egentlig ikke så viktig bortsett fra at jeg gjerne skulle vite når jeg bør begynne å selge Passaten min  :)

Du får beskjed 1mnd før du får teslaen. Det er vel mer enn god nok tid til å selge bilen?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA