Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Lanber

Jeg kjørte finalize samme dag jeg kunne og fikk et veldig tidlig faktura nr.
Tror ikke det gjør at jeg kommer før oktober

Øyvind.h

Jeg har lavt tosifret P-nummer og faktura 200 eller noe sånt. Treg med finalize. Står fortsatt "in production". Har stått det en ukes tid nå. Må vel snart være ferdig med å stramme de siste skruene?





Tippa tuppa toppatappa snikk snakkesnakk fra en iPhone 4, ca 2 år gammel. Tappa zappa dappa!!!!!!!


VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Yagi

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. juli 2013, klokken 19:02
Tippa tuppa toppatappa snikk snakkesnakk fra en iPhone 4, ca 2 år gammel. Tappa zappa dappa!!!!!!!

O0;D

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

sindrej

Jeg tok det knusende med ro med finalize pga at det var reserveringsrekkefølgen som skulle bety noe :(


Tappa manuelt av Sindre via Chromebrowser på en Samsung S3 semidum telefon

D.O

Sitat fra: Lanber på tirsdag 23. juli 2013, klokken 18:58
Jeg kjørte finalize samme dag jeg kunne og fikk et veldig tidlig faktura nr.
Tror ikke det gjør at jeg kommer før oktober
Jeg fikk levering november/desember, reserverte i juni og finalize noen dager senere. Vet at noen som hadde reservert før meg men ventet med finalize til i juli fikk levering slutten av desember. Så tror det har noe å si i allefall.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oreo

Ventet også så lenge som mulig med å finalize da jeg følte mye ennå var uavklart med de nye pakkene. Om levering kommer litt senere får det bare være, bare kg får bilen i det tidsrommet jeg er blitt forespeilet, september-oktober.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

D.O

I følge Tesla USA. "Depending on configuration, we are able to fulfill orders in as little as 8 weeks,"
Once you put down a $2,500 deposit required for a 60-kwh or 85-kwh Performance version, you are in line – sort of.

"They are first-come first serve, but built based on configuration for efficiency purposes."

In other words, someone who ordered after you but who chose a configuration that can be built sooner and more conveniently for Tesla may be bumped ahead of you in line to some degree.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Øyvind.h

Sitat fra: sindrej på tirsdag 23. juli 2013, klokken 19:53
Jeg tok det knusende med ro med finalize pga at det var reserveringsrekkefølgen som skulle bety noe :(


Tappa manuelt av Sindre via Chromebrowser på en Samsung S3 semidum telefon

Virker pt som om det er finalize som avgjør, og jeg tror ikke de holder igjen biler når de først har kommet til Norge.  Historien fra USA gjentar seg nok, men det lever jeg fint med. Snakker tross alt om noen uker fra eller til :)






Tippa tuppa toppatappa snikk snakkesnakk fra en iPhone 4, ca 2 år gammel. Tappa zappa dappa!!!!!!! Phony rony Tony!





VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Signature #280

Jeg husker ikke eksakt når jeg fikk muligheten til å finalize, men jeg gjorde det hvertfall ferdig på kanskje 30 minutter når jeg fikk muligheten..

acschmi

Tror ikke 'finalize' tidspunkt er det som er avgjørende. Jeg gjorde også det unna med en gang tidlig i februar og har enda ikke fått noen telefon for min S118. Er vel heller produksjon serie og tilfeldigheter som vi er vant med hos Tesla.

Epleskreller

Det har vært nevnt at det skal være en ekstra bjelke eller noe bak i bilene med barneseter, kan det være at bilene batches på bakgrunn av dette?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Larsan

Sitat fra: acschmi på tirsdag 23. juli 2013, klokken 22:23
Tror ikke 'finalize' tidspunkt er det som er avgjørende. Jeg gjorde også det unna med en gang tidlig i februar og har enda ikke fått noen telefon for min S118. Er vel heller produksjon serie og tilfeldigheter som vi er vant med hos Tesla.

Jeg trykket finalize på min signature under 1 minutt etter at jeg fikk muligheten, ettersom jeg hadde fått beskjed om at dette kunne være avgjørende for leveringstidspunkt. Nå er jeg en av de 18 første som får bil i Norge onsdag 7. august kl. 11.



Nuvolari

Sitat fra: Larsan på tirsdag 23. juli 2013, klokken 23:30
Sitat fra: acschmi på tirsdag 23. juli 2013, klokken 22:23
Tror ikke 'finalize' tidspunkt er det som er avgjørende. Jeg gjorde også det unna med en gang tidlig i februar og har enda ikke fått noen telefon for min S118. Er vel heller produksjon serie og tilfeldigheter som vi er vant med hos Tesla.

Jeg trykket finalize på min signature under 1 minutt etter at jeg fikk muligheten, ettersom jeg hadde fått beskjed om at dette kunne være avgjørende for leveringstidspunkt. Nå er jeg en av de 18 første som får bil i Norge onsdag 7. august kl. 11.

Er 7 august datoen de første bilene leveres ut?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Larsan

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 23. juli 2013, klokken 23:34
Sitat fra: Larsan på tirsdag 23. juli 2013, klokken 23:30
Sitat fra: acschmi på tirsdag 23. juli 2013, klokken 22:23
Tror ikke 'finalize' tidspunkt er det som er avgjørende. Jeg gjorde også det unna med en gang tidlig i februar og har enda ikke fått noen telefon for min S118. Er vel heller produksjon serie og tilfeldigheter som vi er vant med hos Tesla.

Jeg trykket finalize på min signature under 1 minutt etter at jeg fikk muligheten, ettersom jeg hadde fått beskjed om at dette kunne være avgjørende for leveringstidspunkt. Nå er jeg en av de 18 første som får bil i Norge onsdag 7. august kl. 11.

Er 7 august datoen de første bilene leveres ut?

Jepp!

acschmi

Så hvilken dato trykket du finalize?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA