Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Andrewas

Sitat fra: Bidda på søndag 08. mars 2020, klokken 17:24
Går rykter om at de har begynt å grave for SuC ved Circle key Vik ved Hønefoss. Noen som vet noe?
Denne passer ikke med det som er "annonsert" i fiskepinnekartet (tesla.com/findus), men det skjer jo ofte at Tesla ikke forholder seg så nøye til det kartet. Er det noen synlige Tesla-indikatorer på stedet? Betongsokler av rett type? Kasser med Tesla logo? Hva sier driveren av bensinstasjonen? Byggesøknad i kommunen?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Toalmar

Sitat fra: Andrewas på mandag 09. mars 2020, klokken 09:55
Sitat fra: Bidda på søndag 08. mars 2020, klokken 17:24
Går rykter om at de har begynt å grave for SuC ved Circle key Vik ved Hønefoss. Noen som vet noe?
Denne passer ikke med det som er "annonsert" i fiskepinnekartet (tesla.com/findus), men det skjer jo ofte at Tesla ikke forholder seg så nøye til det kartet. Er det noen synlige Tesla-indikatorer på stedet? Betongsokler av rett type? Kasser med Tesla logo? Hva sier driveren av bensinstasjonen? Byggesøknad i kommunen?
Er vel annonsert at Tesla skal åpne SC på Hønefoss, kanskje det er årsaken til SuC der
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Otkristo


GOS

Hvor er dette i forhold til dagens ladere på Aksdal?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Otkristo


GOS

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Andrewas

Sitat fra: Otkristo på mandag 06. april 2020, klokken 16:07
Aksdal utvider til 32 stalls V3
Supert! Blir det innkjøring via Shell? Eller lager de vei fra broen over E134?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Nodland

Det blir nok både via Tysværveien(via broen over E134) og via Shell om jeg skulle gjette :) Det er laget grunnlag for  vei fra nye ladeplassen ned til Shell ved den Diner kroa.


Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

geear

Nydelig! Jeg er ikke akkurat ofte oppover, men har inntrykk av at den har høy belastning. Når jeg er hjemme er det Aksdal, Vikeså og Lyngdal som vises i appen. Har aldri stått i kø i min karriere som Tesla-eier, men én gang har jeg kommet til siste ledige stall på en SuC, og det var en av to ganger i Aksdal (har aldri stått i kø).

Andrewas

Sitat fra: Bidda på søndag 08. mars 2020, klokken 17:24
Går rykter om at de har begynt å grave for SuC ved Circle key Vik ved Hønefoss. Noen som vet noe?
Tok turen for å sjekke. Ingen spor av supercharger her. 6 Ionity ladere og noen fra grønn kontakt.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Ellemelle

Er Tesla-kartet oppdatert igjen? Jeg ser at det er kommet en knapp på den nye Cirkle-K stasjonen som de bygger på  den nye delen av E18 ved Bamble.

Da blir det altså tre SuC på en 25 km lang strekning.

Ellemelle

Da er det bare å få lagt inn en kjegle på Supercharge.info

Jeg talte 40 av de karakteristiske ladestolpesoklene, og de stod på paller merket med Tesla.

Dette er rett ved rundkjøringen i nordgående retning på Langrønningen (nye E18 i Bamble).

Jeg så 20 andre sokler også, som enten er Ionity eller Cirkle-K, så dette blir trolig Norges største ladestasjon.

geear

I all verden. Trenger vi virkelig enda flere i det området?

Skal vel ikke klage, men det er et av stedene vi kjører langtur, men har aldri stått i kø. Kan vel tenkes at det nå blir en svær v3-stasjon, og at en beholder de andre for biler uten CCS?

Kim-

Sitat fra: gr på onsdag 15. april 2020, klokken 21:03
I all verden. Trenger vi virkelig enda flere i det området?

Skal vel ikke klage, men det er et av stedene vi kjører langtur, men har aldri stått i kø. Kan vel tenkes at det nå blir en svær v3-stasjon, og at en beholder de andre for biler uten CCS?

Det jeg kan tenke meg er om flere tar bilen når/om nye fergefri E39 står ferdig.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

RuneW

#3839
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 15. april 2020, klokken 18:45
Da er det bare å få lagt inn en kjegle på Supercharge.info

Jeg talte 40 av de karakteristiske ladestolpesoklene, og de stod på paller merket med Tesla.

Dette er rett ved rundkjøringen i nordgående retning på Langrønningen (nye E18 i Bamble).

Jeg så 20 andre sokler også, som enten er Ionity eller Cirkle-K, så dette blir trolig Norges største ladestasjon.

Takk for info! Dette er stas for en som kjører my Model 3 nedover mot Grimstad. Satser på at den blir klar til bruk før sommeren  :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA