Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Johnny

Kjent sak at de røde prikkene ikke alltid havner på rett plass. Det som ser ut som Bergen, er altså Førde da. Kjekt for folk i Florø, men for alle oss andre burde laderen vert plassert på Byrkjelo i stedet for både Førde og Sandane.
TMS og eGolf.

cra

Sitat fra: Johnny på torsdag 16. oktober 2014, klokken 01:24
Kjent sak at de røde prikkene ikke alltid havner på rett plass. Det som ser ut som Bergen, er altså Førde da. Kjekt for folk i Florø, men for alle oss andre burde laderen vert plassert på Byrkjelo i stedet for både Førde og Sandane.

Tja, Sandane OG Førde er da ikke så ille (enig i at Sandane burde vært på Byrkjelo)? Med Førde på plass vil jeg spare meg 3-4 mil på turene til Bergen, siden jeg slipper omvei via Sandane (kjører indre). Fant en snarvei som sparer noen km i forhold til å kjøre helt ned til Byrkjelo sist helg, men rett til Førde blir jo enda bedre. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sturle

Sitat fra: Johnny på torsdag 16. oktober 2014, klokken 01:24
Kjent sak at de røde prikkene ikke alltid havner på rett plass. Det som ser ut som Bergen, er altså Førde da. Kjekt for folk i Florø, men for alle oss andre burde laderen vert plassert på Byrkjelo i stedet for både Førde og Sandane.
På vegner av alle Tesla-eigarar i Florø, vil eg hevde at denne plasseringa er perfekt! ;D

Ikkje so verst for dei fleste andre heller, vil eg tru.  Det er litt meir variert tilbod for dei som ventar i Førde enn på Byrkjelo.  Ikkje minst er han kjekk for dei som skal vestover frå Førde.  Sandane-Florø-Sandane går, men då har du lite ekstra til utflukter undervegs.  Vegane vert lange om du skal innom fleire stader langs kysten.  Du må gjerne eit godt stykkje innover før du kan køyre utover att på motsett side av fjorden.

Men korleis i all verda fann du han?  Han er ikkje innteikna på noko kart.

Johnny

TMS og eGolf.

krister461

Sitat fra: cehauge på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:12
Er det nokon som har sett denne?
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger/forde1

Eg oppdaga den tilfeldigvis når eg såg på kartet litt nede på sida her:
http://www.teslamotors.com/no_NO/goelectric#roadtrips
Lå den inn på kartet tidligere? Ser den ikke nå. Litt synd om dette betyr at vi ikke få en SC i Åsane slik vi trodde tidligere basert på prikken på SC-kartet.

Jeg klarer ikke å finne en lignende side for Aksdal eller Stavanger-prikken...noen med mer hell enn meg?


sturle

Sitat fra: krister461 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:37
Lå den inn på kartet tidligere? Ser den ikke nå.
Då er det ikkje berre synet mitt som sviktar. :-)

Kanskje han låg der ein kort periode pga ein feil?  Uansett – Google har ikkje gløymt dei!:
https://www.google.com/search?q=supercharger+kommer+snart+ladeb%C3%A5ser+site:teslamotors.com&filter=0

cehauge

@Sturle: Som eg nevnte i den første posten so såg eg den her (og etter kva eg kan sjå ligg den framleis inne): http://www.teslamotors.com/no_NO/goelectric#roadtrips

Men på det overordna superladar-kartet http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger kan eg ikkje sjå snurten av nokon prikkar som kan likne på Førde.
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

sturle

Sitat fra: cehauge på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:25
@Sturle: Som eg nevnte i den første posten so såg eg den her (og etter kva eg kan sjå ligg den framleis inne): http://www.teslamotors.com/no_NO/goelectric#roadtrips
Og eg kan som sagt ikkje finne han på karttet der.  :(

Ein bug som er nettlesar-avhengig, kanskje?  Kartet slik det ser ut for meg etter litt zooming vedlagt.

Amoss

Sitat fra: sturle på torsdag 16. oktober 2014, klokken 12:23
Og eg kan som sagt ikkje finne han på karttet der.  :(

Ein bug som er nettlesar-avhengig, kanskje?  Kartet slik det ser ut for meg etter litt zooming vedlagt.

Du har ikke en gang Alvdal med på det kartet. Her er Alvdal med, en "Sealand South" ved København, og altså en prikk sydvest for Sandane - som er Førde. Den har vært der en stund alt...
Model S 85D

krister461

Det var rare greier. Mitt kart ser likt ut som sturle sitt... :S

cehauge

Det var litt rart, ja.
Skuffande om Tesla byrjar å gi spesielle fordelar til folk som brukar Chrome (t.d. meg : )
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

krister461

Bruker Chrome jeg også. Må vel være et caching problem ellerno. Fikk opp riktig kart på mobilen...

afitch80

Nå har jeg sjekket på Chrome, Safari og ipod touch'en. Ingen plasser får jeg opp Førde. Ikke Alvdal heller for den saks skyld.
Men jeg tror Førde var en av alternativene til Sandane før den ble bygget og bare henger igjen i system på en måte. Godt mulig jeg bommer kraftig.

Førde er 309 KM fra Aksdal og bare 80 KM fra Sandane. Det rimer ikke at Tesla skal bygge en SC der. Det blir altfor lang fra Aksdal og for nært Sandane. De tar nok ikke hensyn til de som liker å kjøre indre vei. De bygger ut hovedveiene i første om gang. Og første omgang er langt fra over.

Mye mer sannsynlig at det kommer en SC mellom Knarvik og Oppedal en plass. Mine tre tips er Knarvik, Ostereidet eller kanskje til og med Oppedal (eller Lavik). Den fergen blir jo elektrisk fra nyttår. Kanskje de har slått seg sammen med dem. Strømnettet må vel kanskje bygges ut til fergen. To fluer i en smekk..?
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Andrewas

Sjekka nettopp Aksdal. Ingen spor av aktivitet enda. Dessverre...
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Car-El

Setermoen - Fauske er 34 mil...  Det går! Og æ spare mæ to timer lading hver vei!


Dette går rett vei! :D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA