Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Knut Øygard

Sitat fra: Epleskreller på mandag 12. august 2013, klokken 19:10
Mener jeg så masse takstein tidligere i sommer i nærheten av trafoen i Gol.. var de borte nå?
Jeg så ikke noe takstein der nå... Vi får vel vente å se. Ladestasjon blir det i alle fall :)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

eclipse

Sitat fra: Eivind_Bergen på mandag 12. august 2013, klokken 17:52
Iht byggesøknadene som er publisert her tidligere vil det bli bygget tak over skapene hvor laderne står, dette grunnet de klimatiske forholdene. Har dog ikke hørt noe om tak over selve parkeringsplassene hvor bilene står når de lades.

Jeg har hørt at SC i Norge vil få tak med solcelepaneler etterhvert men at de vil bli bygget uten i oppstarten
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Knut Øygard

Hadde en paparazzitur på sykkel på Gol i dag. Her skjer det mye spennende!

Infratek holdt på til ca kl 19 i dag. Ladepunktene er på vei opp, store skap merket med high voltage monteres og det ligger paller klare med belegningsstein. Ser ut som de setter opp alle 8 ladepunkter med en gang.

Er det noen som har passert de andre lokasjonene i dag? Jeg har inntrykk av at aktiviteten foregår nokså parallelt på de forskjellige stedene.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

glaserud

Ja, så også den. :)
Men: Output voltage: 410V Output current: 210A. 410V*210A = 86 100W ?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Griffel

Sitat fra: glaserud på onsdag 14. august 2013, klokken 19:50
Ja, så også den. :)
Men: Output voltage: 410V Output current: 210A. 410V*210A = 86 100W ?
Var det ikke snakk om to utganger altså 120kW maksimum om 2 lader samtidig?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Knut Øygard

Sitat fra: Griffel på onsdag 14. august 2013, klokken 20:37
Sitat fra: glaserud på onsdag 14. august 2013, klokken 19:50
Ja, så også den. :)
Men: Output voltage: 410V Output current: 210A. 410V*210A = 86 100W ?
Var det ikke snakk om to utganger altså 120kW maksimum om 2 lader samtidig?

Det kan stemme det, siden det er 4 slike skap og 8 ladepunkt.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Griffel

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 14. august 2013, klokken 20:48
Betyr dette at de ikke kan lade med 120 ???
Det betyr: Ca 60kW om to lader samtidig, nær 90kW om en er alene.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

D.O

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 14. august 2013, klokken 20:48
Betyr dette at de ikke kan lade med 120 ???
Nei, i USA er det også slik at du får mindre kapasitet hvis der står en annen på samme lader.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OleJA

Ser at det står: 3PH+GND@240V / 3PH+N+GND@480V på laderen. Betyr ikke dette at de støtter både 3fase 240V IT og 400V TN nett? .... Laderen i disse skapa er jo 12 x Model S ladere i rack.

Så hvorfor støtter isåfall ikke bilen lading på 3fase IT?

Knut Øygard

Jeg tror ladestasjonen på Gol kan være ferdig i løpet av en uke hvis de fortsetter den progresjonen de har nå. Resten av monteringen tipper jeg går nesten like fort som IKEA-møbler. Ladestasjonen er nok prefabrikkert,  kanskje det til og med følger med unbraco? Det som tar litt tid er litt mer støping, fylling og så steinlegging.

Var det ikke slik at Tesla skulle ha en announcement i slutten av august? Da ønsker de sikkert å kunne si at X antall superchargers i Europa er i drift, 6-X will follow in a few weeks, and our rollout plan for superchargers in Europe is... (Germany?, Netherlands? E6?)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

OleJA

Sitat fra: glaserud på onsdag 14. august 2013, klokken 19:50
Ja, så også den. :)
Men: Output voltage: 410V Output current: 210A. 410V*210A = 86 100W ?
Det har jo tidligere blitt lovet at superladerne skal gires opp til å gi inntil 120kW pr. bil. Gjelder dette da bare US og ikke i EU? :-\
Mistenker at begrensningen på 86kW henger sammen med at type2 pluggen er godkjent til maks 43kW. I superladerne sammenheng brukes 2 og 2 pinner for DC lading.
Håper jeg tar feil og at Tesla har planer om å tilby oss også 120kW superlading.

glaserud

Sitat fra: OleJA på onsdag 14. august 2013, klokken 21:15
Ser at det står: 3PH+GND@240V / 3PH+N+GND@480V på laderen. Betyr ikke dette at de støtter både 3fase 240V IT og 400V TN nett? .... Laderen i disse skapa er jo 12 x Model S ladere i rack.

Så hvorfor støtter isåfall ikke bilen lading på 3fase IT?

Litt raskere enn meg der. Ja, skapene er 12x onboard-ladere, så vidt jeg vet. Nå kan det jo da være at de har putta på litt ekstra i forkant av laderne for å spise 3-fas 230, men det er jo lov å håpe.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

JohanH

Jeg likte ikke den merkelappen der med max output 210A... Skal ikke trekke noen alt for raske konklusjoner, men skal en opp i 120kW så må superchargern spytte ut >300 Ampere.

Takk Knut for fantastiske oppdateringer fra Gol!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA