Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: Handyman på lørdag 15. januar 2022, klokken 23:47
Bussen ned til Lillesand og tilbake til Kjerlingland ville ta mer tid enn selve ladingen. Når det er sagt vil jeg også anbefale å besøke klatretårnet og ikke minst Lillesand.

Og når man først besøker vakre Lillesand sentrum så er det 4 eller 5 stk doble 22kW AC stolper der, samt en 50kW DC lader. Se MER sitt ladekart for eksakte posisjoner, de er litt spredd rundt i byen.
Og et lite tips til slutt: I turistsesongen er det vanskelig å finne parkeringsplass i byen da det er gratis parkering for alle biltyper i Lillesand, men på ladestolpene er det ofte ledig plass. Tror disse plassene er merket med max 4 timer.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

SHN

Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

Otkristo


oroar

Veldig tett med superchargers gjennom Trøndelag. 6 stk på under 20 mil (Levanger, Stjørdal, Lade, Klett, Berkåk og Oppdal). Virker veldig unødvendig. Er det noen som skal fjernes?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Motorwatt

Godt å ha når "alle" el-biler kan lade på Teslas Superchargere.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

automat

Oppdal dekker to behov. Trafikk mot Sunndalsøra, og som siste lader før fjellovergang (Dovrefjell).

Jeg tror det siste vi skal bekymre oss for er at superladerne står for tett.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

alb92

Sitat fra: oroar på søndag 16. januar 2022, klokken 17:24
Veldig tett med superchargers gjennom Trøndelag. 6 stk på under 20 mil (Levanger, Stjørdal, Lade, Klett, Berkåk og Oppdal). Virker veldig unødvendig. Er det noen som skal fjernes?

Kan vel argumentere for at når man først må utvide, så kan man like godt gjøre det via nye tettere stasjoner.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

OhmPaPa

Sitat fra: oroar på søndag 16. januar 2022, klokken 17:24
Veldig tett med superchargers gjennom Trøndelag. 6 stk på under 20 mil (Levanger, Stjørdal, Lade, Klett, Berkåk og Oppdal). Virker veldig unødvendig. Er det noen som skal fjernes?

Unødvendig? Det trengs flere! Bla ute på Fosen (nærmere kysten).

jkirkebo

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 18. januar 2022, klokken 13:10
Sitat fra: oroar på søndag 16. januar 2022, klokken 17:24
Veldig tett med superchargers gjennom Trøndelag. 6 stk på under 20 mil (Levanger, Stjørdal, Lade, Klett, Berkåk og Oppdal). Virker veldig unødvendig. Er det noen som skal fjernes?

Unødvendig? Det trengs flere! Bla ute på Fosen (nærmere kysten).

Enig. Orkanger, Fosen, Namsos osv. Var ikke mye til ladetilbud i Namsos når jeg var der i fjor sommer. Et par 50kW hurtiglader fra Mer var alt. Stadig kø.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 18. januar 2022, klokken 13:10
Det trengs flere! Bla ute på Fosen (nærmere kysten).
Ja, men langs E6 begynner det å blir bra med SuC. Det nærmer seg 50 nå (Löddeköpinge-Varangerbotn).

Vi bør vel forresten ta i bruk denne tråden igjen: https://elbilforum.no/index.php?topic=6814.0
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ToWalkOrDrive

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 18. januar 2022, klokken 13:31
Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 18. januar 2022, klokken 13:10
Sitat fra: oroar på søndag 16. januar 2022, klokken 17:24
Veldig tett med superchargers gjennom Trøndelag. 6 stk på under 20 mil (Levanger, Stjørdal, Lade, Klett, Berkåk og Oppdal). Virker veldig unødvendig. Er det noen som skal fjernes?

Unødvendig? Det trengs flere! Bla ute på Fosen (nærmere kysten).

Enig. Orkanger, Fosen, Namsos osv. Var ikke mye til ladetilbud i Namsos når jeg var der i fjor sommer. Et par 50kW hurtiglader fra Mer var alt. Stadig kø.

Har samme erfaring fra Namsos...og det var før alle de nye familie-sommerferie-elbilene kom på veien. Ikke var den Mer-laderen særlig rask heller. Ble mye Mer når jeg kjørte rundt den sommeren.
Tesla Model Y                         2021-

Leoncito

SuC på Oppdal er veldig bra og jeg har ventet på lademuligheter her. Ikke alle som kjører E6 hele veien. Selv kjører jeg ofte til Nordvestlandet via FV27 Venabygdsfjellet - Folldal - Hjerkinn - Oppdal - Sunndalsøra. Ellers mange hytter opp mot Trollheimen (Storli/Gjevilvann) med begrenset infrastruktur. 

Otkristo

Supercharger Hitra
Da er første spor av Supercharger Hitra funnet.
Mer info kommer.

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på fredag 21. januar 2022, klokken 21:12
Supercharger Hitra
Da er første spor av Supercharger Hitra funnet.
Mer info kommer.
Lokasjon:
Festet knappenål
https://goo.gl/maps/57MYt3zdwarjk4uu9
12 stalls

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA