Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Otkristo

Ny 20 stalls Supercharger Arendal
Plassering: Frolandsveien 174

Otkristo

Ny Tesla Supercharger Åfjord
Plassering: Joakim Brevolds allé gate nr 2
12 stalls.

goggo

Sitat fra: Otkristo på onsdag 06. juli 2022, klokken 10:50
Ny 20 stalls Supercharger Arendal
Plassering: Frolandsveien 174

Spennende! På de drivethrough plassene så er ladestolpene plassert for å lade biler med ladeporten høyre-bak eller venstre-foran på bilen.
Er dette ny standard fra Tesla for å kunne lade alle biler uansett plassering av ladeporten?
Eller er det bare feil i tegningen?

mvh
Hugo
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

jlan

#4473
Sitat fra: goggo på onsdag 06. juli 2022, klokken 14:46
Spennende! På de drivethrough plassene så er ladestolpene plassert for å lade biler med ladeporten høyre-bak eller venstre-foran på bilen.
Godt observert. Her kunne en forøvrig tilrettelagt bedre for ladetilkobling i alle hjørner, ved å lage litt lange båser på noen av plassene langs kanten, med søylene trukket noe ut.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ToWalkOrDrive

Sitat fra: jlan på onsdag 06. juli 2022, klokken 15:46
Sitat fra: goggo på onsdag 06. juli 2022, klokken 14:46
Spennende! På de drivethrough plassene så er ladestolpene plassert for å lade biler med ladeporten høyre-bak eller venstre-foran på bilen.
Godt observert. Her kunne en forøvrig tilrettelagt bedre for ladetilkobling i alle hjørner, ved å lage litt lange båser på noen av plassene langs kanten, med søylene trukket noe ut.

På Vikeså er laderne (drive through) laget sånn at det er plass på alle sidene. Når jeg kommer med henger pleier jeg å stå med nesen motsatt vei, med hengeren stikkende ut sånn at den står på umerket parkeringsplass...ville og kunne funnet tilsvarende plass med ladeluken på høyre side...selv med henger.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Funker til en viss grad, men her virker det som de har lagt opp til et antall ladere speilvendt plassert. Veldig bra!

Men sykt at det kommer enda en supercharger på strekket mellom Lillesand og Sandefjord. Helt sinnsvak tetthet.

Motorwatt

Tesla har vel minst like mange ladesøyler som det samlete antall bensinpumper på denne strekningene?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Otkristo

Supercharger Bergen sentrum
Etter mye frem og tilbake ser det ut til at Klostergarasjen blir valgt lokasjon.

Bidda

Sitat fra: geear på onsdag 06. juli 2022, klokken 16:10
...
Men sykt at det kommer enda en supercharger på strekket mellom Lillesand og Sandefjord. Helt sinnsvak tetthet.
Bra for vi som kjører R42 og ikke vil oppom Byglandsfjord :-)
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Otkristo

@Andrewas
Kan du oppdatere supercharge.info med Arendal og Åfjord. Se mine innlegg tidligere i uken

geear

Sitat fra: Bidda på onsdag 06. juli 2022, klokken 21:31
Sitat fra: geear på onsdag 06. juli 2022, klokken 16:10
...
Men sykt at det kommer enda en supercharger på strekket mellom Lillesand og Sandefjord. Helt sinnsvak tetthet.
Bra for vi som kjører R42 og ikke vil oppom Byglandsfjord :-)
Er vel ingen som kjører Rv42 fra Helleland via Tonstad og Evje til Arendal lenger nå når E39/E18 er så mye raskere som den er, så da kommer man jo fra eller til Bygland uansett. Det er uansett lynladere (200 kW) på Evje også nå (YX ved Politiet). For ti år siden var det mulig å spare noe tid på å kjøre Rv42, men sånn er det ikke lenger...

hELgenen

Sitat fra: geear på fredag 08. juli 2022, klokken 14:21
Sitat fra: Bidda på onsdag 06. juli 2022, klokken 21:31
Sitat fra: geear på onsdag 06. juli 2022, klokken 16:10
...
Men sykt at det kommer enda en supercharger på strekket mellom Lillesand og Sandefjord. Helt sinnsvak tetthet.
Bra for vi som kjører R42 og ikke vil oppom Byglandsfjord :-)
Er vel ingen som kjører Rv42 fra Helleland via Tonstad og Evje til Arendal lenger nå når E39/E18 er så mye raskere som den er, så da kommer man jo fra eller til Bygland uansett. Det er uansett lynladere (200 kW) på Evje også nå (YX ved Politiet). For ti år siden var det mulig å spare noe tid på å kjøre Rv42, men sånn er det ikke lenger...

Unngår E18 for alt det er verdt. Bare stress å kjøre i de hastighetene.
Så det er fortsatt noen raringer som holder seg borte..ferie er ferie og E18 er stikk motsatt

Motorwatt

#4482
Du må kjøpe deg en skikkelig bil, hELgenen. Kjører mye på E18, unngår trafikktopper, og utnytter EAP for alt den er verdt. 0 stress! 😀 Det er få som ferier ved E18, og den er kun en transportetappe til den fineste delen av sommer-Norge.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Vel, du skal kjøre ganske hardt på Rv42 for ikke å få biler på fangeren, og dristige forbikjøringer på ekstremt svingete veier. Trafikken "flyter" ofte i 90 der, og er liten aksept for lusekjøring i svingene, så det kan gå ganske hardt for seg.  ;D

Andrewas

Sitat fra: Otkristo på fredag 08. juli 2022, klokken 11:39
@Andrewas
Kan du oppdatere supercharge.info med Arendal og Åfjord. Se mine innlegg tidligere i uken
Utført, på ferieså det tok litt tid
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA