Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Det har vel blitt sagt at supercharger utenfor Holmestrand ble plassert der grunnet sponsing fra senteret/butikkene den er plassert ved.

Bidda

Den passer oss utmerket kjører til hytta med henger og da er den perfekt. Får også handlet inn til hytteturen samtidig....
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. april 2021, klokken 22:50
Det har vel blitt sagt at supercharger utenfor Holmestrand ble plassert der grunnet sponsing fra senteret/butikkene den er plassert ved.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Andrewas

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. april 2021, klokken 14:02
Ser at det er lagt inn merke der hvor ring 3 ender på E18. Neppe noe egnet sted i nærheten der. Jeg tippet på cc vest, men da er pilen veldig langt unna. Kanskje heller det er på Fornebu siden av e18. P-plass ved Ullevål stadio kan passe med «Oslo nord». Skøyen tipper jeg inne i et p-hus. Foreløpig tegnet inn på E18 ved båtopplaget
Jeg gjetter slik:
Ullevål Stadion P-hus
P-huset på Skøyen i Karenslyst alle (Skøyen Torg)
P-huset i Lysakerlokket

CC-Vest kan hende - men her er det planer om store endringer. Rive alt og bygge helt nye ting.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Jejl

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/eKrgn4/tesla-vil-aapne-superladestasjon-paa-aalgaard
Ålgård får endelig en. Tror den trengs, for jeg har sett at det av og til er fullt eller nesten fullt på Vikeså, når vi kjører forbi.

Magnus Hansen

Sitat fra: Andrewas på fredag 23. april 2021, klokken 00:04
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. april 2021, klokken 14:02
Ser at det er lagt inn merke der hvor ring 3 ender på E18. Neppe noe egnet sted i nærheten der. Jeg tippet på cc vest, men da er pilen veldig langt unna. Kanskje heller det er på Fornebu siden av e18. P-plass ved Ullevål stadio kan passe med «Oslo nord». Skøyen tipper jeg inne i et p-hus. Foreløpig tegnet inn på E18 ved båtopplaget
Jeg gjetter slik:
Ullevål Stadion P-hus
P-huset på Skøyen i Karenslyst alle (Skøyen Torg)
P-huset i Lysakerlokket

CC-Vest kan hende - men her er det planer om store endringer. Rive alt og bygge helt nye ting.

Når det gjelder Lysaker, så er ikke pilen vist på selve Lysaker. Den er vist lenger vest der ring 3 krysser E18. Men pilen kan selvfølgelig være unøyaktig

daktari

Sitat fra: Andrewas på fredag 23. april 2021, klokken 00:04
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. april 2021, klokken 14:02
Ser at det er lagt inn merke der hvor ring 3 ender på E18. Neppe noe egnet sted i nærheten der. Jeg tippet på cc vest, men da er pilen veldig langt unna. Kanskje heller det er på Fornebu siden av e18. P-plass ved Ullevål stadio kan passe med «Oslo nord». Skøyen tipper jeg inne i et p-hus. Foreløpig tegnet inn på E18 ved båtopplaget
Jeg gjetter slik:
Ullevål Stadion P-hus
P-huset på Skøyen i Karenslyst alle (Skøyen Torg)
P-huset i Lysakerlokket

CC-Vest kan hende - men her er det planer om store endringer. Rive alt og bygge helt nye ting.
Såkalt TaxiSuperLadere?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 07:18
Sitat fra: Andrewas på fredag 23. april 2021, klokken 00:04
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. april 2021, klokken 14:02
Ser at det er lagt inn merke der hvor ring 3 ender på E18. Neppe noe egnet sted i nærheten der. Jeg tippet på cc vest, men da er pilen veldig langt unna. Kanskje heller det er på Fornebu siden av e18. P-plass ved Ullevål stadio kan passe med «Oslo nord». Skøyen tipper jeg inne i et p-hus. Foreløpig tegnet inn på E18 ved båtopplaget
Jeg gjetter slik:
Ullevål Stadion P-hus
P-huset på Skøyen i Karenslyst alle (Skøyen Torg)
P-huset i Lysakerlokket

CC-Vest kan hende - men her er det planer om store endringer. Rive alt og bygge helt nye ting.

Når det gjelder Lysaker, så er ikke pilen vist på selve Lysaker. Den er vist lenger vest der ring 3 krysser E18. Men pilen kan selvfølgelig være unøyaktig
Det er et (kanskje flere?) P-hus under Lysakerlokket, ligger på sjøsiden av E18.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Simen1

#4222
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 07:18Når det gjelder Lysaker, så er ikke pilen vist på selve Lysaker. Den er vist lenger vest der ring 3 krysser E18. Men pilen kan selvfølgelig være unøyaktig
Den er selvsagt bare prinsippiell og betyr neppe noe mer enn at de leter aktivt etter et egnet sted i nærheten. Kjøretid inn og ut på E18, tomteleie, tilgang på døgnåpent toalett, muligheter for å kjøpe mat, tilgang på høyspent, antall oppstillingsplasser etc vil sikkert være faktorer de vurderer før et endelig valg.

Kanskje litt off topic for denne tråden, men jeg har funnet en feil i Findus-kartet. I følge kartet har Tromsø bare service-verksted og ikke butikk/galleri. Det var riktig til en gang i 2019 om jeg husker rett, men da åpnet de en butikk/galleri i et lokale noen hundre meter fra serviceverkstedet.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Magnus Hansen

Sitat fra: Simen1 på mandag 03. mai 2021, klokken 11:16
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 07:18Når det gjelder Lysaker, så er ikke pilen vist på selve Lysaker. Den er vist lenger vest der ring 3 krysser E18. Men pilen kan selvfølgelig være unøyaktig
Den er selvsagt bare prinsippiell og betyr neppe noe mer enn at de leter aktivt etter et egnet sted i nærheten. Kjøretid inn og ut på E18, tomteleie, tilgang på døgnåpent toalett, muligheter for å kjøpe mat, tilgang på høyspent, antall oppstillingsplasser etc vil sikkert være faktorer de vurderer før et endelig valg.

Jeg har alltid tenkt at de selv vet hvor laderne blir når de oppdaterer kartet, men velger å være vage med plasseringen. Men kan selvfølgelig hende de faktiske ikke vet. Ville i alle fall tro at de i det minste jobber aktivt med noen alternativer.

Rosstopher

Noen som vet noe mer om Tønsberg/Sandefjord? Står fortsatt Q2, men da burde vel byggingen snart begynne? Kjørte forbi Ramsum her om dagen, og det ingen tegn på bygging fra veien i hvertfall.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Toalmar

#4225
Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 04. mai 2021, klokken 11:13
Noen som vet noe mer om Tønsberg/Sandefjord? Står fortsatt Q2, men da burde vel byggingen snart begynne? Kjørte forbi Ramsum her om dagen, og det ingen tegn på bygging fra veien i hvertfall.
For Gjøvik har det stått Q1, men byggingen begynte i Q2. Er nå øyeblikkelig ferdig. Så jeg tror heller på slutten av Q2 enn begynnelsen
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 04. mai 2021, klokken 11:13
Noen som vet noe mer om Tønsberg/Sandefjord? Står fortsatt Q2, men da burde vel byggingen snart begynne? Kjørte forbi Ramsum her om dagen, og det ingen tegn på bygging fra veien i hvertfall.

Tar sin tid dette. Her er en artikkel fra 2015. Det er kanskje her Tesla også skal inn?:

– Det skjønner jeg veldig godt at de lurer på. Men det er ikke vår oppgave å drive ladestasjonene. Vår oppgave er å tilrettelegge for lading, forklarer avdelingsdirektør Tore Kaurin i Statens vegvesen.

Han drar frem Ramsum sør på E18 som eksempel på et sted hvor Vegvesenet har lagt til rette med en trafostasjon for å sette opp en hurtiglader.

– Det krever ganske store investeringer, og dette har vi gjort i forbindelse med utbyggingen av E18, sier Kaurin. Foreløpig står trafostasjonen til en verdi av nesten fire millioner kroner ubrukt.




https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/etterlyser-flere-hurtigladere-1.12616067
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Otkristo

Ny Supercharger -  Fokserødveien 23 - Sandefjord kommune

Motorwatt

Nr. 23 er OBS!-butikken med innendørs parkeringsanlegg.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rosstopher

Det er jo også stor utendørs parkering der, med ladere fra andre tilbydere. Syns det er en rar plassering mtp at Ringdalsskogen bare er en mil unna, og det er over 4 mil nordover til Holmestrand, men "the more the merrier".
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA