Kan noen forklare/oppsummere hvordan man lader en Model S?

Startet av Quattro, lørdag 11. mai 2013, klokken 16:44

« forrige - neste »

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

sn0le

Hvis du akkurat hadde startet lading så betyr det at mesteparten av strømmen gikk til å varme batteriet slik at det kan ta imot lading.
Den 1 Amperen er vel det som ble "til overs" og kunne dyttes inn i batteriet.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Philippo10

Den hadde stått på heile natten, også når jeg kom ut for og sjekke så var det slik som beskrev under.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Flaago

Jeg orket ikke lese hele tråden på 53 sider...
Er 3 faselading 230 V mulig, eller er det kun 400V på 3fase som gjelder?

Rasmus.B

Sitat fra: Flaago på fredag 20. februar 2015, klokken 16:07
Jeg orket ikke lese hele tråden på 53 sider...
Er 3 faselading 230 V mulig, eller er det kun 400V på 3fase som gjelder?
3 fase lading 230V er ikke mulig.
Det kan likevel la seg gjøre ved bruk av en transformator som transformerer opp 3 fas 230V til 3 fas 400V. Men da er det i prinsippet 400V 3fas lading.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Mippen

Noen som kan hjelpe meg? Får snart min model S og lurer på hvordan jeg kan lade mest mulig effektivt. Jeg har bestilt med dobbeltlader, type 2 kabel og rødt pluss blått adapter.

Hvordan vet og finner jeg for eksempel hvilke ladestasjoner som gir meg full effekt med dobbeltlader? Hva er det hurtigste jeg kan lade hjemme uten å bruke ladeboks?
Fremtiden er elektrisk.

Muffinman

Uten boks = med UMC. Da får du 11KW/50km/t med rødt adapter om du har 400v TN nett. Har du IT-nett kan du lade med blå adapter på 32A enfase, og du får da ca. 30-32km/t.

Til daglig vil du bli overrasket over hvor liten ladeeffekt du trenger, men det er greit å kunne dra på litt ekstra når behovet melder seg.

pagal

@ Mippen!
                     HJEMME

Standard plugg                230 V  /  13 A 3,0 kW 14
IEC 60309 Blått - adapter 230 V  /  32 A 7,4 kW 40
IEC 60309 Rødt - adapter 400 V  /  16 A 11  kW 55

Ladekart TESLA:http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart

Med CHAdeMO kan du i tillegg bruke :http://www.ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilhurtigladekart.php
Early CHAdeMO adapter Jæren

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

Var jeg deg, ville jeg satt opp en IEC 60309 (blå 1-fase 32A) kontakt på veggen, uavhengig av om du har 10A, 13/16A eller 32A. Det er mye tryggere med tanke på varme enn vanlig Schuko. Du lader følgelig på 10A dersom du bytter kontakt uten å byte sikring og kabling, men da er det en bedre overgang fra vegg til bil. Billig er også byttet.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Mippen

Er det bare på ladetasjoner over 11kw jeg får utnyttet effekten av dobbeltladeren min?
Fremtiden er elektrisk.

turfsurf

Sitat fra: Mippen på mandag 23. mars 2015, klokken 07:49
Er det bare på ladetasjoner over 11kw jeg får utnyttet effekten av dobbeltladeren min?

Ja, bare på Type 2 AC ladepunkt over 11kW.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sn0le

Og på Type-2 ladepunkter som er på 7,4kW (32A enfas).
Har man enkeltlader så får man kun 3,7kW på disse.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Sitat fra: sn0le på mandag 23. mars 2015, klokken 10:00
Har man enkeltlader så får man kun 3,7kW på disse.
Hvis ladepunktet ikke er lasket, noe som faktisk er tilfelle en del steder.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA