Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av kjølholdt, tirsdag 01. januar 2013, klokken 21:04

« forrige - neste »

Syklist

Det er en SuC ved ferjeleiet i Lavik.     Ellers er vel Lærdal og Aurland alternativer om du kommer fra Voss.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

T1nT1n

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 31. januar 2022, klokken 23:46
Sitat fra: Handyman på mandag 31. januar 2022, klokken 16:09
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 31. januar 2022, klokken 16:02
....Nesten ingen biler uten luftfjører har 30cm klaring...
Finnes det i det hele tatt "normale" personbiler med 30cm bakkeklaring (med eller uten luftfjæring)??
30cm er MYYYE. Noen som har eksempler?

UAZ 469 f.eks... :-) 30cm...det er høyt...

Elektrisk- da trenger jeg en i livet mitt - annen Cybertruck. :laugh:

Sitat fra: Andrewas på mandag 31. januar 2022, klokken 19:56

Kjørte med denne ferga sommeren 21 med vår model S. Absolutt ingen problemer. Eksotisk å rygge ombord i en liten katamaran med plass til ca 8 biler. Bare husk å bestille plass på forhånd. Mye billigere også enn "turistferga" som også går på strekningen. Tror vi betalte ca 250kr for bil med 3 pers. Turistferga skulle ha ca 1000kr mer for samme turen og ville også brukt myyye lengre tid (katamaran som fosser av gårde VS gammal ferge)

Flott å vite - takk for dette!

geear

Sitat fra: Andrewas på mandag 31. januar 2022, klokken 19:56
Sitat fra: Handyman på mandag 31. januar 2022, klokken 16:09
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 31. januar 2022, klokken 16:02
....Nesten ingen biler uten luftfjører har 30cm klaring...
Finnes det i det hele tatt "normale" personbiler med 30cm bakkeklaring (med eller uten luftfjæring)??
30cm er MYYYE. Noen som har eksempler?

Kjørte med denne ferga sommeren 21 med vår model S. Absolutt ingen problemer. Eksotisk å rygge ombord i en liten katamaran med plass til ca 8 biler. Bare husk å bestille plass på forhånd. Mye billigere også enn "turistferga" som også går på strekningen. Tror vi betalte ca 250kr for bil med 3 pers. Turistferga skulle ha ca 1000kr mer for samme turen og ville også brukt myyye lengre tid (katamaran som fosser av gårde VS gammal ferge)
Kjekt å høre! Får ta en telefon til de en helg det passer å ta den turen. Går det med S bør det også gå med Y. Fjordcruise er dyrt, ja.

ToWalkOrDrive

Vil anbefale å ta med sykler på båten og sykle opp Lysebotn. PS: må bestille til det og. Er til og med egne ritt fra Lysebotn - Bryne. Utrolig flott tur.
Tesla Model Y                         2021-

jlan

Sitat fra: masus på onsdag 02. februar 2022, klokken 15:29
Gi oss en SuC på nordsiden av Sognefjorden!
Kommer du over Vikafjellet fra Voss og skal videre via Luster og over Sognefjellet mot Jotunheimen f.eks.
Da snakker vi 300 Km og to heftige fjelloverganger mellom Voss - Sjåk. Skulle hatt en SuC på strekket Hella-Leikanger-Sogndal-Hafslo-Gaupne-Skjolden ett sted..
Ja det er et langt strekk der, men det hjelper litt med den nye Eviny-laderen i Sogndal. Ellers er Øvre Årdal-Tindevegen et raskere alternativ. Og Beitostølen-Valdresflya, hvis ikke Sognefjellet er en viktig del av ruten.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

masus

Ny stasjon fra Eviny/BKK i Sogndal duger, fin plassering! Var komplett kaos på den Mer-stasjonen ved Amfi Sogningen i sommer, max 50kW og knotete tilkomst.I tillegg var det trøbbel med det tekniske. Brukte halve dagen på lading.

ok67

Recharge har satt opp lader i Fortun, der oppstigninga til Sognefjellet startar. Det hjelper også på.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

jlan

Sitat fra: ok67 på torsdag 10. februar 2022, klokken 17:44
Recharge har satt opp lader i Fortun, der oppstigninga til Sognefjellet startar. Det hjelper også på.
Bra - jeg ser du følger opp på CCS siden. Det er forsåvidt ikke noe klart skille lenger mellom Tesla ladere og andre CCS ladere.  Det er litt vanskelig å finne info om akkurat denne laderen pga navnelikhet med Fortum.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ok67

Sitat fra: jlan på torsdag 10. februar 2022, klokken 22:09
Sitat fra: ok67 på torsdag 10. februar 2022, klokken 17:44
Recharge har satt opp lader i Fortun, der oppstigninga til Sognefjellet startar. Det hjelper også på.
Bra - jeg ser du følger opp på CCS siden. Det er forsåvidt ikke noe klart skille lenger mellom Tesla ladere og andre CCS ladere.  Det er litt vanskelig å finne info om akkurat denne laderen pga navnelikhet med Fortum.
Har ikkje funne annan informasjon om den en på Facebooksida til Fortun Bensinstasjon

https://www.facebook.com/Fortunbensinstasjon/photos/a.1976159136004740/3131553500465292
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt


Bidda

Takk for link: La inn forslag om Eiken eller Evje da kjører R42 noen ganger...
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

geear

Eiken er jeg enig i, evt Tonstad, men når det gjelder Evje så er det allerede på Bygland. Egentlig burde Bygland vært fjernet og fått ny SuC både Evje og Rysstad, det hadde vært perfekt. Heldigvis har Fortumhvanåenndeheternå satt opp lynladere på Rysstad, og Evje, pluss at YX Evje har lynladere, så det hjelper på noe veldig.

Kjører ikke Rv 42 som alternativ til E18 og E39 lenger håper jeg? Det er lenge siden det var noen oppside i det, og nå når enda mer av den nybygde veien vest for Krsand åpnes, så blir forskjellen enda større.

Det burde vært suc mellom Lillesand og Lyngdal, og gjerne også en mellom Vikeså og Lyngdal.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på torsdag 20. oktober 2022, klokken 21:47
Eiken er jeg enig i, evt Tonstad, men når det gjelder Evje så er det allerede på Bygland. Egentlig burde Bygland vært fjernet og fått ny SuC både Evje og Rysstad, det hadde vært perfekt. Heldigvis har Fortumhvanåenndeheternå satt opp lynladere på Rysstad, og Evje, pluss at YX Evje har lynladere, så det hjelper på noe veldig.

Kjører ikke Rv 42 som alternativ til E18 og E39 lenger håper jeg? Det er lenge siden det var noen oppside i det, og nå når enda mer av den nybygde veien vest for Krsand åpnes, så blir forskjellen enda større.

Det burde vært suc mellom Lillesand og Lyngdal, og gjerne også en mellom Vikeså og Lyngdal.

Da har jeg lagt in Sirdalsveien 3844, som er YX Tonstad. Men er jo ikke i avstemmingen ennå. Den plassen bare venter på å få Tesla-ladere. Folk passerer jo her enten de skal fra Stavanger til Evje, eller bare skal til de mange hytteområdene rundt forbi. Trenger den mest hvis vi har vært en stund i Tonstad/Sirdal-området. Den YX-stasjonen har forøvrig veldig gode hamburgere, baguetter, tex-mex-ting og gode åpningstider....og så renner elven ut i Sirdalsvannet i bakgrunnen, og downtown Tonstad er i sparkesykkel-avstand med sitt Sirdal-kjente bakeri... Tesla har heller ingen konkurrenter, utenom et par 43kW Bilkraftladere...som alle skyr så godt de kan, men som jeg har endt opp på alt for ofte.
Tesla Model Y                         2021-

snakkesalig

Deilig å se at Røros får drøssevis med stemmer i allefall.
RV3 skriker også etter flere ladere, feks på Koppang?

Kjetil1986

Sitat fra: snakkesalig på fredag 21. oktober 2022, klokken 09:26
Deilig å se at Røros får drøssevis med stemmer i allefall.
RV3 skriker også etter flere ladere, feks på Koppang?

Helt enig. Jeg sendte inn forslag om supercharger på Shell Koppang. Der er det god plass til noen ladere.
Model 3 long range 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA