Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

apehest

Moralen? Ikke gjør som disse folka.

Daniel_0007

De får som fortjent jeg vil ikke ha høyere forsikring fordi for mange som stoler blindt på autopilot.
Model 3 2019 LR Rwd

knegg

Sitat fra: Daniel_0007 på ons 27. jan 2021, kl. 11:20
De får som fortjent jeg vil ikke ha høyere forsikring fordi for mange som stoler blindt på autopilot.
Helt enig her!
2020 Model 3

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.3
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

Mobileum

Roland kan/vil ikke svare på hvor mange biler det gjelder. Hva med å lære han å bruke Google?

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has requested Tesla to recall about 158,000 Model S and Model X over an issue with the vehicles' media control unit, where key features such as the backup camera are displayed. The recall affects Model X SUVs produced from 2016 to 2018 and Model S sedans that were manufactured from 2012 to 2018.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

emurof

Sitat fra: Mobileum på man 15. feb 2021, kl. 10:21Roland kan/vil ikke svare på hvor mange biler det gjelder. Hva med å lære han å bruke Google?

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has requested Tesla to recall about 158,000 Model S and Model X over an issue with the vehicles' media control unit, where key features such as the backup camera are displayed. The recall affects Model X SUVs produced from 2016 to 2018 and Model S sedans that were manufactured from 2012 to 2018.

Står det noe der om hvor mange som tilbakekalles i Norge? For det var vel det som var spørsmålet.

trykkertor

Sitat fra: Mobileum på man 15. feb 2021, kl. 10:21
Roland kan/vil ikke svare på hvor mange biler det gjelder. Hva med å lære han å bruke Google?

Noen som vet hva som dukker opp på skjermen hvis du trykker ctrl-v på Roland sin datamaskin??

"– Vi kommenterer av prinsipp ikke enkeltkunder i media. Vi synes det er leit å møte kunder i rettslige instanser. Heldigvis skjer det ytterst sjelden. De aller fleste Tesla-kundene i Norge er fornøyde, som dokumentert i blant annet Norsk Kundebarometer 2020, hvor Tesla med 4/5 stjerner ble plassert i kategorien svært fornøyde kunder."

Electric cars in Norway

Sitat fra: trykkertor på man 15. feb 2021, kl. 17:55
Sitat fra: Mobileum på man 15. feb 2021, kl. 10:21

Noen som vet hva som dukker opp på skjermen hvis du trykker ctrl-v på Roland sin datamaskin??

"– Vi kommenterer av prinsipp ikke enkeltkunder i media. Vi synes det er leit å møte kunder i rettslige instanser. Heldigvis skjer det ytterst sjelden. De aller fleste Tesla-kundene i Norge er fornøyde, som dokumentert i blant annet Norsk Kundebarometer 2020, hvor Tesla med 4/5 stjerner ble plassert i kategorien svært fornøyde kunder."

Ja det var 3 treff med en gang det på Roland og den uttalelsen. Herlig type.
https://www.google.com/search?q=roland+%E2%80%93+Vi+kommenterer+av+prinsipp+ikke+enkeltkunder+i+media.+Vi+synes+det+er+leit+%C3%A5+m%C3%B8te+kunder+i+rettslige+instanser.+Heldigvis+skjer+det+ytterst+sjelden.+De+aller+fleste+Tesla-kundene+i+Norge+er+forn%C3%B8yde%2C+som+dokumentert+i+blant+annet+Norsk+Kundebarometer+2020%2C+hvor+Tesla+med+4%2F5+stjerner+ble+plassert+i+kategorien+sv%C3%A6rt+forn%C3%B8yde+kunder.%22&oq=roland+%E2%80%93+Vi+kommenterer+av+prinsipp+ikke+enkeltkunder+i+media.+Vi+synes+det+er+leit+%C3%A5+m%C3%B8te+kunder+i+rettslige+instanser.+Heldigvis+skjer+det+ytterst+sjelden.+De+aller+fleste+Tesla-kundene+i+Norge+er+forn%C3%B8yde%2C+som+dokumentert+i+blant+annet+Norsk+Kundebarometer+2020%2C+hvor+Tesla+med+4%2F5+stjerner+ble+plassert+i+kategorien+sv%C3%A6rt+forn%C3%B8yde+kunder.%22&aqs=chrome..69i57j35i39j46i433j0l2.6964j0j7&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Klykken

Sitat fra: emurof på man 15. feb 2021, kl. 16:49
Sitat fra: Mobileum på man 15. feb 2021, kl. 10:21Roland kan/vil ikke svare på hvor mange biler det gjelder. Hva med å lære han å bruke Google?

Står det noe der om hvor mange som tilbakekalles i Norge? For det var vel det som var spørsmålet.
Nettopp. Er rundt 15-20k biler av typen S og X i Norge, tenker jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Mobileum

Tror nok det bare er et tastetrykk for Roland for å finne det nøyaktige antallet (hvis han ville).
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

k1

Tja, da blir vel ikke forsikringen med å eie Tesla noe billigere fremover. Et «glimrende» påskudd for forsikringsselskapene til å øke forsikringspremien mer  hos Tesla eiere enn hos andre. Ser vel allerede tendensen av det?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ep7XMG/har-logget-10000-bilister-i-et-aar-disse-er-hardest-paa-gassen

Daniel_0007

Sitat fra: k1 på lør 08. mai 2021, kl. 18:46
Tja, da blir vel ikke forsikringen med å eie Tesla noe billigere fremover. Et «glimrende» påskudd for forsikringsselskapene til å øke forsikringspremien mer  hos Tesla eiere enn hos andre. Ser vel allerede tendensen av det?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ep7XMG/har-logget-10000-bilister-i-et-aar-disse-er-hardest-paa-gassen

Syns det er og ganske latterlig å basere forsikrings premie på statistikk, forsikringsselskapene burde hatt tilgang på person data som hvor mange fartsbøter man har samt prikker på førerkort når man søker om forsikring slik at de som kjører pent får mindre å betale, bonus gjør riktignok det men tar ganske lang tid å opparbeide seg topp bonus.
Selv om bmw og er høyt på lista der så har jeg hørt at I3 er ganske rimelig å forsikre, tipper model 3 blir endra dyrere å forsikre når folk får model s plaid+ samt nye roadster.
Model 3 2019 LR Rwd

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Daniel_0007 på man 10. mai 2021, kl. 11:51
Sitat fra: k1 på lør 08. mai 2021, kl. 18:46

Syns det er og ganske latterlig å basere forsikrings premie på statistikk, forsikringsselskapene burde hatt tilgang på person data som hvor mange fartsbøter man har samt prikker på førerkort når man søker om forsikring slik at de som kjører pent får mindre å betale, bonus gjør riktignok det men tar ganske lang tid å opparbeide seg topp bonus.
Selv om bmw og er høyt på lista der så har jeg hørt at I3 er ganske rimelig å forsikre, tipper model 3 blir endra dyrere å forsikre når folk får model s plaid+ samt nye roadster.

Rema hadde en forsikring hvor du fikk med en svart boks som målte aksellerasjoner osv....jeg ville ALDRI hatt en sånn boks i min bil....ville neppe blitt billigere for meg...

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/na-kommer-bilforsikringene-med-kjorestil-analyser/65347994
Tesla Model Y                         2021-

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: ToWalkOrDrive på man 10. mai 2021, kl. 12:01
..
Rema hadde en forsikring hvor du fikk med en svart boks som målte aksellerasjoner osv....jeg ville ALDRI hatt en sånn boks i min bil....ville neppe blitt billigere for meg...

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/na-kommer-bilforsikringene-med-kjorestil-analyser/65347994
Jeg ville nok fått bedre premie på denne måten; jeg liker å kjøre så langt som mulig (sammen med øvrig trafikk) og har ingen behov for å leke "motorsykkelaksellerasjon" hele tiden ;) (men innrømmer glatt at 3-4 ganger i året er det mer trafikksikkert å kunne ha en overlegen aks når bilen du kjører forbi øker farten fra 50-90 i 80-sonen nettopp fordi han oppdager at han kjører tregt i det du begynner å kjøre forbi...)

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA