Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Jejl på ons 28. jan 2015, kl. 18:43
http://www.hegnar.no/motor/artikkel534226.ece

Tesla scorer 99 av 100 poeng på Consumers Reports kundetilfredshetsundersøkelse.

Meget bra . Tesla har god service det ska de ha . Litt rotete til tider men alltid  hyggelige og løsningsorienterte.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Alfa Bergen

Sitat fra: Teslanewbie på ons 28. jan 2015, kl. 18:46
Sitat fra: Jejl på ons 28. jan 2015, kl. 18:43
http://www.hegnar.no/motor/artikkel534226.ece

Tesla scorer 99 av 100 poeng på Consumers Reports kundetilfredshetsundersøkelse.

Meget bra . Tesla har god service det ska de ha . Litt rotete til tider men alltid  hyggelige og løsningsorienterte.

Har vært fornøyd med servicen i Bergen frem til nå, men jeg hadde ikke gitt full score i dag! Først to og en halv måned ventetid på hovedservice. Da jeg hentet bilen hadde de ikke hatt tid til å fikse et udefinert bremseproblem som mekanikeren (men ikke jeg) hadde oppdaget. Ventetid på ny service for å få fikset dette: TRE måneder! Hjalp ikke med klage til "ServicehelpEU" heller. Satser på at de får ansatt flere folk eller bygget ut serviceorganisasjonen.

Når det er sagt, så fikk jeg tilbud om en leiebil (ikke Tesla) om bremsene skulle bli dårligere
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fonberg

Sitat fra: Teslanewbie på tor 29. jan 2015, kl. 09:09
disse bilene holder seg best og dårligst i pris :
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/disse-bilene-holder-seg-best-og-daarligst-i-pris/a/23381960/

Nok en møkkaartikkel. For det første ser det ut til at "undersøkelsen" handler om FORVENTET pristap tre år fram i tid, mens overskriften gir inntrykk av at dette er FAKTISKE tall (i hvert fall var det slik jeg tolket overskriftene).
For det andre viser en kjapp titt på finn.no at det er tre år gamle Leafer starter på 140.000,-, og jeg har derfor vanskelig for å tro at ny Leaf kjøpt i dag skal være verdt 40.000,- mindre enn dette om tre år. Jeg er tvert i mot sikker på at brukte Leafer (på linje med eUp og eGolf) vil være minst like attraktive om tre år som de er i dag. Om tre år er det forhåpentligvis mye dyrere og mindre praktisk enn det er i dag å kjøre de mange brukte fossilbilene (spesielt diesel) som elbilene i dette prissegmentet. Dessuten synes jeg det kunstig å plassere Leaf og i3/B electric i ulike kategorier ut fra rekkevidde; forskjellen i rekkevidde på disse bilene er i praksis marginale.

Denne "undersøkelsen" viser først og fremst dette: Autolease er i lomma til VG og fossilbilforhandlerne, og henger igjen i gamle fordommer om elbil (batterilevetid osv).
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Muffinman

Hehe, godt gjort å forutse restverdi på en tre år gammel bil som det foreløpig ikke er levert en eneste av i Norge enda.

NegativeElectrode

Sitat fra: Muffinman på tor 29. jan 2015, kl. 09:55
Hehe, godt gjort å forutse restverdi på en tre år gammel bil som det foreløpig ikke er levert en eneste av i Norge enda.

Dette er en forventing (leasingkalkyle) laget av Autolease, og er ikke nødvendigvis reell pris etter 3 år. Autolease skal tjene penger, og da må de i kalkylen både ha en leasingavtale som er mulig å selge samtidig som det er mulig å selge bilen etterpå med minst mulig innsats, totalt med maksimert fortjeneste.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Muffinman

Sitat fra: NegativeElectrode på tor 29. jan 2015, kl. 10:10
Sitat fra: Muffinman på tor 29. jan 2015, kl. 09:55
Hehe, godt gjort å forutse restverdi på en tre år gammel bil som det foreløpig ikke er levert en eneste av i Norge enda.

Dette er en forventing (leasingkalkyle) laget av Autolease, og er ikke nødvendigvis reell pris etter 3 år. Autolease skal tjene penger, og da må de i kalkylen både ha en leasingavtale som er mulig å selge samtidig som det er mulig å selge bilen etterpå med minst mulig innsats, totalt med maksimert fortjeneste.
Må vel innrømme at jeg er klar over det, men når jeg velger å ta på "enkel-sjel"- hatten (og den bruker jeg ofte)ser jeg at artikkelen er litt merkelig vinklet, og kan misforstås.

Mr.Hansen

Bruker de ikke Teslas egen tall? Tesla sa at de kjøper bilen tilbake til den prisen etter 3 år.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

ducktolate

Det var også etter leasing fra Tesla i USA.

Rasmus.B

Når det gjelder Leaf så stemmer dette bra. Jeg var tidlig ute, og betalte Kr. 293.000,- i februar 2012. Det var inkl. metallic lakk, vinterhjul, gummimatter, skvettlapper, dørlister samt levering og klargjøring. Jeg har kjørt den 66.000 Km, og kan ikke regne med å få mer en Kr. 150.000,- tilbake for den i dag. Flere årsaker til det, selvsagt. Prisen på Leaf har vært satt ned flere ganger siden 2012. Det er også kommet en ny og forbedret versjon i mellomtiden, samt at det er stor tilgang på bruktimporterte Leafer fra både Europa og USA som er med på å drive prisene nedover.
Personlig så blåser jeg i restverdien. Jeg kjøpte Leafen for å ha den lenge, og visste at jeg var relativt tidlig ute med å kjøpe elbil. Jeg trengte ny bil da, og mener fremdeles at jeg kommer mye gunstigere ut med en Leaf kontra en ny Mondeo, som ville ha vært alternativet. Selger jeg den nå taper jeg for mye penger, så jeg kommer til å beholde den i mange år til.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Jejl


#3507
Da er det brann i Norge. Det er vel det elektriske anlegget i garasjen siden de greide å slukke det. Håper det ikke ble store skader påhverken det ene eller andre.

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet?tab=1#!verbatimId=54cea07b5152f7573ea22bab

Jalla

Sitat fra: Øggen på søn 01. feb 2015, kl. 23:01
Da er det brann i Norge. Det er vel det elektriske anlegget i garasjen siden de greide å slukke det. Håper det ikke ble store skader påhverken det ene eller andre.

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet?tab=1#!verbatimId=54cea07b5152f7573ea22bab

Har vel lite med anlegget i garasjen når det står at det brant i en Tesla.
Nå er det også oppdatert med følgende: - Vi har slukket med vann og gått over hele bilen med infrarødt kamera for å se at det ikke er varme igjen. Nå blir bilen tauet bort, sier Frøland til VG.

Øggen

Skyldig, jeg har ikke synske evner. Mente at det iallefall IKKE var batteriet som brant i og med de hadde slukket det så raskt. Men du har rett, trakk konklusjonen for raskt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA