Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

sjokomelk

Sitat fra: jlan på tirsdag 02. november 2021, klokken 21:12
Har ikke de fleste Teslaer det problemet?

https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/nW0PKo/tesla-trekker-tilbake-naermere-12000-biler-i-usa
Det er snakk om FSD Beta 10.3 som ble ordnet dagen etter. Men de er pålagt av NHTSA å kalle det for en tilbakekalling, selv om det ble gjort over-the-air i løpet av noen timer med oppdatering til Beta 10.3.1.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Orbit

To TMS stjålet i natt, mest sannsynlig med signalforsterker for nøkkel:
https://www.tv2.no/nyheter/14351068/
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hELgenen

Folk burde skaffe seg et nøkkel skrin som sperret signalene - et såkalt faraday bur/boks.

En gammel tråd på dette med tyveri sikring

https://elbilforum.no/index.php?topic=38978.0

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på torsdag 11. november 2021, klokken 07:59
Folk burde skaffe seg et nøkkel skrin som sperret signalene - et såkalt faraday bur/boks.

Greit nok det, men det er jo og bare å slå på pin to drive og slå av passive entry.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elmo

Sitat fra: Orbit på torsdag 11. november 2021, klokken 07:27
To TMS stjålet i natt, mest sannsynlig med signalforsterker for nøkkel:
https://www.tv2.no/nyheter/14351068/

Dette sprer vel om seg, nå som metoden ble godt beskrevet på Åsted Norge igår  :o
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

SurSnasen

Sitat fra: turfsurf på torsdag 11. november 2021, klokken 08:45
Greit nok det, men det er jo og bare å slå på pin to drive og slå av passive entry.

Sant nok, men hvor ofte holder man ut å måtte taste inn pinkode hver bidige gang man skal kjøre en tur?

ToWalkOrDrive

Selv om tyvene skrur av gjenfinningsfunksjonen...klarer ikke Tesla sentralt å få kontakt med bilen? Jeg trodde det var en slags sikkerhet der. Men hvis de er proffe nok så vet de gjerne hvor gps-mottakeren er, og kan demontere den.
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 11. november 2021, klokken 12:12
Sant nok, men hvor ofte holder man ut å måtte taste inn pinkode hver bidige gang man skal kjøre en tur?
Til vanlig står bilen parkert i låst garasje om natta. Da ser jeg ikke behovet for å bruke det. Når bilen står på ett fremmed sted, tilgjengelig om natta er det lurt å slå det på.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 11. november 2021, klokken 12:18
Selv om tyvene skrur av gjenfinningsfunksjonen...klarer ikke Tesla sentralt å få kontakt med bilen? Jeg trodde det var en slags sikkerhet der. Men hvis de er proffe nok så vet de gjerne hvor gps-mottakeren er, og kan demontere den.
De demonterer SIM modulen. GPS trenger de ikke gjøre noe med.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jlan

Det burde vært mulig å bruke NFC, slik at en kan velge at mobilen eller nøkkelen må ligge på ladeplaten eller et annet bestemt sted for å starte bilen. Slik det fungerer med RFID kortene i 3/Y.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Godot

I Twitter-meldingen (https://twitter.com/politietost/status/1458667383053299716) skriver Politiet

SitatBileierne har nøkkelkortene.

Er dette bare en feil ordbruk fra Politiet, for Model S har vel ikke nøkkelkort? (Eller kanskje ny modell har?)

Klykken

Helt ny Model S (som kanskje kommer hit i 2022) har nøkkelkort likt Y/3, men ikke de som per nå er i Norge.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 i bestilling
Helelektrisk bilpark <3

Elmo

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 11. november 2021, klokken 12:12
Sant nok, men hvor ofte holder man ut å måtte taste inn pinkode hver bidige gang man skal kjøre en tur?
Sitat fra: turfsurf på torsdag 11. november 2021, klokken 13:09
Til vanlig står bilen parkert i låst garasje om natta. Da ser jeg ikke behovet for å bruke det. Når bilen står på ett fremmed sted, tilgjengelig om natta er det lurt å slå det på.
Vel ....  problemet er vel primært når bilen står hjemme.
For tyvene benytter seg jo av det faktum at keyfoben er i nærheten av bilen.
Når man parkerer andre steder enn hjemme så er det vel mindre sansynlig at keyfoben og bilen er i nærheten av hverandre. 
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

turfsurf

Sitat fra: Elmo på torsdag 11. november 2021, klokken 14:48
Vel ....  problemet er vel primært når bilen står hjemme.
For tyvene benytter seg jo av det faktum at keyfoben er i nærheten av bilen.
Problemet er vel der hovedsaklig når bilen står parkert utendørs i nærheten av der man oppholder seg. Hjemme, på hytta eller andre steder. De bruker foresten relay, så den trenger ikke være så veldig i nærheten av bilen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SurSnasen

Er vel en Model 3 som denne gang har tatt seg en tur innom en veisperring.

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-2958034-6650

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA