Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Antar det er den jeg leste om for noen dager siden. Rart de ikke stoppet på supercharger rett nedi dalen om de hadde så lite strøm at de måtte kjøre i skiløypa.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Daniel_0007

https://www.tv2.no/broom/14445133/

Tesla blir mest solgte merke i Norge i år, mens vw sier de bare låner bort den plassen i år, vw skal ikke være så kjepphøye, såvidt jeg har hørt vil det være halv leder problemer ut neste år og, pluss at mange som venter på id4 kan gå lei og heller gå for en model y istedenfor.
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Gjelder flere bilmerker. Les denne på VG  pluss (hvis man har dette)

2 timer gml nyhet.

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/a7qdX2/batterikollaps-i-aatte-aar-gammel-tesla-model-s-dette-sier-importoerene-om-levetid-paa-batteriet

Kopi:

Batterikollaps i åtte år gammel Tesla Model S:

Dette sier importørene om levetid på batteriet

Pluss content

Etter fire timer på hurtigladeren er rekkevidden rundt ti mil, ifølge bruktbilkjøperen. Er elbilbatteriet utslitt etter bare åtte år i tjeneste?
Dette svarer importørene på batteri-levetid på sine biler.

Av

HANNE HATTREM

Publisert:

For mindre enn 2 timer siden

– Vi har måttet parkere Teslaen og har gått tilbake til bensinbilen, forteller Filippa Myhrberg til VG.

Hun og samboerens erfaringer med den relativt nyinnkjøpte bruktbilen er nedslående.....



tornaldo

Man trenger vel ca 20 kWh for å kjøre ca 100 km i snitt (gjennom året) med en Model S. Ergo den lader med 5 kW på hurtiglader. Det høres meget usannsynlig ut. Er det en bruktbilkjøper som skrøner?

Har ikke VG+, så får ikke lest om det begrunnes bedre.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Har ikke +. Hva er det egentlig som er greia? S som bare går 10 mil har ikke et "utslitt" batteri, den har en feil med batteripakka. Har de kjøpt en bil uten garanti, med feil på batteripakka, og det ikke er opplyst så er det en sak med forrige kjøper. Har bilen fortsatt garanti så er det en sak med Tesla. Hvis det har skjedd etter kjøp har de vært uheldige, men må ta støyten. Fremstår ikke noe annerledes enn de tusenvis av uheldige som har kjøpt seg BMW med N47-motoren og endt opp med registerhavari. Motoren er ikke utslitt av den grunn, men har en feil...

Electric cars in Norway

#7550
Sitat
Fremstår ikke noe annerledes enn de tusenvis av uheldige som har kjøpt seg BMW med N47-motoren og endt opp med registerhavari. Motoren er ikke utslitt av den grunn, men har en feil...

Enig. Det er en feil!

Og må legge til at N47 har mange feil. Tre stk registerkjeder som strekker seg og plastikken i "banan" strammerne som skal stramme opp kjedene er også dårlig plastikk og blir defekte.

Thalgar

Symptomatisk for klikkhoreriet rundt Tesla at VG håper at folk vil betala for denne artikkelen. :D
Model Y LR Quicksilver, 2023

Electric cars in Norway

#7552
Sitat fra: Thalgar på onsdag 22. desember 2021, klokken 10:28
Symptomatisk for klikkhoreriet rundt Tesla at VG håper at folk vil betala for denne artikkelen. :D

Godt skrevet :+1:

Ellers er jeg enig i hva det står i overskriften på Facebook gruppen. Se bilde.

Lynet

Er batteriet iskaldt kan det godt være at man får kun 5kW lading. Kan også være defekt varmelement.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Apache

Slik jeg husker den artikkelen der så fungerte ladingen på den Teslaen fint en stund før bms'en informerte om at batteripakke da takk for seg.
De må ut med 150k for ny/oppusset batteri pakke.
2013 model med 200k km. Vet ikke hva som er forventet på en så gammel/tidlig Tesla. Hvor lenge skal en batteri pakke vare?

Wibla

Antakeligvis en dårlig modul, sånt kan man jo faktisk få fikset... men Tesla tar ikke på seg den jobben.
2018 Tesla Model S 75D


Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

alagerqv

Akkurat samme oppfølging som jeg fikk. Hos meg tok de hvertfall til vettet og kjøpte tilbake mandagsbilen etterhvert.

k1

Er så trist at sånne filleting (for Tesla) i det store bildet, skal ødelegge for ryktet deres, kundetilfredshet og enkelt individer slik. Jeg forstår ikke hva de har å vinne på å oppføre seg slik og følge sine "prinsipper" til den den bitre slutt. Tenk den tryggheten de hadde skapt i kundemarkedet med å innrømme "mandagsbiler" etter solid dokumentasjon, og gjort kort prosess med å erstatte disse.
Og denne "ingen kommentar" til absolutt alt fra Even Sandvold Roland og hans kommunikasjonsavdeling er helt hinsidiges allmenn forståelse.  :-1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA