Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

SoftwareGeek

Model S er jo den fineste elbilen, om ikke den fineste bilen i det hele tatt
, du kan kjøpe i dag

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Megaoctane

Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 19. februar 2019, klokken 22:11
om ikke den fineste bilen i det hele tatt
, du kan kjøpe i dag
Ikke ta helt av nå.

JorEl

Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 19. februar 2019, klokken 22:11
Model S er jo den fineste elbilen, om ikke den fineste bilen i det hele tatt
, du kan kjøpe i dag
Synes du har veldig god oversikt, noen ganger ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

OhmPaPa

SitatHvordan ser en slesk bil ut?

Som Tesla, fordi den har glatte overflater. Inni sitter hvite menn som pusher 50, med det svære displayet sitt.

Det er pussig hvordan enkelte folk liker å stå frem i media for å fortelle at de er fordomsfulle og intolerante. Synne Mo er enten en dust eller så har journalisten vridd på det hun har sagt.  :-[

SoftwareGeek

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 20. februar 2019, klokken 17:14
SitatHvordan ser en slesk bil ut?

Som Tesla, fordi den har glatte overflater. Inni sitter hvite menn som pusher 50, med det svære displayet sitt.

Det er pussig hvordan enkelte folk liker å stå frem i media for å fortelle at de er fordomsfulle og intolerante. Synne Mo er enten en dust eller så har journalisten vridd på det hun har sagt.  :-[

Hun er veganer og aktivist, hva annet kan du forvente.

Klykken

https://www.elbil24.no/nyheter/frykter-alvorlig-ulykker-pa-grunn-av-bremsesvikt/70780267
"Flere opplever bremsesvikt på Tesla."

Kan dette komme av skitt/ising/rust på skivene pga manglende bruk? Kommer oftere slike tilfeller i vinterhalvåret enn vanlig. Har selv opplevd dette, forøvrig. Men ikke etter at regen ble satt til "low".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

chiller

Sitat fra: Klykken på onsdag 20. februar 2019, klokken 22:51
Har selv opplevd dette, forøvrig. Men ikke etter at regen ble satt til "low".

Hvor "ille" er det du opplevde dette? Var det "jeg trykker pedalen i bånn, og den bremser 0" eller var det mer "jeg opplever litt mindre bremseeffekt enn normalt"?

Klykken

Nei, ikke i bånn. Men lite til ingen bremser de første 50-100m-ene.
Har også opplevd at bremser har fryst såpass at bilen ble stående i carporten fastlåst. Men det var ekstremtilfelle, etter å ha kjørt i snøstorm på ubrøytede veier. Felger var pakket med snø og ble parkert uten å fjerne snøen først.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Cato76

Mitt tips til å "rense" bremsene er å holde god fart, sjekke i speilet at det ikke ligger bil bak deg, sette bilen i "N" og ta en kraftig oppbremsing En får mye bedre effekt av dette enn å bremse samtidig som en regenererer.

Dette gjøre jeg innimellom ved langkjøring når det er vått, eller etter en bilvask.

Bremsene blir som natt og dag etterpå.

For dere med eldre biler så bør dere også sjekke med Tesla om dere har nordiske bremser på bilen deres. Jeg kjøpte min siste Tesla brukt (2015 model) i oktober 2017, kontaktet Tesla for å høre om hvilke bremser jeg hadde, og fikk tilbakemeling om at jeg kunne skifte skiver og klosser - free of charge  :) 
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Klykken

Bytte inn Teslaen i en dieselbil? Det kan jeg ikke forestille meg LITT engang, uansett hvor uheldig man har vært med sin Tesla. En annen elbil kanskje, ja, men ikke fossil eller hybrid.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Sveinung1954

Tesla-aksjen faller etter kritisk rapport om Model 3:

https://aksjelive.e24.no/article/qnqAwm

En fersk rapport reiser spørsmål om påliteligheten til Teslas Model 3. På Wall Street faller aksjen 2,19 prosent.
Det innflytelsesrike amerikanske magasinet Consumer Reports anbefaler ikke lenger Model 3 etter tvil om i hvor stor grad bilen er til å stole på.
Rapporten, som delvis er basert på tusenvis av bileiere, melder om «problemer» knyttet til elektronikk og glass.
Mange analytikere har sagt at de frykter kvaliteten på Tesla-modellene rammes etter at elbilselskapet økte tempoet på produksjonen i fjor. Rapporten bekrefter dette, skriver CNBC.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

krister461

Merk at det var flere biler som mistet anbefalingen, deriblant 5-serien til BMW.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA