Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Amoss på søndag 17. februar 2019, klokken 20:14
Adamstuen var nok noen år før min tid, men har da hørt om han fyren her før. Er vist fortsatt de som får mareritt ved tanke på ham ;)

Helt fantastisk, Amoss. Der har vi han. Om ikke mareritt akkurat, så glemmer jeg han aldri. Måtte innom når vi fra tid til annen skulle registrere noen vrak av noen biler, men snudde i porten når Neslein hadde utetjeneste.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på søndag 17. februar 2019, klokken 20:24
Helt fantastisk, Amoss. Der har vi han. Om ikke mareritt akkurat, så glemmer jeg han aldri. Måtte innom når vi fra tid til annen skulle registrere noen vrak av noen biler, men snudde i porten når Neslein hadde utetjeneste.

Det var du vist ikke alene om etter som jeg forstår ;) Var mange som prøvde å heller vise i Drøbak og andre steder så lenge han var på jobb...

Btw: var også noen som nevnte at man kunne snu fornavnet også, ikke bare etternavnet ;)
Model S 85D

Motorwatt

Dere andre får tilgi at vi er litt Off Topics her. Men må gi han litt kred også. 3 uker etter at førerkortet var vel i havn, skulle jeg vise min første bil. En BMW Isetta jeg hadde skrudd på i ett år. Under visningen kom Neslein bort og skrøt av bilen min, med kommentaret: "Nå må du huske å sjekke bremsene, da".  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på søndag 17. februar 2019, klokken 20:51
Dere andre får tilgi at vi er litt Off Topics her. Men må gi han litt kred også. 3 uker etter at førerkortet var vel i havn, skulle jeg vise min første bil. En BMW Isetta jeg hadde skrudd på i ett år. Under visningen kom Neslein bort og skrøt av bilen min, med kommentaret: "Nå må du huske å sjekke bremsene, da".  ;D

Som sagt, tror ikke jeg selv var borti ham, så skal ikke si så mye selv. Men bildet over ble postet på en FB gruppe, og debatten under ble både lang og ensidig, og med en del kommentarer som egentlig ikke egner seg på trykk, selv nå så lenge etterpå.

Men nok OT, nå skal i alle fall jeg gi meg :)
Model S 85D

MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

SoftwareGeek

Model S er jo den fineste elbilen, om ikke den fineste bilen i det hele tatt
, du kan kjøpe i dag


o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Megaoctane

Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 19. februar 2019, klokken 22:11
om ikke den fineste bilen i det hele tatt
, du kan kjøpe i dag
Ikke ta helt av nå.

JorEl

Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 19. februar 2019, klokken 22:11
Model S er jo den fineste elbilen, om ikke den fineste bilen i det hele tatt
, du kan kjøpe i dag
Synes du har veldig god oversikt, noen ganger ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

SitatHvordan ser en slesk bil ut?

Som Tesla, fordi den har glatte overflater. Inni sitter hvite menn som pusher 50, med det svære displayet sitt.


Det er pussig hvordan enkelte folk liker å stå frem i media for å fortelle at de er fordomsfulle og intolerante. Synne Mo er enten en dust eller så har journalisten vridd på det hun har sagt.  :-[

SoftwareGeek

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 20. februar 2019, klokken 17:14
SitatHvordan ser en slesk bil ut?

Som Tesla, fordi den har glatte overflater. Inni sitter hvite menn som pusher 50, med det svære displayet sitt.


Det er pussig hvordan enkelte folk liker å stå frem i media for å fortelle at de er fordomsfulle og intolerante. Synne Mo er enten en dust eller så har journalisten vridd på det hun har sagt.  :-[

Hun er veganer og aktivist, hva annet kan du forvente.

Klykken

https://www.elbil24.no/nyheter/frykter-alvorlig-ulykker-pa-grunn-av-bremsesvikt/70780267
"Flere opplever bremsesvikt på Tesla."

Kan dette komme av skitt/ising/rust på skivene pga manglende bruk? Kommer oftere slike tilfeller i vinterhalvåret enn vanlig. Har selv opplevd dette, forøvrig. Men ikke etter at regen ble satt til "low".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

chiller

Sitat fra: Klykken på onsdag 20. februar 2019, klokken 22:51
Har selv opplevd dette, forøvrig. Men ikke etter at regen ble satt til "low".

Hvor "ille" er det du opplevde dette? Var det "jeg trykker pedalen i bånn, og den bremser 0" eller var det mer "jeg opplever litt mindre bremseeffekt enn normalt"?

Klykken

Nei, ikke i bånn. Men lite til ingen bremser de første 50-100m-ene.
Har også opplevd at bremser har fryst såpass at bilen ble stående i carporten fastlåst. Men det var ekstremtilfelle, etter å ha kjørt i snøstorm på ubrøytede veier. Felger var pakket med snø og ble parkert uten å fjerne snøen først.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA