Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

SoftwareGeek

Sitat fra: hELgenen på man 11. feb 2019, kl. 08:55
Men Apple er jo ikke brukervennelig..

Apple har blitt store nettopp på grunn av brukervennlighet. Det er alle eksperter enige om.
Android produsentene kopierer så godt de og setter en lavere prislapp. Microsoft lever av innlåste bedrifter og ikke av bruketvennlighet, privatmarkedet er tapt for Microsoft.

jkirkebo

Jeg bruker Samsung nettbrett (siste utgave) på jobb og en eldre iPad Air2 privat. For min egen del er jeg ikke i tvil om at iPad'en løper ringer rundt Android-brettet på brukervennlighet. Alt er mer logisk lagt opp og enklere å finne/bruke.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Sjøhyene

Min personlige mening er at Apple produkter helt håpløse hvis man ønsker gjøre noe som helst annet å gå inn og ut av apper. Mulig det er fordi jeg har mest erfaring med android og windows, men både iPad og Mac er et mareritt å bruke synes nå jeg. Godt mulig de har lavest terskel for å lære seg om man er helt nybegynner, men at Apple per definisjon er best på brukervennlighet er jeg helt uenig i.

At en Tesla er som et Apple produkt blir da også helt feil i mine øyne.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

1000kwh

ingen orker denne debatten her! Kjøp det nettbrett DU liker

Herrefred..

snd

Sitat fra: 1000kwh på man 11. feb 2019, kl. 12:54
ingen orker denne debatten her! Kjøp det nettbrett DU liker

Herrefred..

DU liker Tesla sin egen SW og HW  :D

(DU: Drive unit)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

samotholt

Sitat fra: SoftwareGeek på man 11. feb 2019, kl. 09:13

Apple har blitt store nettopp på grunn av brukervennlighet. Det er alle eksperter enige om.
Android produsentene kopierer så godt de og setter en lavere prislapp. Microsoft lever av innlåste bedrifter og ikke av bruketvennlighet, privatmarkedet er tapt for Microsoft.
Og Mac lever av innlåste privatbrukere?

Uansett, Tesla har (utrolig nok) skjønt at Linux er tingen  8)
Xpeng G9, Polestar 2, A8 3.0 Tdi

Magnus Hansen

Sitat fra: Sjøhyene på man 11. feb 2019, kl. 12:51
Min personlige mening er at Apple produkter helt håpløse hvis man ønsker gjøre noe som helst annet å gå inn og ut av apper. Mulig det er fordi jeg har mest erfaring med android og windows, men både iPad og Mac er et mareritt å bruke synes nå jeg. Godt mulig de har lavest terskel for å lære seg om man er helt nybegynner, men at Apple per definisjon er best på brukervennlighet er jeg helt uenig i.

Du har åpenbart ikke erfaring med Mac. Evnt alt for lite erfaring. Det er ekstremt kraftige muligheter på den plattformen og ingen begrensninger i forhold til Linux eller Windows. iOS er selvfølgelig en helt annen sak.

SoftwareGeek

Sitat fra: samotholt på man 11. feb 2019, kl. 18:53
Sitat fra: SoftwareGeek på man 11. feb 2019, kl. 09:13

Og Mac lever av innlåste privatbrukere?

Uansett, Tesla har (utrolig nok) skjønt at Linux er tingen  8)

Nettopp.. Både Tesla og Apple har POSIX OS

hELgenen

Som Linux bruker er jeg temmelig glad for at Tesla har basert sin løsning på denne plattformen.
Jeg har flere års erfaring med Mac- og har ingenting imot denne plattformen som i bunn og grunn er basert
på BSD...IOS og Apple Iphone derimot er en HELT annen story - og selv om det sikkert finnes noen gode ideer
å hente for Tesla i brukergrensesnittet til IOS så håper jeg de holder seg langt unna......

Muffinman

Bortsett fra at denne er totalt offtopic:

Gjesp

:o

Counterpointer

Sitat fra: Muffinman på man 11. feb 2019, kl. 21:34
Bortsett fra at denne er totalt offtopic:

Gjesp

:o
Zzzzzzzzzzzzzzzz

emurof

Sitat fra: Sjøhyene på man 11. feb 2019, kl. 12:51

Apple gjør ting bra som "folk flest" trenger å gjøre. Android er mer fleksibelt, men også mer forvirrende, enklere å gjøre noe feil så noe blir ødelagt, osv.

Amoss

https://www.tek.no/artikler/norge-har-na-europas-to-storste-supercharger-stasjoner/458180
Sitat
Norge har nå Europas to største Supercharger-stasjoner

Tesla åpner i dag utvidelsen av Supercharger-stasjonen på Nebbenes ved Eidsvoll Verk, rundt seks mil utenfor Oslo.

Den utvider antall Supercharger-stolper fra 30 til 44. Det gjør at Nebbenes-stasjonen igjen er Europas største Supercharger-stasjon, ifølge Tesla, en tittel den da overtar fra stasjonen på Rygge, som i disse dager også blir utvidet fra 34 til 42 stolper.
Model S 85D

SabreMan

BT.no har en artikkel om en mann i 20-årene som døde etter knivstikking fredag kveld på en bensinstasjon i Bergen. Selve artikkelen nevner ikke Tesla, men på hovedsiden vises en blå Model S av nyere type.

Kommentaren som var lagt inn her førte bare til at debatten sporet av.
Tar den derfor bort.
Tar også bort de følgende innleggene som er en del av avsporingen.
MVH
Moderator
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

bmw2002

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA