Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Cato76

Mitt tips til å "rense" bremsene er å holde god fart, sjekke i speilet at det ikke ligger bil bak deg, sette bilen i "N" og ta en kraftig oppbremsing En får mye bedre effekt av dette enn å bremse samtidig som en regenererer.

Dette gjøre jeg innimellom ved langkjøring når det er vått, eller etter en bilvask.

Bremsene blir som natt og dag etterpå.

For dere med eldre biler så bør dere også sjekke med Tesla om dere har nordiske bremser på bilen deres. Jeg kjøpte min siste Tesla brukt (2015 model) i oktober 2017, kontaktet Tesla for å høre om hvilke bremser jeg hadde, og fikk tilbakemeling om at jeg kunne skifte skiver og klosser - free of charge  :) 
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren


Klykken

Bytte inn Teslaen i en dieselbil? Det kan jeg ikke forestille meg LITT engang, uansett hvor uheldig man har vært med sin Tesla. En annen elbil kanskje, ja, men ikke fossil eller hybrid.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sveinung1954

Tesla-aksjen faller etter kritisk rapport om Model 3:

https://aksjelive.e24.no/article/qnqAwm

En fersk rapport reiser spørsmål om påliteligheten til Teslas Model 3. På Wall Street faller aksjen 2,19 prosent.
Det innflytelsesrike amerikanske magasinet Consumer Reports anbefaler ikke lenger Model 3 etter tvil om i hvor stor grad bilen er til å stole på.
Rapporten, som delvis er basert på tusenvis av bileiere, melder om «problemer» knyttet til elektronikk og glass.
Mange analytikere har sagt at de frykter kvaliteten på Tesla-modellene rammes etter at elbilselskapet økte tempoet på produksjonen i fjor. Rapporten bekrefter dette, skriver CNBC.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

krister461

Merk at det var flere biler som mistet anbefalingen, deriblant 5-serien til BMW.

Espen Hugaas Andersen

Når man ser på resultatene så er de ikke akkurat katastrofale.

Model 3 fikk 5 av 5 på:

body integrity
drivetrain engine major/minor/cooling
climate system
brakes
suspension
transmission major/minor
electric system
fuel system

Model 3 fikk 4 av 5 på:

Paint/trim
in-car electronics

Model 3 fikk 3 av 5 på:

body hardware

Og så er dette med sterk overvekt av tidlige utgaver av Model 3. Consumer Reports baserer seg på selvrapportering av medlemmenes biler, og ble gjennomført på sommeren 2018.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jorgror

Sitat fra: ventle på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:55
Faktisk.no sjekker påstanden fra Bilia om at "Stadig flere kunder bytter inn Teslaen i en plugin-hybrid- eller dieselbil"

https://www.faktisk.no/faktasjekker/dyM/stadig-flere-kunder-bytter-inn-teslaen-i-en-plugin-hybrid-eller-dieselbil?fbclid=IwAR20iWOQurw6_wffZTWAkxgct69YtXisDnMg2ttVK_lB8A7D_ypdpogsrKo

Jeg synest det er utrolig at aviser velger å trykke slike saker når kildene er så dårlig. At to personer har valgt å levere inn Tesla i innbytte mot hybrid er ikke dekning for en slik påstand. Her burde det også vært vurdert om kilden hadde interesse av å sverte elbil for å fremme egen næring. Men journalisten har valgt å svelge denne informasjonen rått, og laget en sensasjonell overskrift for å få klikk.


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Klykken på torsdag 21. februar 2019, klokken 20:47
Bytte inn Teslaen i en dieselbil? Det kan jeg ikke forestille meg LITT engang, uansett hvor uheldig man har vært med sin Tesla. En annen elbil kanskje, ja, men ikke fossil eller hybrid.

Jeg bytta min 2018 Model S til en 2007 mod Mazda 3 1.6 diesel. Kosta meg 15 lapper..

Vente bil. Tipper det er en del slike ventebiler i den oversikten, og derfor få hybrid pga nyere biler med høyere kost.

Klykken

Sitat fra: Klykken på onsdag 20. februar 2019, klokken 22:51
https://www.elbil24.no/nyheter/frykter-alvorlig-ulykker-pa-grunn-av-bremsesvikt/70780267
"Flere opplever bremsesvikt på Tesla."

Kan dette komme av skitt/ising/rust på skivene pga manglende bruk? Kommer oftere slike tilfeller i vinterhalvåret enn vanlig. Har selv opplevd dette, forøvrig. Men ikke etter at regen ble satt til "low".
Fortsettelsen på saken: https://www.elbil24.no/nyheter/statens-vegvesen-i-mote-med-tesla-om-bremseproblemer/70795538

Statens vegvesen "kaller tesla inn på teppet"...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Amoss

Sitat fra: Klykken på fredag 22. februar 2019, klokken 13:49
Fortsettelsen på saken: https://www.elbil24.no/nyheter/statens-vegvesen-i-mote-med-tesla-om-bremseproblemer/70795538

Statens vegvesen "kaller tesla inn på teppet"...

Flott, da vet vi i det minste at de virkelig er på saken, og at evnt. identifiserte problemer vil bli løst relativt raskt.  :police:
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Kanskje Tesla kan legge inn en funksjon der bremsene prøves ut samtidig som gassen er inne, ved starten av en kjøretur på vinteren. Trykker man inn begge pedalene vil bilen klage høylydt, men det er ingenting som stopper Tesla fra å la bilen gjøre dette på en måte som ikke er merkbar for sjåføren. Da kan man regelmessig få renset bremsene for rust, is og saltsørpe.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Bilene har jo hatt denne funksjonen noen år nå...

Wibla

Sitat fra: Muffinman på fredag 22. februar 2019, klokken 18:43
Bilene har jo hatt denne funksjonen noen år nå...

Funksjon for å teste bremsene ved start av hver tur?
2018 Tesla Model S 75D

Thor2014

Hvis vindusviskerne sår på tørker den skivene

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Thor2014 på fredag 22. februar 2019, klokken 20:35
Hvis vindusviskerne sår på tørker den skivene
Gjør den?

Da er det kanskje en veldig enkel fiks - aktiver dette også så lenge temperaturen er under null.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA