Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

sn0le

Problemet er at informasjon fra Bellona og Elbilforeningen ikke blir tatt alvorlig av folk flest.
Har en kollega på jobben som er veldig negativ til elbiler.
Viser jeg han noe som er publisert av Elbilforeningen så kommenterer han at det er propaganda fra en forening som helt klart har interesse av å fremme elbiler.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

toppi

Sitat fra: Tesla-man på lørdag 06. september 2014, klokken 10:28
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 06. september 2014, klokken 09:08
Problemet med slike "guruer" som Skonhoft, Holtsmark, Stray- Spektalen og andre predikanter er at de vrir sannhetsoppfattningen til folk flest. Bare man gjentar en påstand ofte nok blir det en sannhet- derfor er det viktig at de tas hver gang slik at de ikke får anledning til å spre sitt vrangbilde.

Helt rett.  Nettopp derfor bør elbilforeningen være langt mer proactive og fremoverlent I det offentlige ordskiftet.  Slik det er nå så er det noen få private ildskjeler som forsvarer/svarer på de samme tåpelige påstandene om og om igjen.  Elbilforeningens viktigste oppgave I disse dager må være å informere med fakta og underbygge med troverdige kilder.

Nevnte gutter er jo i utgangspunktet skolerte folk. Jeg er således forundret over at de på nytt og på nytt rakker ned på elbilen på feilaktig grunnlag. De utelukker fakta, kommer med direkte feil, vrir på statistikk, osv.
Jeg kan ikke skjønne noe annet at det det må stå tunge aktører innenfor bil/ olje bak denne propagandaen?
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Havebigfun

Sitat fra: toppi på lørdag 06. september 2014, klokken 11:56
Jeg kan ikke skjønne noe annet at det det må stå tunge aktører innenfor bil/ olje bak denne propagandaen?
Nettopp- her i landet møter du en med tung interesse i olje på hvert gatehjørne. Bare se på runddansen det ble da Jonas betimelig nok sa at man må ta klimaendringene på alvor og dernest at noe olje må bli liggende i bakken- hyl og skrik.
Erna er litt mere pragmatisk og mener norsk olje betyr lite for klima mens andres kullproduksjon må kuttes.
Tunge interesser jobber bak fassadene- en behøver ikke å være paranoid for å se dette.

For de som fortsatt er i tvil: Sannsynligheten for at de hittil målte klimaendringene er menneskeskapte er nå 99,999%

NegativeElectrode

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 06. september 2014, klokken 09:08
Problemet med slike "guruer" som Skonhoft, Holtsmark, Stray- Spektalen og andre predikanter er at de vrir sannhetsoppfattningen til folk flest. Bare man gjentar en påstand ofte nok blir det en sannhet- derfor er det viktig at de tas hver gang slik at de ikke får anledning til å spre sitt vrangbilde.
Kalte man ikke religiøse fanatikere som fordømte helt menneskelig og sunn oppførsel for svovelpredikanter?

Det skal ikke være nytelse å være miljøvennlig, men hardt, trist og leit. Oljen er den sanne frelsen.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)


Philippo10

Lurer på hvordan den bilen egentlig ble stjålet?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Omnilord

#2436
Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 05. september 2014, klokken 12:47
Man må ta med at det går ca 4,5 kw skitten strøm, gjerne beregnet fra kullkraftverk / olje, for å produsere en l diesel / bensin.
Hva er inkludert her? Selv har jeg funnet tall på ca. 1,1 kWh pr. liter bensin for kun selve raffineringen og ingen av de andre leddene som hører med.
X Sig reservert

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Knut Øygard

http://nrk.no/viten/_-elbilstotten-er-galskapspolitikk-1.11916698

Svakt av NRK å la en slik sak toppe nettsiden. Den jevne leser sluker poengene i artikkelen og ser ikke at tallene er basert på 100% kullkraft og 5 år gamle tall.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Muffinman


19quiz76

Bjarte-mann er jo en kjent figur, ser ut som han har klart å omvende en NTNU'er også.
Dårlig av NRK ikke å åpne kommentarfeltet på den saken, for her var det mye fyllerør.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Jejl

"The DOE found that the Tesla Model S
consumes on average
35.5 and 37.9 kWh/km with battery packs of 60 kWh and 85 kWh, respectively."

Hvordan er det mulig?
Siden sist jeg ladet har min bil brukt 164wh/km på småkjøring.

Amoss

Sitat fra: Muffinman på søndag 07. september 2014, klokken 22:26
Lurer veldig på hva som er agendaen til dette radarparet, og hvilke interesser som står bak.

http://www.ntnu.edu/documents/140152/622066862/Skonhoft_2014.pdf/f3e76873-f739-42ae-9fff-dee25ed0f6cd

Sitat
The Norwegian support and subsidy policy of electric cars.
Should it be adopted by other countries?

Bjart Holtsmark
Statistics Norway
Kongens gate 6
0033 Oslo, Norway
(E-mail: bjart.holtsmark@ssb.no)

NÅ kan vel ikke statistisk sentralbyrå lengre dekke seg bak at han uttaler seg som en privatperson? Dette de enten stille seg helt bak, eller dementere at de har noe som helst med dette å gjøre.
Model S 85D

#2443
Dette er jo nok en latterlig fremstilling av forvrengt fakta. Nok en gang er jeg sikker på at Toyota står bak hele svartmalingen.

Jejl

I denne rapporten er det så mye faktafeil at Bjart Holtsmark og Anders Skonhoft personlig burde blitt saksøkt av Tesla eller Nissan. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA