Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

sigurdi

Er det ikke noen som kan sjekke utbetalinger til de to karene?
Hvem er det som betaler for gildet.
Er vel ikke noen som risikerer navn og rykte uten skikkelig økonomisk gevinst?
Horten
Model X90D (18.03.17)

OddB

Dette var IKKE bra !
Ille nok om det hadde vært en villfaren journalist som hadde skrevet dette, men når det kommer fra Gemini.no som er publiseringsorganet for NTNU og SINTEF begynner det å bli skikkelig ille !
At NRK slipper til slikt møl uten å kvalitetssikre det vitner om at "klikk-hungeren" har tatt overhånd for sunn journalistisk og redaksjonell fornuft.
Bare navnet Bjart burde få enhver halv-våken journalist til å reagere. I dette spørmålet er han like objektiv som Børre Knutsen var i abortdebatten.
Hvis noen kunne tenke seg å korrigere opplysningene som har kommet fram kan de henvende seg til

Redaktør i Gemini:    Christina.Benjaminsen@sintef.no
eller/og
Nettsjef NRK        :    frank.gander@nrk.no
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: Jejl på søndag 07. september 2014, klokken 23:27
I denne rapporten er det så mye faktafeil at Bjart Holtsmark og Anders Skonhoft personlig burde blitt saksøkt av Tesla eller Nissan.

Nei, ikke dem personlig, men organisasjonene som (i alle fall tilsynplatende) står bak. Altså Statistisk Sentralbyrå og  NTNU, Institutt for Samfunnsøkonomi.
Model S 85D

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Høgis

#2450
Noen som er gode til å bake?  8) :o   http://heltnormalt.no/nasjonensoye/2014/09/03/210000
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Oreo

Den nevnte artikkelen fra Gemini spres som ild i tørt gress. Nå også i Adressa: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article10102760.ece
(m/kommentarfelt)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

cairnz

Det fins ikke nok tid i døgnet til å orke bry seg med å lage et vettugt svar til disse påstandene av folk som vissnok skal vite hva de snakker om. Deprimerende rett og slett..

Hva om vi utfordrer de litt på en annen måte?

Hvordan kan man oppnå nullutslipp, altså en total uavhengighet av fossile energikilder?
Elbilist

fonberg

Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 08. september 2014, klokken 07:53
Denne artikkelen er mye mere troverdig.
do-electric-cars-cause-more-or-less-climate-pollution-gasoline-cars

Jeg liker denne artikkelen! Er det noen som kjenner til sammenlignbare analyser for Tesla modell S (denne artikkelen bruker bare Leaf)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

VigdisA

Sitat fra: Oreo på mandag 08. september 2014, klokken 13:37
Den nevnte artikkelen fra Gemini spres som ild i tørt gress. Nå også i Adressa: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article10102760.ece
(m/kommentarfelt)
Er til å bli matt av - mulig sosiale medier er tingen?
Nissaneiere burde forresten også være sure, er for øvrig en tråd til på denne saken under "elbiler i media". 
Denne professoren er forresten professor i økonomi, ikke teknologi, men gir slik det er skrevet et feilaktig inntrykk av teknologiskkunnskap overfor en leser
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

kjellan

#2456
Ang.  .... galskap i media ...

Ellen Hambro Direktør i Miljødirektoratet har ein glimrande blogg angåande elbil :

http://miljoblikk.no/2014/02/elbilen-en-udiskutabel-klimavenn/

Denne summerer opp kvifor elbil er bra.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015


Teslanewbie

http://ipad.dagbladet.no/2014/09/09/nyheter/samferdsel/innenriks/elbil/bil/35188640/


Politikere varsler slutt på elbiler i kollektivfeltene
Folk som kjører elbil må være forberedt på at de neppe får kjøre i kollektivfeltet for alltid, sier Nikolai Astrup (H).
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kjølholdt

Dette med kollektivfelt er jo et lokalt oslo problem .Bor i bergen her eksisterer det knapt kollektivfelt. lag pluss 2 felt så er deler av problemet løst
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA