Når får man bilen hvis man bestilte i mars/april 2013?

Startet av DonPedro, ons 10. apr 2013, kl. 17:02

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: Havebigfun på tir 21. mai 2013, kl. 12:09
Får du ikke feriepenger??

Egentlig ikke relevant, men here goes.
Byttet jobb 13.1.1. Dvs. at feriepengene fra forrige arbeidsgiver kom i Januar.
Får ikke lønn av ny arbeidsgiver i ferien, så da er 1 mnds lønn + 4/26 av månedslønn satt til side. Overskytende feriepenger er benyttet til flybilletter (jeg kjører en vei, men resten av familien flyr begge veier) til Spania.

Så nei, jeg får ikke feriepenger.

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på tir 21. mai 2013, kl. 12:13
Sitat fra: fonberg på tir 21. mai 2013, kl. 11:59
Hvordan fungerer de dekktrykksensorene egentlig? Monteres på ventil og kommuniserer trådløst, eller?
De er montert i felgene- altså ikke på ventilene og har trådløs kontakt.

Nja. De er faktisk en del av ventilene, dvs. ventil og sensor sitter i ett. Sensordelen er da en "kladd" på innsiden av ventilen.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Havebigfun

Sitat fra: christian1986 på tir 21. mai 2013, kl. 12:12
Da blir spørsmålet hvorfor Tesla på dekk skulle velge å ta ekstra fortjeneste i Norge? Ut fra netshopen deres i USA forstår jeg at de skal ha 2400$ for komplett sett. All historikk tilsier at de faktisk vil prise det noe lunde likt i Norge.

I så fall skal jeg like å se den som får komplette 19' tommere med dekk til under den prisen :P...
Er prisene bra gidder jeg ikke å lete andre steder 8)- time will show
Mtp prisingen nevner jeg bare vinterpakken. :o

RSandven

Jeg fikk ...503 og har #2836. Jeg finalized et par timer etter den dukket opp. Men var veldig lavt nummer i forhold til andre. Håper det er positivt :D
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Muffinman

Sitat fra: kjølholdt på man 20. mai 2013, kl. 17:45
Fikk telefon fra tesla i dag! De bekreftet levering til meg september har nr 2659. Spurte om CHAdeMO adapter men de visste heller ikke . Mener det var justin jeg snakket med.
Oisann, tvilte på at jeg fikk bilen i 2013 når jeg reserverte i uke 1, men se nå...

Blir jo sikkert september på meg også da. Skulle egentlig dratt på noen km til på gammelbilen før jeg byttet. Oh well  :D

Real EoN

Her er vist fakturanummer 308.. jo tidligere bilen kommer, jo bedre  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Havebigfun

Det er stort sett reservasjonsnummeret som bestemmer over produksjonsrekkefølgen, ikke fakturanummer- desverre. Jeg finaliserte også litt kjapt for å vinne noen plasser- det hjelper vel knapt ;)

Morten Sandvik

Sitat fra: Havebigfun på tir 21. mai 2013, kl. 18:02
Det er stort sett reservasjonsnummeret som bestemmer over produksjonsrekkefølgen, ikke fakturanummer

Sikker på det ??
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

laumb

Jeg tror det er Tesla som bestemmer.

Dersom de vil lage en serie med spesiell konfigurasjon en periode, så gjør dem det.

glaserud

Det er vel som du sier Tesla som bestemmer det. Og hvorvidt vi får ting i samme/annen rekkefølge er vel i all hovedsak avhengig av:

1. Hvor tilpasningsdyktig Tesla har fått produksjonslinja si. Hvor mye forskjellig klarer de å kjøre i sekvens vs. hvor mye de må kjøre i batcher.
2. Hvor mye de produserer før de pakker og sender. Alt som kommer over samtidig blir uansett en del av samme batch, sett herfra. (Og denne transporten har vært synset og debattert om ad nauseam i andre tråder. ;) )
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

toppi

Som sagt før så så vi i USA at i startfasen hadde levering lite med reservasjonsdato og finalize å gjøre.
Alle 60 kWh måtte feks vente til de hadde levert alt som var av 85 kWh.

Det er en grunn til at alle som har bestilt i Europa har fått Finalize før produksjonstart..
De skal selvfølgelig produsere i like serier for å spare kostnader, (og det har jeg respekt for, har jo tross alt aksjer også  ;D)

Det eneste vi kan være nokså sikre på er at Signatur får først, de har tross alt betalt ganske mye for dette. Vi andre får håpe på det beste  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Havebigfun

Sitat fra: toppi på tir 21. mai 2013, kl. 19:36
Det eneste vi kan være nokså sikre på er at Signatur får først, de har tross alt betalt ganske mye for dette. Vi andre får håpe på det beste  :)
Jeg tror roadstereiere har også fått lovet særbehandling- det betyr ca 1000 før p-serien settes igang.

laumb

laumb

Sitat fra: laumb på tir 21. mai 2013, kl. 10:30
Det står Sept/Oct på kontrakten min - så da bør de pokker meg ikke levere før den tiden.
[...]
Hvordan stiller det seg juridisk om jeg får beskjed at min er klar i starten av August når estimert levering er September/Oktober? Leste noe om 30-dagers varsel og at man må være klar når den da kommer... ...).

Her er utdraget jeg tenker på fra kontrakten.

Det er anslått sept/okt. Så, hvis Tesla bryter dette og underetter meg om potensiell levering i August, så er jeg fritatt fra å ta i mot bilen innen 30 dager, men kan vente til jeg er i perioden.
Dersom de underetter meg i August om at bilen kommer om ca. 30 dager, så må jeg forholde meg til det.

Got it right?

fonberg

Sitat fra: laumb på ons 22. mai 2013, kl. 13:26
Sitat fra: laumb på tir 21. mai 2013, kl. 10:30
Det står Sept/Oct på kontrakten min - så da bør de pokker meg ikke levere før den tiden.
[...]
Hvordan stiller det seg juridisk om jeg får beskjed at min er klar i starten av August når estimert levering er September/Oktober? Leste noe om 30-dagers varsel og at man må være klar når den da kommer... ...).

Her er utdraget jeg tenker på fra kontrakten.

Det er anslått sept/okt. Så, hvis Tesla bryter dette og underetter meg om potensiell levering i August, så er jeg fritatt fra å ta i mot bilen innen 30 dager, men kan vente til jeg er i perioden.
Dersom de underetter meg i August om at bilen kommer om ca. 30 dager, så må jeg forholde meg til det.

Got it right?

I kontrakten din står sikkert samme som i min: "Kjøretøyet skal leveres den eller omkring: SEP,2013 - OCT, 2013".

Det ville overraske meg om Tesla da vil kreve å få levere bilen tidligere enn 1. september, men det er jo ikke umulig at de tilbyr tidligere leveranse enn dette. Så da blir spørsmålet: Sier du i såfall "nei takk, jeg venter til september"?

;)
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA