Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endring på lydsystem - DAB standard, og musikklagring tatt vekk?

Startet av glaserud, tirsdag 21. mai 2013, klokken 18:55

« forrige - neste »

stianrod

Sitat fra: Balrog på onsdag 22. mai 2013, klokken 23:58

Jeg glemte mobilen hjemme i dag og måtte kjøre til jobben med radio på i stedet. Grusomt. Jeg føler oppriktig med alle de stakkarne som lider seg gjennom "Radio Pjatt" og alle de andre grusomme kanalene med innholdsløst tomprat og grusom muzak "som alle liker". Jeg klarte 7 minutter med febrilsk zapping på jakt etter noe interessant eller hørbart, men uten å lykkes. Det var som å bli sperret inne i en evigvarende coca cola-reklame.


Prøv P1  ;)
Tesla Model S P85 2014

valvolainen

Fant en fin kanal igår, rROCK. Desverre har den bare dekning i indre oslo, så med en gang jeg startet på hjemturen forsvant den.
Er møkklei av det meste nå, sitter ca. 2-3 timer i bilen daglig.
NRK alltid nyheter fungerer av og til, men er mye repetisjon der gitt.

glaserud

Sitat fra: valvolainen på torsdag 23. mai 2013, klokken 17:26
NRK alltid nyheter fungerer av og til, men er mye repetisjon der gitt.

Du vet du lever i en rolig del av verden når folk klager over at nyhetskanalen er repetitiv... ;)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

tjobben

Sitat fra: Balrog på onsdag 22. mai 2013, klokken 23:58
Hele denne tråden bunner i at det ble meldt at "standardpakken" skulle ha DAB, og folk blir fra seg av frustrasjon, for deretter at DAB "fjernes" fra standardpakken igjen og alt er som det var for et par dager siden. Deretter tar det helt av og vi opplever et illsinne på linje med gatekampene i Stockholm for tiden.

Eller er det noe jeg fullstendig har misforstått?

Må si meg enig i at det blir storm i eggeglasset eller hva det nå er.

Sitat fra: Kristian på onsdag 22. mai 2013, klokken 20:26
Jeg er overveldet over hva Tesla har fått til, tempoet på de stadige forbedringer og de har forbauset meg gang på gang. Oppskalering til full produksjon har gått over all forventning. Spesielt positiv overraskelse var det lille pålegget de har fra USA priser til norske priser, her legger ALLE andre på fett (Tipper også Tesla kommer til å øke marginene i Europa, her har de nok forregnet seg). Elon & Co har gjort en fantastisk jobb, at det er noen uklarheter omkring et par detaljer ved den europeiske versjonen frem til produksjon, det blir som bagateller å regne. Glem det, gjør de ikke større tabber enn dette, er det helt fantastisk. Vi har nok av bilprodusenter som er forutsigbare.

Henger meg på denne jeg også. Imponert!
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

tjobben

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Balrog

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Muffinman

Hva ble egentlig resultatet her? Nå står sidene uten DAB i standardpakken.

Kan vi konkludere at hele denne greia oppstod som følge av litt kreativ fikling med nettsiden?

bjodnes

Har noen fått svar fra Tesla? Jeg sendte mail der jeg avbestilte lydpakken "IF" DAB var i standard. Har ikke fått svar om hverken det ene eller det andre.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Knut Øygard

Konklusjonen er at vi må ha lydstudiopakken for å få DAB-radio. Jeg sendte mail til Heidi Torgnes i Tesla for å høre om DAB var standard eller ikke. Hvis det var standard ville jeg avbestille lydstudiopakken.
Her er svaret jeg fikk 23. mai:

Hei igjen Knut,
Da kan jeg bekrefte at det var en liten skrivefeil på internettsidene våre og DAB er kun mulig gjennom Lydstudiopakken.
Vi beklager de forvirrelsene dette har skapt. Da lar vi bare lydstudio pakken stå ikke sant?
Med vennlig hilsen
Heidi Torgnes
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Moray

Sitat fra: bjodnes på mandag 27. mai 2013, klokken 15:33
Har noen fått svar fra Tesla? Jeg sendte mail der jeg avbestilte lydpakken "IF" DAB var i standard. Har ikke fått svar om hverken det ene eller det andre.

Har gjort det samme, og ikke hørt noe. Fikk mail fra Joakim som skulle sende saken videre.
S85

petersv

For å være ærlig tror jeg ikke de kommer til å levere to typer tunere utifra om man velger lydpakke eller ei. Men a de kan deaktivere det i SW er mye mulig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA