Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilket bilmerke?

Startet av flux, lørdag 02. februar 2013, klokken 22:50

« forrige - neste »

flux

Jeg lurer på hvilke bilmerker som vil merke konkurransen sterkest fra Tesla i Norge

thorstein

Ville klart vært MB R serie grønne skilter... . 8)

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

foxy

ut i fra hva andre kommuniserer her er det jo vw, Toyota, skoda som erstattes...
Det stemmer også god overens med prisen og tilgjengelig utstyrsnivå.
I-miev 2011
Asker

Celter

Sitat fra: foxy på søndag 03. februar 2013, klokken 10:15
ut i fra hva andre kommuniserer her er det jo vw, Toyota, skoda som erstattes...
Det stemmer også god overens med prisen og tilgjengelig utstyrsnivå.

Du er like morsom hver gang frøken. Over halvparten har svart Audi/BMW etter hva jeg kan se. Det er jo ganske bra biler, selv om de selvsagt ikke kan måle seg med en Miev P.S. Jeg vet faktisk ikke hva slags merke dette er. Koreansk?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

ebbrey

Sitat fra: Celter på søndag 03. februar 2013, klokken 10:41
Sitat fra: foxy på søndag 03. februar 2013, klokken 10:15
ut i fra hva andre kommuniserer her er det jo vw, Toyota, skoda som erstattes...
Det stemmer også god overens med prisen og tilgjengelig utstyrsnivå.

Du er like morsom hver gang frøken. Over halvparten har svart Audi/BMW etter hva jeg kan se. Det er jo ganske bra biler, selv om de selvsagt ikke kan måle seg med en Miev P.S. Jeg vet faktisk ikke hva slags merke dette er. Koreansk?

Audi/BMW? Hvor mye Audi får du ny for 500k? Må du sette den sammen selv? :P
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Havebigfun

Hvilken bil som er alternativet sier litt om kjørestilen- I Oslo er BMW- og Audi- pilotene de med mest aggressiv fremferd etter min mening med god margin :o- det er jo ikke lovende mtp utviklingen av premiene for mod S

laumb

Sannsynlig at mange som kjøper brukt Audi/BMW kjøper ny Tesla.
Får mye fin brukt Audi for 500k


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Celter


[/quote]

Audi/BMW? Hvor mye Audi får du ny for 500k? Må du sette den sammen selv? :P
[/quote]

Meg bekjent får du flere modeller av BMW og Audi for 650 000. Dessuten var vel spørsmålet hvilken bil man hadde kjøpt om man ikke hadde reservet Model S. Personlig hadde jeg lagt mye mer penger i bil hvis jeg hadde kjøpt en bensin/dieselbil.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Nuvolari

#9
Sitat fra: Celter på søndag 03. februar 2013, klokken 11:43

Audi/BMW? Hvor mye Audi får du ny for 500k? Må du sette den sammen selv? :P

Meg bekjent får du flere modeller av BMW og Audi for 650 000. Dessuten var vel spørsmålet hvilken bil man hadde kjøpt om man ikke hadde reservet Model S. Personlig hadde jeg lagt mye mer penger i bil hvis jeg hadde kjøpt en bensin/dieselbil.

Hva nybilprisen er på Audi /BMW vs Tesla har ikke så mye å si. Det er totalkosten ved bilholdet som betyr noe. For mitt vedkommende blir totalkosten for en model s perfomance den somme som for en golf.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Yagi

For min egen del hadde eneste alternativet til Model S vært en annen elbil, men med tanke på  alternativenes begrensede rekkevidde, hadde jeg nok blitt værende bak rattet i en av mine Thinker frem til det kom noe annet.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Tesladigger

Jeg har gjennom flere år syslet med tanken å bytte den ene bilen ut i en elbil, men det har vært rekkevidde og nivåert på disse tidligere elbilene som har gjort at jeg hele tiden har utsatt dette. Kom for alvor inn på tanken igjen når Leaf var på vei, men hadde også fått med meg nyheten om den kommende Tesla Model S for 3 år tilbake, samt Tesla Roadsteren. Konkluderte vel med at skulle det bli elbil på meg så måtte det bli Tesla Model S eller noe tilsvarende om konkurenter på samme nivå skulle dukke opp. Bestemte meg nå til årskiftet for å resservere meg en TMS.

Konklusjon: Skulle det blitt en annen bil en TMS så måtte det blitt noe tilsvarende, noe som ikke finnes enda. ::)
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Real EoN

Bytter fra brukte bmw'er til ny tesla pga 3 ting.

1. Ny bmw m5 koster 1,8 millioner (helt utelukket)
2. Bensin koster meg 30 000,- i året samt billigere vedlikehold med tesla.
3. Ekstremt behagelig å kjøre, kjøpegrunn alene.

Det var en gang jeg sa at ny bil kjøper jeg aldri, og aldri bil over 500 000,-
Viste ikke da at det kom en bil som var verdt det :)

(PS ! bmw eiere er vant med bakhjulstrekk så tviler på det er dem som vil forårsake økte forsikringsutgifter etterhvert  ::) )
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Gjermund

Sitat fra: Real EoN på søndag 03. februar 2013, klokken 20:45
Bytter fra brukte bmw'er til ny tesla pga 3 ting.

1. Ny bmw m5 koster 1,8 millioner (helt utelukket)
2. Bensin koster meg 30 000,- i året samt billigere vedlikehold med tesla.
3. Ekstremt behagelig å kjøre, kjøpegrunn alene.

Det var en gang jeg sa at ny bil kjøper jeg aldri, og aldri bil over 500 000,-
Viste ikke da at det kom en bil som var verdt det :)

(PS ! bmw eiere er vant med bakhjulstrekk så tviler på det er dem som vil forårsake økte forsikringsutgifter etterhvert  ::) )

Helt enig!

TW838

Som andre har nevnt tidligere finnes det ikke noe tilsvarende elbil på markedet i dag med tanke på rekkevidde eller størrelse. Så hadde ikke TS kommet, hadde jeg ikke kjøpt bil og fortsatt holdt meg til leiebiler.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA