Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilket bilmerke?

Startet av flux, lørdag 02. februar 2013, klokken 22:50

« forrige - neste »

heimabrygg

Sitat fra: TW838 på søndag 03. februar 2013, klokken 22:40
Som andre har nevnt tidligere finnes det ikke noe tilsvarende elbil på markedet i dag med tanke på rekkevidde eller størrelse. Så hadde ikke TS kommet, hadde jeg ikke kjøpt bil og fortsatt holdt meg til leiebiler.

+1
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

OleT

Jeg ville nok kjøpt nok en gammel brukt Saab. Den jeg har nå nærmer seg pensjonsalder, og da er det på tide å kjøpe en "ny" i konfirmasjonsalder.

Nå satser jeg heller på å holde "gamla" på veien til S-en kommer.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

OleJA

Model S kommer til å erstatte min 8 år gamle Passat. Hadde nok kjøpt en ny Passat eller muligens Golf dersom det ikke ble Model S.
Familiens andre bil, en VW Sharan, er vi akkurat iferd med å bytte ut i en helt ny. Så 2013 ser ut til å bli et dyrt år  :o

laumb

Sitat fra: OleT på tirsdag 05. februar 2013, klokken 11:08
Jeg ville nok kjøpt nok en gammel brukt Saab. Den jeg har nå nærmer seg pensjonsalder, og da er det på tide å kjøpe en "ny" i konfirmasjonsalder.

Nå satser jeg heller på å holde "gamla" på veien til S-en kommer.

Du får slenge på tråden da - om du avbestiller S. Har en 9-3 fra sent 2008 jeg skal selge til sommeren. *alt utstyr*  ;-)

Nuvolari

Hadde nok blitt en BMW 5 serie stansjonsvogn her.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

flux


Epleskreller

Hadde vært spennende å se en tilsvarende undersøkelse fra USA..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

flux

#22

Leaffen

Sitat fra: flux på tirsdag 12. februar 2013, klokken 23:41
Tesla: 100% Market Share in Silicon Valley  ;)
http://www.thestreet.com/story/11839422/tesla-100-market-share-in-silicon-valley.html

100% markedsandel. Meget interessant vinkling. Hva tror vi om markedsandelen til Model S i Norge om ett år?

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Cobos

Jeg tviler på at vi ser helt samme effekten her, men i løpet av 2013 og spesielt 2014 når Tesla begynner å leverer raskere mistenker jeg at i forhold til tungt motoriserte versjoner av sedaner fra de tyske Premium-merkene og Jaguar vil de føle sterkt konkurransen fra Tesla. Ja det er mer luksus i en BMW 550 eller 750 enn i Model S, men så mye mer at det er verdt 2-3 ganger prisen, hvor mesteparten av det går til staten.... tja det vet jeg ikke.
Anektotisk, men kona har en veninne som driver med bil/motorsykkel racing og som bor i California og hun bekrefter at hun ser mange Model S hver dag.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Olemann

#25
Med så klar overvekt av BMW/Audi (også M5/RS etc.) eiere så blir det spennende om den "gamle" elbil-kulturen fra PSA/Buddy/Reva/Think holder seg.....

Det er jo da en fare for at den vennlige kulturen der andre slippes inn i køen, tar seg god tid, der man hilser med lysene, smiler og vinker....erstattes med det som noen faktisk påstår er dokumentert, nemlig at BMW/Audi eiere kjører mer aggressivt, mer "meg først, deg etterpå" enn f.eks. Toyoya, Opel og Skoda eiere.....

OM dette er rett vil jo også de kollektive gode som gratis bompenger,  bussfil etc. utsettes for sterkere press om å tas vekk, for er det noe som provoserer er det at de som oppfører seg agressivt og eksponerer "meg først" også skal få nyte godt av fellesskapets goder som rett til bussfil og gratis bompenger +++.

Worst case:  En liten kolonne sorte Tesla Model S i bussfila på E18 fra Asker til Oslo med blårøyk under gummien, hissig bruk av hornet og rå egoisme i bussfila i morgenrushet.....

Da er veien kort til at vi alle blir kastet ut.......og bruktbilprisen på Tesla Model S blir hyggelig for de som enda ikke har kjøpt den..... :)

Ole

Yagi

Sitat fra: Olemann på onsdag 13. februar 2013, klokken 10:58
Med så klar overvekt av BMW/Audi (også M5/RS etc.) eiere så blir det spennende om den "gamle" elbil-kulturen fra PSA/Buddy/Reva/Think holder seg.....
(..)

Jeg skal ihvertfall gjøre mitt for å viderebringe den "happy-driving" kjøreadferden jeg syns selv jeg har tilegnet meg gjennom 10 år som Think-sjåfør videre i Model S.

Med en så deilig bil vil det kanskje ikke være så ille å følge køen på E18 heller. Litt lenger tid brukt i bilen blir ikke så ille.  :)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

sindrej

;) +1 yagi.  Jeg er jo en "værsting" med BMW, men synes egentlig jeg har det godt der og jeg.  Har det ihvertfall ikke så travelt at jeg trenger stresse og kave meg opp.  Siden min bil er gammel, regner jeg med det blir enda bedre i en MS.

timingbeltkiller

#28
Sitat fra: sindrej på onsdag 13. februar 2013, klokken 12:27
BMW
"""Snart kan den sista idioten vara född. BMW på väg att byta till framhjulsdrift"""
http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article16012683.ab
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 13. februar 2013, klokken 14:14
Sitat fra: sindrej på onsdag 13. februar 2013, klokken 12:27
BMW
"""Snart kan den sista idioten vara född. BMW på väg att byta till framhjulsdrift"""
http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article16012683.ab
Likte "bakhjulsdrift tar plass i alle biler. Langsmontert motor, kardang og bakaksel."   ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA