Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilket bilmerke?

Startet av flux, lørdag 02. februar 2013, klokken 22:50

« forrige - neste »

Gjermund

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 13. februar 2013, klokken 14:14
Sitat fra: sindrej på onsdag 13. februar 2013, klokken 12:27
BMW
"""Snart kan den sista idioten vara född. BMW på väg att byta till framhjulsdrift"""
http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article16012683.ab

Bra at Tesla lager biler med drivhjula på rett aksel da, slik at vi idioter som klarer å kjøre med bakhjulstrekk på vinteren kan fortsette å kjøre med bakhjulstrekk.

Jeg vil si, best for fremkommelighet er selvfølgelig firehjulstrekk, men føler egentlig ikke noe behov for dette. forhjulstrekk eller bakhjulstrekk kommer nok mest an på den som sitter bak rattet.

jkirkebo

Sitat fra: Olemann på onsdag 13. februar 2013, klokken 10:58
Worst case:  En liten kolonne sorte Tesla Model S i bussfila på E18 fra Asker til Oslo med blårøyk under gummien, hissig bruk av hornet og rå egoisme i bussfila i morgenrushet.....

Bilen er såpass stor at jeg ikke tror dette blir en mye brukt bil i morgenrushet fra Asker til Oslo. Det er mer egnede modeller til slik bruk. Det er nok evt. oss som bor et godt stykke lengre unna som kommer til å bruke disse på jobb. Heldigvis pendler jeg aldri inn i morgenrushet ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

#32
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 13. februar 2013, klokken 14:41
Bilen er såpass stor at jeg ikke tror dette blir en mye brukt bil i morgenrushet fra Asker til Oslo. Det er mer egnede modeller til slik bruk. Det er nok evt. oss som bor et godt stykke lengre unna som kommer til å bruke disse på jobb. Heldigvis pendler jeg aldri inn i morgenrushet ;)

Har du hørt om børs-traktorer du ??
Bussfila var jo full av Gelendevagen og andre mer eller mindre busser inntil "minibussene" ble kastet ut.
Det fleste av dem kjører kanskje allerede Leaf siden det var den første elbilen mange syns ser ut som en vanlig bil. Mange av dem blir nok elbilister når Modell S kommer eller oppgraderer til den fra Leaf.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

gbzdoc

Er nok Leafer og Miever allerede med dårlig oppførsel i bussfila, selv på Mosseveien.

Men jeg synes faktisk både elbiler og fossilbiler er flinkere til rolig fletting nå enn da "boomen" tok av i starten.

Kan virke som "ferskingene" har fått roet seg ned, med enkelte unntak. ;)

Elmo

Enig.
Men poenget mitt var at jeg tror vi kommer til å se mange Model S i morgenrushet etter hvert
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Havebigfun

Vennligheten elbilistene imellom grunner seg antakelig på felles skjebne med underlegne biler når det gjelder størrelse, kraft osv.
Man er på en måte i en skjebnefelleskap- det sveiser sammen.
TMS er et annet kaliber- en slags overbil- det genererer andre kunder- og skjebnefelleskapet begrenser seg muligens til svette langturkjørere på jakt etter en lademulighet med noen km restrekkevidde.
Jeg tror også TMS-gruppen er mere heterogen enn elbilgruppen hittil.
Når det gjelder Audi/BMW- piloter er det antakelig ikke mange som "bare må frem" uten spor av tanker om at alle mennesker er like mye verdt- men de ødelegger omdømmet til de grader.
Vi få prøve å bygge opp en kultur hvor man tar hensyn til hverandre- dette gjelder etter min mening imidlertid alle deltakere i trafikken- selv om det helt sikkert kommer til å bli råkjøring- TMS inviterer jo til dette.
 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA