Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 02. juli 2013, klokken 11:56
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 02. juli 2013, klokken 11:52
Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 02. juli 2013, klokken 11:49


Jeg synes de felgene der var råå til bilen - blir nok slik at de blir bestilt før bilen kommer :D
Hadde sett meg ut Vossen CV1 felgene, men likte disse veldig godt.

Ja de var fine. Får man de i 19" også? Kunne tenke meg slike på vinterdekkene.

De kan bli levert fra leverandør med 235/35/19".

Jeg skal bare ha felgene slik at jeg kan sette på hakka r2 245/45-19.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Jimpec

Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 02. juli 2013, klokken 11:49


Jeg synes de felgene der var råå til bilen - blir nok slik at de blir bestilt før bilen kommer :D
Hadde sett meg ut Vossen CV1 felgene, men likte disse veldig godt.

Fete hjul. Absolutt noe for vinterhjulene ja.
Hvem er det som er leverandør? Finnes det et prisområde også?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Milzit


Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 02. juli 2013, klokken 12:00
Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 02. juli 2013, klokken 11:56
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 02. juli 2013, klokken 11:52
Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 02. juli 2013, klokken 11:49


Jeg synes de felgene der var råå til bilen - blir nok slik at de blir bestilt før bilen kommer :D
Hadde sett meg ut Vossen CV1 felgene, men likte disse veldig godt.

Ja de var fine. Får man de i 19" også? Kunne tenke meg slike på vinterdekkene.

De kan bli levert fra leverandør med 235/35/19".

Jeg skal bare ha felgene slik at jeg kan sette på hakka r2 245/45-19.
Fine felger, kunne tenke meg samme selv. Tenkte du å leverer dette til Tesla for montering og de de ordner med dekktrykkmåler?

Kenneth Waal

Om man kjøper andre felger enn det Tesla har å tilby;
- Må man levere de inn til Tesla slik at de monterer dekktrykkssensor ?
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

glaserud

Spurte om det på lørdag, og fikk ikke noe klart svar. Ut over at det ikke var så lurt mtp garanti elns... (Som sikkert kan stemme om man leser amerikansk lovtekst...)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Kenneth Waal

Ok, begynte plutselig å tenke om jeg skal klaske med 21" fra Tesla jeg nå. Må undersøke litt nærmere om det der.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

cdabel

Kunne tenke meg noe likt de TSW Nurburgring med Hakka 7 piggdekk hvis de kommer inn under den varslet pris på Teslas 19". Har sett på en del "felgkonfigurator" som har Model S i sortimentet, og får ofte opp samme felg med både 35 eller 42 innpress, og det sies at begge passer. Hva er forskjell, og hvilke bør man velge?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

glaserud

Originalfelgen har 40mm, så 42 er nærmest.

Edit: fikk greit tilbud (tror jeg) fra dekkskift.no, du kan jo høre hva de skal ha for nürburgringene.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 02. juli 2013, klokken 17:07
Om man kjøper andre felger enn det Tesla har å tilby;
- Må man levere de inn til Tesla slik at de monterer dekktrykkssensor ?

Nei, alle dekkverksted kan montere disse. De sitter som en del av ventilen, på innsiden.

Antageligvis er finnes det generiske sensorer som virker, men det tryggeste er nok å kjøpe de fra Tesla.

Etter at dekkene er montert på bilen må du innom et servicesenter og kode sensorene til bilen. Forhåpentligvis kommer det funksjon i softwaren for å gjøre dette selv på sikt, slik som på enkelte andre biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Veggen

#385
Må man ha dekktrykksensorer?
Regner med det kommer opp en melding på skjermen hvis det mangler, hvor plagsom er denne og kan den deaktiveres?

Har aldri hatt dekktrykksensorer på tidligere biler, og er fullstendig kapabel til å sjekke trykket manuelt, så jeg kan saktens klare meg uten dette på vinterhjulene. Ser faktisk dette nærmest som en fordel da jeg ikke ønsker å dra innom Tesla for omprogrammering av sensorer hver gang jeg skifter mellom sommer og vinter hjul.

Milzit

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juli 2013, klokken 18:19
Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 02. juli 2013, klokken 17:07
Om man kjøper andre felger enn det Tesla har å tilby;
- Må man levere de inn til Tesla slik at de monterer dekktrykkssensor ?

Nei, alle dekkverksted kan montere disse. De sitter som en del av ventilen, på innsiden.

Antageligvis er finnes det generiske sensorer som virker, men det tryggeste er nok å kjøpe de fra Tesla.

Etter at dekkene er montert på bilen må du innom et servicesenter og kode sensorene til bilen. Forhåpentligvis kommer det funksjon i softwaren for å gjøre dette selv på sikt, slik som på enkelte andre biler.
OK, takk for info. Jeg får heller ta turen innom en dekkpusher i Oslo som kan gjøre jobben.. Har dere tenkt til å kjøpe dette på nettet eller har dere noen anbefaling for noen steder i Oslo-området?

Amper

dekksensorer burde bilen kunne oppdage selv uten å gå via tesla verksted.. dette er nok bare software som vi burde kunne trykke frem selv på skjermen..  min A8 finner ut av dette selv.. og finner ut hvilke sensor som sitter hvor..inkl. reservedekket..  :o
P85D :o)

jkirkebo

Sitat fra: Veggen på tirsdag 02. juli 2013, klokken 18:23
Må man ha dekktrykksensorer?
Regner med det kommer opp en melding på skjermen hvis det mangler, hvor plagsom er denne og kan den deaktiveres?

Du får en feilmelding ja, som står der hele tiden.
Det blir snart krav på dekktrykksovervåkning på nye biler innen EU, om bilen da viser feilmelding blir det feil på EU-kontroll. Sannsynligvis 2-er feil vil jeg tro.

Jeg hadde hatt god bruk for dekktrykkskontroll på Touranen, ødela et bakdekk en gang da jeg oppdaget punktering for sent. Det endte med berging. Så mine vinterdekk skal ha sensorer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juli 2013, klokken 20:57
Jeg hadde hatt god bruk for dekktrykkskontroll på Touranen, ødela et bakdekk en gang da jeg oppdaget punktering for sent. Det endte med berging. Så mine vinterdekk skal ha sensorer.
Fikk selv en liten flenge i et bakdekk for et år siden. Merket ikke annet enn litt svak during først, som ble høyere og høyere. Skjønte at noe var galt, men jeg hadde kjørt nesten en kilometer på motorvei før det gikk opp for meg hva som kunne være galt.  Dekket kunne lett ha vrengt seg av felgen og skapt mye større skade.

Og i 2008 satt jeg på i en Dodge Durango utenfor Las Vegas i rundt 120-130km/t. Sjåføren var ikke klar over hva dekktrykkvarselet innebar, men han synes bilen var litt vinglete. Når vi endelig stoppet røk det godt av bakdekket, så det var nok ikke langt unna en ulykke der....

Mao JA til dekktrykksensorer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA