TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

jazzwheel

Er det dukket opp noen flere historier om Tesla og vanskeligheter rundt uoriginale hjul?

Jeg skal snart ha bilen på verksted for å bytte bremser, men på den står det lovlige uoriginale felger og dekk som de må skru av og på.

Dette fungerer jo knirkefritt hos alle andre leverandører. Det blir jo gøy om de nekter å ta i bilen fordi den mangler originalhjul...

fonberg

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 09. juli 2014, klokken 11:55
Er det dukket opp noen flere historier om Tesla og vanskeligheter rundt uoriginale hjul?

Jeg skal snart ha bilen på verksted for å bytte bremser, men på den står det lovlige uoriginale felger og dekk som de må skru av og på.

Dette fungerer jo knirkefritt hos alle andre leverandører. Det blir jo gøy om de nekter å ta i bilen fordi den mangler originalhjul...

Jeg hadde bilen min inne hos Tesla på Lade i vinter, og de var av med mine uoriginale hjul for å bytte noen foringer tror jeg det var.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Muffinman

Veldig amerikansk. Livredde for å bli saksøkt antagelig. Min bil ble levert på vinterdekk, og sommerhjulene måtte jeg fint legge inn i bilen selv. Det tok de ikke sjansen på i tilfelle de skulle skade noe.

Forhåpentligvis har de myknet noe opp, slike ting fremstår som særdeles merkelig i Norge.

Roma

Noen som har gått for vinterdekk i dim 235/45 19 her inne? Ser det helt feil ut?

B_Tesla

Felgen er jo same bredde, så det blir jo bare at du får feil på speedometer.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

Sitat fra: Roma på onsdag 24. september 2014, klokken 14:36
Noen som har gått for vinterdekk i dim 235/45 19 her inne? Ser det helt feil ut?

Lastindex

Cowboystrekk

Sitat fra: Roma på onsdag 24. september 2014, klokken 14:36
jeg ville heller valgt 235/50.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Roma

Litt unøyaktighet på speedometer kan jeg leve med,

Vedr lastindeks, sjekk ut dette dekket her:

Nokian WR A3
235/45 R19 99V XL

99V står vel for indeksnummer som tilsvarer 775 kg?

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=43795610.129.5734&sowigan=Wi&Breite=235&Quer=45&Felge=19&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=C-B-69-1&details=Ordern&typ=R-241948

Takk for innspill cowboystrekk. Enig i at 235/50 er bedre :)

B_Tesla

Er det noen grund til at du ikke går for 245/45 med Hakka R2?
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

krister461

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 24. september 2014, klokken 14:55
Felgen er jo same bredde, så det blir jo bare at du får feil på speedometer.
Det har blitt påstått at speedometeret kalibreres av GPS, men vet ikke om det stemmer...

B_Tesla

Sitat fra: krister461 på torsdag 25. september 2014, klokken 12:14
Det har blitt påstått at speedometeret kalibreres av GPS, men vet ikke om det stemmer...

Vel... Har sterk tvil på at det er stor vekting på GPS. Kan være GPS korreksjon - som når en IMU broker akselerometer, gyro og compass for å gi posisjon og rotasjon, men ville funket dårlig i tunell, og i de større byene du.

krister461

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 25. september 2014, klokken 12:27
Sitat fra: krister461 på torsdag 25. september 2014, klokken 12:14

Vel... Har sterk tvil på at det er stor vekting på GPS. Kan være GPS korreksjon - som når en IMU broker akselerometer, gyro og compass for å gi posisjon og rotasjon, men ville funket dårlig i tunell, og i de større byene du.
Nå skrev jeg kalibrering. Trenger ikke å gjøre det i tunneler...

oddjou

Noen som kan Hjelpe meg med noe. Har bestilt meg Tesla Model S Så va planen å kjøpe 20" felger til den. Går de med 22"?
Passer Disse dimensonen her?
10X20  5-120ET40 Fremme og bake

Eller må eg ha noen av denn typen fremme?
8,5X20   5-120 ET34
8,5X20   5-120 ET42

takk for svar

B_Tesla

22" går fint på bilen. ET40 er jeg ikke 100% sikker på. Tror også 10" fremme er litt i overkant. Sett reklame for:

10,5 x 22 ET38 Bak med 295/25-22
9 x 22 ET30 forran med 245/30-22

Så det skal gå på bilen fint. Tar du 8.5" er jeg ikke sikker på ET.

EDIT: Kanskje du kan legge ved en link til felgene også.

oddjou

Hvilet innpress i 20" 8,5fremme og 10" bak. passer best på Teslan model S her?

http://www.bilprodukter.no/project/01zito-corsica/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA