Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: rene på tirsdag 19. november 2013, klokken 23:40
Sitat fra: satheesh.net på mandag 18. november 2013, klokken 13:58
Hei. Jeg har alltid brukt en hjulmuttertrekker når hjul skal skiftes, men lurer på om jeg nå skal modernisere litt ved å gå til innkjøp av en elektrisk muttertrekker. Jeg har overhodet ingen idé om hvilken jeg bør anskaffe meg, men tenkte kanskje på Jula sin Muttertrekker 1/2" 325 Nm.

http://www.jula.no/muttertrekker-1-2-325nm-009005

Er denne god nok (trenger altså ingen superfancy greie)? ???
Jeg har storebroren, og er storfornøyd med denne. Kan stille inn momentet ganske nøyaktig, og den har løsnet bolter som andre ikke klarte.

http://www.jula.no/digital-muttertrekker-1-2-1-05kw-009019

Ok - takk! Ser det er et par som også anbefaler denne. :)

Stellar

Da er det utlevering om en uke, Dekk1 ligger vegg i vegg med Tesla og har bestilt sommerfelger der. Originaldekkene tas av og legges på sommerfelgene, vinterdekk legges på originalfelger. Tesla sørger for dette før utlevering.  :D

P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Cowboystrekk

Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 11:07
Da er det utlevering om en uke, Dekk1 ligger vegg i vegg med Tesla og har bestilt sommerfelger der. Originaldekkene tas av og legges på sommerfelgene, vinterdekk legges på originalfelger. Tesla sørger for dette før utlevering.  :D
er i samme situasjon som deg. Hva skal Tesla ha for jobben? Antar du henter på Lade?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stellar

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 09. desember 2013, klokken 11:34
Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 11:07
Da er det utlevering om en uke, Dekk1 ligger vegg i vegg med Tesla og har bestilt sommerfelger der. Originaldekkene tas av og legges på sommerfelgene, vinterdekk legges på originalfelger. Tesla sørger for dette før utlevering.  :D
er i samme situasjon som deg. Hva skal Tesla ha for jobben? Antar du henter på Lade?

Tesla tar ikke noe ekstra for det. Har kjøpt felgene hos Dekk1, Tesla leverer inn bilen og henter den ut igjen. Er i Bergen.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Restusj

Dette var iallfall meget flotte felger!! Blir vel nødt for å stikke innom Dekk1 når jeg er i området. Jeg har i utganspunktet bestillt vinterdekk/felg hos Tesla - om de klarer å levere med bilen neste uke. Har de løst problemene med leveranse av vinterdekk? Alternative felger er det mange av etterhvert..
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

Paul

Sitat fra: larssto på mandag 18. november 2013, klokken 22:45
2. Etter at jeg skiftet til vinterdekk merker jeg at bilen "gynger" mer fra side til side ved lave hastigheter. Jeg mistenker at kanskje dekkene mine ikke er riktig avbalansert, er en slik gynging et vanlig symptom på dårlig avbalansering?

jeg fikk bilen levert med vinterdekk på, kjente at bilen "gynger" fra side til side i lave hastigheter, men var ikke sikkert hva skjer. Etter jeg har settet inn barnesete bak, barnesete lager lyd i takt med den "gynging"... hvis jeg kjører fortere - lyden forsvinner og vibrasjoner nesten forsvinner.

bør jeg kontakte Tesla?

Tror tesla fikk ikke testet bilen med vinterdekk, siden min DS sa vet utlevering, at vinterhjul var satt på bilen 20 minutt før overlevering...




jsu224

Jeg vet ikke om dette er nevnt andre steder, men jeg har hatt en skummel opplevelse med mine hjul kjøpt fra 3dje mann. Hjulsettet jeg fikk tilsendt fra Tempe Dekkservice hadde for korte hjulmuttere!! Fikk bilen på fredag og lei ulyd fra bakhjulene gjorde at jeg misstenkte noe var galt seff. hjulene satt jo ikke godt nok fast. Fant dette ut på tesla Skøyen i formiddag. Det viser seg at importøren av MSW felgene har sendt feil muttere til Tempe. Tempe hiver seg rundt og ordner opp så han skal ha kred for det ( noe jeg forventet siden det har vært upåklagelig service der hele veien ). Nå håper jeg bare importøren klarer å få fraktet nytt muttersett til Skøyen før stengetid så jeg få med meg bilen hjem i dag!!

Jeg er ikke spesielt impinert over Vianor på Alnabru som ikke reagerte på feil muttere når de satt på vinterhjula...

Moralen er (og poenget ): Dobbeltsjekk muttere hvis dere har kjøpt hos 3djemann!!

Tempe Dekkservice

Sitat fra: jsu224 på mandag 09. desember 2013, klokken 14:11
Jeg vet ikke om dette er nevnt andre steder, men jeg har hatt en skummel opplevelse med mine hjul kjøpt fra 3dje mann. Hjulsettet jeg fikk tilsendt fra Tempe Dekkservice hadde for korte hjulmuttere!! Fikk bilen på fredag og lei ulyd fra bakhjulene gjorde at jeg misstenkte noe var galt seff. hjulene satt jo ikke godt nok fast. Fant dette ut på tesla Skøyen i formiddag. Det viser seg at importøren av MSW felgene har sendt feil muttere til Tempe. Tempe hiver seg rundt og ordner opp så han skal ha kred for det ( noe jeg forventet siden det har vært upåklagelig service der hele veien ). Nå håper jeg bare importøren klarer å få fraktet nytt muttersett til Skøyen før stengetid så jeg få med meg bilen hjem i dag!!

Jeg er ikke spesielt impinert over Vianor på Alnabru som ikke reagerte på feil muttere når de satt på vinterhjula...

Moralen er (og poenget ): Dobbeltsjekk muttere hvis dere har kjøpt hos 3djemann!!

Gjelder også for oss leverandører, fikk oss et lite "sjokk" idag der ja. Skal definitivt være nøyere fremover vedrørende dette.

Tesladigger

#1418
Sitat fra: jsu224 på mandag 09. desember 2013, klokken 14:11
Jeg vet ikke om dette er nevnt andre steder, men jeg har hatt en skummel opplevelse med mine hjul kjøpt fra 3dje mann. Hjulsettet jeg fikk tilsendt fra Tempe Dekkservice hadde for korte hjulmuttere!! Fikk bilen på fredag og lei ulyd fra bakhjulene gjorde at jeg misstenkte noe var galt seff. hjulene satt jo ikke godt nok fast. Fant dette ut på tesla Skøyen i formiddag. Det viser seg at importøren av MSW felgene har sendt feil muttere til Tempe. Tempe hiver seg rundt og ordner opp så han skal ha kred for det ( noe jeg forventet siden det har vært upåklagelig service der hele veien ). Nå håper jeg bare importøren klarer å få fraktet nytt muttersett til Skøyen før stengetid så jeg få med meg bilen hjem i dag!!

Jeg er ikke spesielt impinert over Vianor på Alnabru som ikke reagerte på feil muttere når de satt på vinterhjula...

Moralen er (og poenget ): Dobbeltsjekk muttere hvis dere har kjøpt hos 3djemann!!

Hvor mye var det snakk om? Skikkelig løst slik at det var lett å oppdage ved å bevege på felgen, eller var det slik at dette kun kunne oppdages ved bruk?
Har selv slitt litt med noen små vibrasjoner som minner om ubalanserte dekk, men har sjekket balanseringen og den var ok.
Kanskje korte muttre kan være forklaring på dette, men i dette tilfellet er det ingen ulyder bare svak vibrasjon som merkes mest i 50-60 km/t.
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

jsu224

Sitat fra: Tesladigger på mandag 09. desember 2013, klokken 14:41
Sitat fra: jsu224 på mandag 09. desember 2013, klokken 14:11
Jeg vet ikke om dette er nevnt andre steder, men jeg har hatt en skummel opplevelse med mine hjul kjøpt fra 3dje mann. Hjulsettet jeg fikk tilsendt fra Tempe Dekkservice hadde for korte hjulmuttere!! Fikk bilen på fredag og lei ulyd fra bakhjulene gjorde at jeg misstenkte noe var galt seff. hjulene satt jo ikke godt nok fast. Fant dette ut på tesla Skøyen i formiddag. Det viser seg at importøren av MSW felgene har sendt feil muttere til Tempe. Tempe hiver seg rundt og ordner opp så han skal ha kred for det ( noe jeg forventet siden det har vært upåklagelig service der hele veien ). Nå håper jeg bare importøren klarer å få fraktet nytt muttersett til Skøyen før stengetid så jeg få med meg bilen hjem i dag!!

Jeg er ikke spesielt impinert over Vianor på Alnabru som ikke reagerte på feil muttere når de satt på vinterhjula...

Moralen er (og poenget ): Dobbeltsjekk muttere hvis dere har kjøpt hos 3djemann!!

Hvor mye var det snakk om? Skikkelig løst slik at det var lett å oppdage ved å bevege på felgen, eller var det slik at dette kun kunne oppdages ved bruk?
Har selv slitt litt med noen små vibrasjoner som minner om ubalanserte dekk, men har sjekket balanseringen og den var ok.
Kanskje korte muttre kan være forklaring på dette, men i dette tilfellet er det ingen ulyder bare svak vibrasjon som merkes mest i 50-60 km/t.

Du klarer ikke kjenne det selv uten at bilen er jekket opp tror jeg. Vibrasjonen kan jo være at det ikke er skrudd til skikkelig uansett om mutteren er lang nok også. Jeg så ikke hvor mye det er snakk om, men antar at med den kraften det er på de bakhjula der så er det nok med 1mm for kort mutter til at det løsner mer og mer.

Jeg merket ikke noe på rattet ( hadde sikkert ikke løsnet foran ) men en slags "tjafselyd" som kom og gikk litt i styrke. På fredag når jeg fikk bilen trodde jeg først det var klistremerkene på dekket som lagde tjafselyden siden Vianorgubben mente det kunne tjafse litt før de falt av, men jeg skjønte jo rimelig fort at det var snakk om mer trøbbel enn som så.

Har ikke hørt noe fra Tesla enda så bare håper de har fått mutterne.



Dvergen196

Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 12:16
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 09. desember 2013, klokken 11:34
Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 11:07
Da er det utlevering om en uke, Dekk1 ligger vegg i vegg med Tesla og har bestilt sommerfelger der. Originaldekkene tas av og legges på sommerfelgene, vinterdekk legges på originalfelger. Tesla sørger for dette før utlevering.  :D
er i samme situasjon som deg. Hva skal Tesla ha for jobben? Antar du henter på Lade?

Ka faen?? Jeg fikk beskjed at de ikke kunne ordne det samme for meg mens bilen var i deres varetekt???
Får vel kontakte de igjen å høre om de har endret mening.

Tesla tar ikke noe ekstra for det. Har kjøpt felgene hos Dekk1, Tesla leverer inn bilen og henter den ut igjen. Er i Bergen.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

arv

Det går 3 19" dekk bak og 1 framme.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Rawen76

Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 11:07
Da er det utlevering om en uke, Dekk1 ligger vegg i vegg med Tesla og har bestilt sommerfelger der. Originaldekkene tas av og legges på sommerfelgene, vinterdekk legges på originalfelger. Tesla sørger for dette før utlevering.  :D
æ

Stilige felger!
Hvor mye kom det seg på for felgene?
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Stellar

Sitat fra: Rawen76 på mandag 09. desember 2013, klokken 21:17
Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 11:07
Da er det utlevering om en uke, Dekk1 ligger vegg i vegg med Tesla og har bestilt sommerfelger der. Originaldekkene tas av og legges på sommerfelgene, vinterdekk legges på originalfelger. Tesla sørger for dette før utlevering.  :D
æ

Stilige felger!
Hvor mye kom det seg på for felgene?

Betalte 12.000 for felgene, samt arbeidet med å bytte hjul på originalfelg og legge hjul på de nye felgene.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Postman pat

noen som vet om en trenger  nye ikke tesla bolter til polar 19 felgene. kjører foreløpig på tesla original felger og hakka r2. skal til tesla sommerdekkene på polar til våren.  vh pp
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA