Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

krister461

Dette er sikkert besvart før, men vanskelig å finne i en lang tråd:
Kommer Tesla virkerlig med helårsdekk og ikke sommerdekk når man velge 19''?

Ref http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options

fonberg

Sitat fra: krister461 på onsdag 04. september 2013, klokken 11:31
Dette er sikkert besvart før, men vanskelig å finne i en lang tråd:
Kommer Tesla virkerlig med helårsdekk og ikke sommerdekk når man velge 19''?

Ref http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options

Svaret er ja. I hvert fall står det GoodYear Eagle RSA2 dekk på de bilene som blir levert ut med 19" i Trondheim i disse dager.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Stellar

#1052
Sitat fra: krister461 på onsdag 04. september 2013, klokken 11:31
Dette er sikkert besvart før, men vanskelig å finne i en lang tråd:
Kommer Tesla virkerlig med helårsdekk og ikke sommerdekk når man velge 19''?

Ref http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options
Det stemmer ja, var inne hos Tesla Bergen i går, de bekrefter at den leveres med helårsdekk, og selger hadde heller ikke fått noe indikasjon på at mulighet til å kun få sommerdekk var på vei.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

TesLars

Hvordan funker den på nordisk vinterføre/bykjøring?
Oslo
Black Model S

EvenSteven

Sitat fra: glaserud på tirsdag 03. september 2013, klokken 17:46
Sitat fra: i_expect på tirsdag 03. september 2013, klokken 15:58
Noen som har funnet mer ut om dekk+felger+tpms?

Jeg har egentlig lyst til å kutte ut vinterhjul, kjøpe meg noen hakka et annet sted og sette de på felgene som følger med (og lagre sommerdekkene som kommer med bilen til neste år hvis jeg får bilen før vinteren  :D). Jeg har sett på noen andre dekk jeg liker, men mye forvirring om hvordan Tesla forholder seg til det å kalibrere sensorer og om det vitterlig er slik at vi må kalibrere dekkene hver gang vi skifter (????) gjør meg litt usikker. Det kan umulig stemme og ville vært utrolig tungvint.

Kjøpte nå hos Vianor på Lillestrøm, og de skaffet sensorer som passet. Sa de. Så da antar jeg det stemmer. :)

19500,- for Hakka R2 m/TSW-felger. 676,- per sensor, så 22204,- totalt.

Disse dekkpakkene har vi jo ordnet gruppekjøp for 19500,- inkl. Sensorer, omlegging samt dekkhotel 1 år. - Se annen tråd.
Tesla tar jo 23000,- for denne med original felger samt sensorer.
Tesla S P85+ sølv

SimenT

Har vært mye fokus på pris i denne tråden.

Hva med kvaliteten? Tesla originale vs TSW.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

krister461

Sitat fra: Stellar på onsdag 04. september 2013, klokken 12:05
Sitat fra: krister461 på onsdag 04. september 2013, klokken 11:31
Dette er sikkert besvart før, men vanskelig å finne i en lang tråd:
Kommer Tesla virkerlig med helårsdekk og ikke sommerdekk når man velge 19''?

Ref http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options
Det stemmer ja, var inne hos Tesla Bergen i går, de bekrefter at den leveres med helårsdekk, og selger hadde heller ikke fått noe indikasjon på at dette var på vei.
Og med "dette" så mener du sommerdekk? :)

Stellar

P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Djur1

Er det ikke litt rart at de har tenkt allseason som sommerhjul og europeiske vinterdekk som vinterhjul? De er jo litt like,eller hva?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

AttackOfTheMac

Er det ingen her inne som faktisk vet hvilken 19" "sommerdekk" bilen kommer med? Det er jo mange biler med dette på veien nå.

OleJA

Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 04. september 2013, klokken 13:59
Er det ingen her inne som faktisk vet hvilken 19" "sommerdekk" bilen kommer med? Det er jo mange biler med dette på veien nå.

De jeg har sett til nå har 19" GoodYear RSA (helårs-)dekk. Tror ikke dette blir så ille, en vanlig norsk sommer tilsvarer omtrent en kontinental vinter: Mye regn og i tillegg nedslitt asfalt med mye vann i veibanen  :o

glaserud

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. september 2013, klokken 12:34
Sitat fra: glaserud på tirsdag 03. september 2013, klokken 17:46

Kjøpte nå hos Vianor på Lillestrøm, og de skaffet sensorer som passet. Sa de. Så da antar jeg det stemmer. :)

19500,- for Hakka R2 m/TSW-felger. 676,- per sensor, så 22204,- totalt.

Disse dekkpakkene har vi jo ordnet gruppekjøp for 19500,- inkl. Sensorer, omlegging samt dekkhotel 1 år. - Se annen tråd.
Tesla tar jo 23000,- for denne med original felger samt sensorer.

Nå blander du. Dere har gruppekjøp på Polarwheels sine felger. Skjønner ikke hva originalprisen på Tesla sine har med saken å gjøre.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Stellar

Hvilke felger har du bestilt Glaserud? TSW ok, men modell?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Stellar

P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA