Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

i_expect

Ok, har ingen peiling på tpms og slikt, men har lite lyst til å betale prisen når jeg kan få dekk jeg personlig liker bedre andre steder. Spørsmålet mitt er derfor:

I teorien kan jeg kjøpe dette for ca 100 dollars (om de shipper over): http://www.tpmsdirect.com/2012_2013_Tesla_Model_S_TPMS_Sensor_p/t147.htm

Kjøpe Ace Ghost fra min lokale forhandler (om han kan skaffe dem eller tilsvarende :D ) og få dem påmontert, for deretter å kjøre til Tesla i Oslo eller andre steder for å registrere tpms-en?

Har ikke funnet noen billigere vinterhjul foreløpig som jeg heller vil ha, men det dukker jo opp mer og mer nå som kan være aktuelt!
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

eclipse

Sitat fra: i_expect på lørdag 10. august 2013, klokken 21:12
Ok, har ingen peiling på tpms og slikt, men har lite lyst til å betale prisen når jeg kan få dekk jeg personlig liker bedre andre steder. Spørsmålet mitt er derfor:

I teorien kan jeg kjøpe dette for ca 100 dollars (om de shipper over): http://www.tpmsdirect.com/2012_2013_Tesla_Model_S_TPMS_Sensor_p/t147.htm

Kjøpe Ace Ghost fra min lokale forhandler (om han kan skaffe dem eller tilsvarende :D ) og få dem påmontert, for deretter å kjøre til Tesla i Oslo eller andre steder for å registrere tpms-en?

Har ikke funnet noen billigere vinterhjul foreløpig som jeg heller vil ha, men det dukker jo opp mer og mer nå som kan være aktuelt!

Ja det tror jeg du kan, jeg ser ikke hvorfor Tesla ikke vil gjøre dette.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

FThorsen

Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 22:10
Sitat fra: i_expect på lørdag 10. august 2013, klokken 21:12
I teorien kan jeg kjøpe dette for ca 100 dollars (om de shipper over): http://www.tpmsdirect.com/2012_2013_Tesla_Model_S_TPMS_Sensor_p/t147.htm

Er 102$ prisen for 1 eller 4 sensorer?

Lurte på dette jeg også, men det står "sensor" i entall, så tipper at dette er prisen for en enkelt en.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

glaserud

Fyrte av gårde spørsmål nå.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

eclipse

#920
Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 22:59
Fyrte av gårde spørsmål nå.

Jeg har allerede spurt og fått svar, 102 USD er prisen pr sensor, så prisen blir 408 USD + frakt + mva eller 3000 kr pluss frakt for et sett på 4

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Postman pat

 Litt på sida av diskusjonen, men jeg spurte på tesla forum tidligere iår.... Det skjer Ikke noe Galt  om du IKKE har sensorene I dekkene. Du får bare mindre info Eller varsler. Du må ikke ha det.  Må være litt mere nøye med å sjekke lufttrykket I dekkene.  Vh postman pat.
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Cowboystrekk

Kommer det ikke opp stadige feilmeldinger uten?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

glaserud

Jo, du vil få varsel om at dekktrykket er "feil" iom at den ikke får snakket med sensorene. P.g.a. nye reguleringer i US/EU er det vel ikke mulig å skru av varselet heller.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Zneip

Det er blitt veldig mye snakk om  vinterdekk i denne tråden,  naturlig nok - vinteren lurer rundt hjørnet :-/ Men er det fastslått hvilke sommerdekk bilen leveres med? Ble det continental?
Nord Trøndelag | X90D

petersv

Sitat fra: Zneip på søndag 11. august 2013, klokken 11:01
Det er blitt veldig mye snakk om  vinterdekk i denne tråden,  naturlig nok - vinteren lurer rundt hjørnet :-/ Men er det fastslått hvilke sommerdekk bilen leveres med? Ble det continental?

Bilen blir dessverre ikke levert med sommerdekk, kun helårsdekk. Har du deriomot betalt for 21" felger får du sommerdekk. Husker ikke type, men står på teslas nettsider.

ebbrey

Sitat fra: Zneip på søndag 11. august 2013, klokken 11:01
Det er blitt veldig mye snakk om  vinterdekk i denne tråden,  naturlig nok - vinteren lurer rundt hjørnet :-/ Men er det fastslått hvilke sommerdekk bilen leveres med? Ble det continental?

19" leveres med Goodyear Eagle RS-A2, helårs.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Zneip


Jaja - de holder vel til å snegle seg bort til en dekkforhandler dersom det blir en tidlig vinter :)
Nord Trøndelag | X90D

JohanH

Jeg har kommet til følgende konklusjoner (skal ha 19")
- RSA dekkene som kommer med bilen er jeg skeptisk til, men har skjønt at dette får en ikke gjort noe som helst med
- Tesla tar seg grov overpris for 19" hjul + Nokian piggfrie dekk i ferdig pakke

Av den grunn har jeg tenkt å gjøre følgende:
- Kjøper ikke vinterdekk/hjulpakke fra Tesla
- Kjører bilen i kanskje 2 mndr. på Goodyear RSA dekkene slik at jeg får gjort meg opp en egen mening om disse er bra eller ikke
- Da det er tid for vinterdekk går jeg til en lokal dekkforhandler og kjøper 4 st Nokian Hakka R2 piggfrie. Får dem til å avmontere RSA dekkene fra felgene og sette på vinterdekkene. Lufttrykksensorene sitter på felgen og blir sittende, dermed ikke behov for noen reprogrammering av disse.
- Nå har jeg 5-6 mndr. på meg og tenke på hvilken hjul og hvilken dekk jeg vil ha til neste sommersesong. Om jeg likte Goodyear RSA dekkene kan jeg se på 19" felger som de ville passet på, inklusive de nye alternativene fra Tesla. Jeg kan også se på 20" og 21".

Er det fler som tenkt som jeg? Er det noe galt med min tenking her (spesielt tenker jeg da på min antakelse om at trykksensorene sitter på felgen og at det ikke vil bli noe krøll, eller behov for reprogrammering, hvis en bytter fra sommer- til vinterdekk på den samme felgen og setter den tilbake på samme plass)?

glaserud

Virker sånn roughly riktig, det.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA