Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

ohh

Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:37
Rart hvordan en artikkel i vg plutselig ordner alt.. takk til denne tråden..

Jeg fikk mail nå om de jeg får tilbud om Nokian dekk snart. De har akkurat fått informasjonen og gjør ferdig tilbudet nå og tar kontakt når det er klart. :)
Fra Tesla? I så tilfelle fra hvem?
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Milzit

Sitat fra: ohh på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:52
Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:37
Rart hvordan en artikkel i vg plutselig ordner alt.. takk til denne tråden..

Jeg fikk mail nå om de jeg får tilbud om Nokian dekk snart. De har akkurat fått informasjonen og gjør ferdig tilbudet nå og tar kontakt når det er klart. :)
Fra Tesla? I så tilfelle fra hvem?
Ja, fra Helene H.

jkirkebo

Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:09
Sitat fra: ohh på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:52
Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:37
Rart hvordan en artikkel i vg plutselig ordner alt.. takk til denne tråden..

Jeg fikk mail nå om de jeg får tilbud om Nokian dekk snart. De har akkurat fått informasjonen og gjør ferdig tilbudet nå og tar kontakt når det er klart. :)
Fra Tesla? I så tilfelle fra hvem?
Ja, fra Helene H.

H? For Harefrøken? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TS

Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:09
Sitat fra: ohh på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:52
Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:37
Rart hvordan en artikkel i vg plutselig ordner alt.. takk til denne tråden..

Jeg fikk mail nå om de jeg får tilbud om Nokian dekk snart. De har akkurat fått informasjonen og gjør ferdig tilbudet nå og tar kontakt når det er klart. :)
Fra Tesla? I så tilfelle fra hvem?
Ja, fra Helene H.

Jeg er redd for at vi med vårt press (og media sitt ) på TM har fått de til å hive seg rundt og tilby det vi alle har foreslått.. Til tross for at tester de har gjort resulterte i at det ikke var aktuellt i første omgang

Har vi gjort oss selv en bjørnetjeneste ??
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

nilsroald

Forvirrende hvor forskjellig tilbakemelding vi får... Da jeg fikk råd om å ikke bestille vinterhjul pakke om jeg skulle ha R2...
Må nok ringe igjen i morgen :-/
VIN 15051 & invoice 185

valvolainen

Sitat fra: TS på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:19
Har vi gjort oss selv en bjørnetjeneste ??

Nei det tror jeg definitivt ikke.
Med mindre man tror at man er på nurburgring hver gang man bruker bilen. 

SimenT

Jeg er litt i tvil om valg av vinterdekktype for Model S. Piggdekk regnes generelt for å ha bedre fremkommelighet i ekstreme forhold som våt is og tøffe bakker som jeg har mange av opp til huset mitt. Model S er en svært tung bil og bremselengden på is kan potensielt bli veldig lang. Når det er sagt ser jeg for meg at varigheten på piggdekkene og de gode egenskapene blir kortvarig. De dagene sent på høsten og tidlig på våren hvor en kjører primært på asfalt er jeg redd momentet i bilen vil flate ut eller rive ut pigger, og en ender opp med å kjøpe nye piggdekk hver sesong. Piggfrie dekk sies også og ha vesentlig bedre egenskaper når det slites enn piggdekk. Drivstofforbruket med Nokian hakka 7 økte kun med 1.5% iht 2012 NAF tester. Støyen kan en vel leve med.
Jeg er i tvil. Hva skal en velge!

Nokian hakka. 7 piggdekk vs Nokian hakka R2 piggfrie
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ohh

Sitat fra: nilsroald på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:21
Forvirrende hvor forskjellig tilbakemelding vi får... Da jeg fikk råd om å ikke bestille vinterhjul pakke om jeg skulle ha R2...
Må nok ringe igjen i morgen :-/
Samme her, og jeg fikk helt klart inntrykket av at det kom til å ta sin tid før det var på plass - da det er ferieavviklinger etc.

Derfor overrasket over annen beskjed nå - samme dagen..
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

SSK

Sitat fra: SSK på onsdag 31. juli 2013, klokken 12:56
Her er en liten test av Nokian Hakkapeliitta R2.

http://tires.about.com/od/Tire_Reviews/fr/Review-Nokian-Hakkapeliitta-R2.htm

Takk for god innsats :)

Er vel ikke helt ryddig å sitere seg selv, men denne testen gir inntrykk av at det nye R2 dekket er et mye bedre dekk for "performance" biler.

"What surprised me most was the handling on pavement. The R2's were as much fun to drive on cold pavement as any Ultra High Performance Winter tire I've ever driven, something I would never have said of my beloved Hakka R's."
BMW iX40 2022
Audi Q4 50 2021
Polestar 2 2021
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S P85 2013

Milzit

Hehe, ja, det virker ganske kaotisk akkurat nå...

Milzit

Sitat fra: TS på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:19
Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:09
Sitat fra: ohh på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:52
Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:37
Rart hvordan en artikkel i vg plutselig ordner alt.. takk til denne tråden..

Jeg fikk mail nå om de jeg får tilbud om Nokian dekk snart. De har akkurat fått informasjonen og gjør ferdig tilbudet nå og tar kontakt når det er klart. :)
Fra Tesla? I så tilfelle fra hvem?
Ja, fra Helene H.

Jeg er redd for at vi med vårt press (og media sitt ) på TM har fått de til å hive seg rundt og tilby det vi alle har foreslått.. Til tross for at tester de har gjort resulterte i at det ikke var aktuellt i første omgang

Har vi gjort oss selv en bjørnetjeneste ??

Vet at de har testet Hakka og ikke funnet det godt nok? Jeg forstod det slik hele veien at de kun har testet Pirelli som piggfritt alternativt.

TS

#716
Sitat fra: laumb på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:32
"Detta forumgreiene er noe tull. De utretter ikke en dritt annet enn misnøye og feil fakta." - Hilsen generelle Teslabutikker.


Godt jobba!

Litt OT:
Jeg har ved et par anledninger overhørt Tesla "selgere" svare helt feil på spørsmål fra kunder.

Jeg tror de burde lese mer på forumet, og spesielt sine egne sider.

#1
En sa at alle bilene blir levert med luftfjæringer, men man kunne betale 10.000 for justerbare/aktive

#2
En annen fikk spørsmål om man med parkeringssensorene også fikk visuell varsling . Svaret var at det kun var lyd.
Hadde han lest på den norske siden, sto det samme dag :
Parkeringsassistent
Spot farer og beskytt bilens støtfangere med våre audiovisuelle parkeringssensorer. Motta lydsignaler og visuelle meldinger på bilens berøringsskjerm


Noen andre har vært ydmyke og sagt at kundene kan mer enn de selv pga lesning på internett.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:44
Sitat fra: TS på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:19
Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:09
Sitat fra: ohh på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:52
Sitat fra: Milzit på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:37
Rart hvordan en artikkel i vg plutselig ordner alt.. takk til denne tråden..

Jeg fikk mail nå om de jeg får tilbud om Nokian dekk snart. De har akkurat fått informasjonen og gjør ferdig tilbudet nå og tar kontakt når det er klart. :)
Fra Tesla? I så tilfelle fra hvem?
Ja, fra Helene H.

Jeg er redd for at vi med vårt press (og media sitt ) på TM har fått de til å hive seg rundt og tilby det vi alle har foreslått.. Til tross for at tester de har gjort resulterte i at det ikke var aktuellt i første omgang

Har vi gjort oss selv en bjørnetjeneste ??

Vet at de har testet Hakka og ikke funnet det godt nok? Jeg forstod det slik hele veien at de kun har testet Pirelli som piggfritt alternativt.


Sitat fra: Alex Frank - EU Customer Experience Manager
i]Winter Wheels
Because I'm not an expert on this, I've asked for some feedback from our experienced team of vehicle test engineers.  While the Nokian tires are known for their performance in snow and ice, they exhibited reduced traction and increased oversteer characteristics in slalom and lane change maneuvers on wet pavement, which increases the stopping distance vs. the Pirelli tires.  Important to note is that the Model S has a unique center of gravity, torsional rigidity factor, and weight distribution when compared to any other vehicle.  Given these factors coupled with the overwhelming amount of torque available, there are different criteria involved in selecting the optimal tires.  Our team of engineers all came to Tesla from successful careers in the auto industry, and have brought their knowledge accrued to bear on our testing processes, so you can rest assured that Model S is designed with the utmost care and focus on both performance and safety, and has been tested sufficiently against both.
Due diligence has concluded that insurance costs in Norway for Model S based on our current option sets are actually lower than the average when compared against other comparably priced luxury sedans, so not to worry.  This liability-based conclusion as per our insurance contacts reflects the level of confidence both Tesla and the insurance professionals have in our tire choice decision, among various other factors. Ultimately, it's impossible to choose one product that is best for everyone's lifestyle, so  I'd encourage you to consider purchasing different tires aftermarket if it makes you feel more comfortable with your Model S.
[/i]
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Joar

Sitat fra: SimenT på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:30
Jeg er litt i tvil om valg av vinterdekktype for Model S. Piggdekk regnes generelt for å ha bedre fremkommelighet i ekstreme forhold som våt is og tøffe bakker som jeg har mange av opp til huset mitt. Model S er en svært tung bil og bremselengden på is kan potensielt bli veldig lang. Når det er sagt ser jeg for meg at varigheten på piggdekkene og de gode egenskapene blir kortvarig. De dagene sent på høsten og tidlig på våren hvor en kjører primært på asfalt er jeg redd momentet i bilen vil flate ut eller rive ut pigger, og en ender opp med å kjøpe nye piggdekk hver sesong. Piggfrie dekk sies også og ha vesentlig bedre egenskaper når det slites enn piggdekk. Drivstofforbruket med Nokian hakka 7 økte kun med 1.5% iht 2012 NAF tester. Støyen kan en vel leve med.
Jeg er i tvil. Hva skal en velge!

Nokian hakka. 7 piggdekk vs Nokian hakka R2 piggfrie

Nokian Hakkapeliitta 8 er klar fra høsten av:

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=40460
http://www.nokiantyres.no/media-release-no?id=32262246&utm_source=RSS&utm_medium=Feed&utm_content=Nokian+Hakkapeliitta+8+%E2%80%93+overlegent+grep+og+rullemotstand&utm_campaign=RSS

Johnny

Sitat fra: SimenT på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:30
Jeg er litt i tvil om valg av vinterdekktype for Model S. Piggdekk regnes generelt for å ha bedre fremkommelighet i ekstreme forhold som våt is og tøffe bakker som jeg har mange av opp til huset mitt. Model S er en svært tung bil og bremselengden på is kan potensielt bli veldig lang. Når det er sagt ser jeg for meg at varigheten på piggdekkene og de gode egenskapene blir kortvarig. De dagene sent på høsten og tidlig på våren hvor en kjører primært på asfalt er jeg redd momentet i bilen vil flate ut eller rive ut pigger, og en ender opp med å kjøpe nye piggdekk hver sesong. Piggfrie dekk sies også og ha vesentlig bedre egenskaper når det slites enn piggdekk. Drivstofforbruket med Nokian hakka 7 økte kun med 1.5% iht 2012 NAF tester. Støyen kan en vel leve med.
Jeg er i tvil. Hva skal en velge!

Nokian hakka. 7 piggdekk vs Nokian hakka R2 piggfrie

Har du erfaring med vinterdekk uten pigg?
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA