Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Balrog

Genialt! Her fikk Tesla god PR basert på noe som har vært en massiv klagesak og framstår som et selskap som setter kundenes ønsker og behov først.

LIKER!

PS. Meget velformulert sitat fra forumet...
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

kimlillebo

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:21
Da blir det jo interessant hva de kommer til å koste? 15k pluss 4 ganger 2k = 23 k?

Vi får ikke håpe det blir prisen, da kan en nesten like godt kjøpe pirelli pakken til 15 og nokiaene selv i tillegg og  med det få ett sett dekk på "kjøpet"......   :D
Først og fremst er dette veldig gode nyheter! Godt jobbet til alle som har sendt mail til Tesla.
Prisen for piggdekk har vel blitt antydet til ca.24.000,- mens Pirelli dekkene har blit antydet ca.15.000,-
Tror derfor at R2 piggfritt vil havne et sted i mellom, ca.18-19.000,-

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Balrog

Skjønte heller ikke det regnestykket. 2k pr dekk = 8000 + felger og sensorer bør vel gi en eks. mva-pris på det ca. samme som Zottozero. Pirelli er ikke billigdekk (det er bruksområdet som er feil for oss som har opplevd ufrivillig og kostbar glattkjøring).
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Kallagtunet

#678
Sitat fra: Balrog på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:38
Skjønte heller ikke det regnestykket. 2k pr dekk = 8000 + felger og sensorer bør vel gi en eks. mva-pris på det ca. samme som Zottozero. Pirelli er ikke billigdekk (det er bruksområdet som er feil for oss som har opplevd ufrivillig og kostbar glattkjøring).

Det var ikke ett regnestykke som var meningen å forstå, det var bare at jeg frykter at de løser det med at de tar inn pirelli pakker fra US som de vil ha 15k for og monterer nokian dekk her som de betaler 8000 for lar kunden betale 23k. Så sender en container med pirelli dekk tilbake til fabrikken. Dvs vi som kunder har sparer ingenting på denne gladsaken (som det ER hvis Nokian pakken koster 16-17 k momsfritt). Da kan en nesten like godt bestille Pirelli pakken og legge om til Nokan selv og ha ett sett dekk i reserve.

D.O

Ser ingen grunn for at Nokian piggdekkene skal være ett dyrere alternativ enn Nokian piggfritt og vice versa, da prisen pr dekk er relativt lik. Men alikevel er piggdekkpakken priset til ca 23500,- noe som tilsier at man kan kjøpe Zottozero pakken og kjøpe piggdekkene utenom for relativt lik pris.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kallagtunet


Sitat fra: D.O på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:51
Ser ingen grunn for at Nokian piggdekkene skal være ett dyrere alternativ enn Nokian piggfritt og vice versa, da prisen pr dekk er relativt lik. Men alikevel er piggdekkpakken priset til ca 23500,- noe som tilsier at man kan kjøpe Zottozero pakken og kjøpe piggdekkene utenom for relativt lik pris.

My point exactly...

TS

Sitat fra: kimlillebo på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:30
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:21
Da blir det jo interessant hva de kommer til å koste? 15k pluss 4 ganger 2k = 23 k?

Vi får ikke håpe det blir prisen, da kan en nesten like godt kjøpe pirelli pakken til 15 og nokiaene selv i tillegg og  med det få ett sett dekk på "kjøpet"......   :D
Først og fremst er dette veldig gode nyheter! Godt jobbet til alle som har sendt mail til Tesla.
Prisen for piggdekk har vel blitt antydet til ca.24.000,- mens Pirelli dekkene har blit antydet ca.15.000,-
Tror derfor at R2 piggfritt vil havne et sted i mellom, ca.18-19.000,-

K.

Det er vel større sannsynlighet for at det blir et annet piggfritt , f. Eks Bridgestone Blizzak .. Iom at Nokian ikke er retningsstabilt på denne bilen med lavt tyngdepunkt...

Sendte av gårde en ny epost i går med tips om US kunder som har byttet fra Pirelli til Bridgestone og vært meget fornøyde..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kallagtunet

Sitat fra: TS på onsdag 31. juli 2013, klokken 12:10

Det er vel større sannsynlighet for at det blir et annet piggfritt , f. Eks Bridgestone Blizzak .. Iom at Nokian ikke er retningsstabilt på denne bilen med lavt tyngdepunkt...


Siden Tesla har bekreftet til VG at det er Nokian Hakkapeliitta R2 som nå er godkjent til bilen så tviler jeg vel på det.... :-D

Trondhjemer

Trondhjem

Solgt min Avensis, uten bil frem til levering av TMS

Tesla Model S85 | grey metallica | 19" | luft | tech | park | lyd | pano | dobbeltlader | barneseter

Kallagtunet


JohanH

Sitat fra: Balrog på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:27
Genialt! Her fikk Tesla god PR basert på noe som har vært en massiv klagesak og framstår som et selskap som setter kundenes ønsker og behov først.

LIKER!

PS. Meget velformulert sitat fra forumet...

Helt enig! Jeg ville dog ikke vært så happy om jeg var PR sjef i Pirelli og mine dekke ble kaldt italienske akebrett :)

SSK

BMW iX40 2022
Audi Q4 50 2021
Polestar 2 2021
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S P85 2013

19quiz76

Sitat fra: JohanH på onsdag 31. juli 2013, klokken 12:54
Sitat fra: Balrog på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:27
Genialt! Her fikk Tesla god PR basert på noe som har vært en massiv klagesak og framstår som et selskap som setter kundenes ønsker og behov først.

LIKER!

PS. Meget velformulert sitat fra forumet...

Helt enig! Jeg ville dog ikke vært så happy om jeg var PR sjef i Pirelli og mine dekke ble kaldt italienske akebrett :)

Hehe - kanskje man skulle skrive en disclaimer i signaturen sin som hindrer journalister i å sitere uten samtykke? På US-forumet ble det rimelig ramaskrik da NYT siterte en del misfornøyde eiere ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Nuvolari

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 31. juli 2013, klokken 13:01
Sitat fra: JohanH på onsdag 31. juli 2013, klokken 12:54
Sitat fra: Balrog på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:27
Genialt! Her fikk Tesla god PR basert på noe som har vært en massiv klagesak og framstår som et selskap som setter kundenes ønsker og behov først.

LIKER!

PS. Meget velformulert sitat fra forumet...

Helt enig! Jeg ville dog ikke vært så happy om jeg var PR sjef i Pirelli og mine dekke ble kaldt italienske akebrett :)

Hehe - kanskje man skulle skrive en disclaimer i signaturen sin som hindrer journalister i å sitere uten samtykke? På US-forumet ble det rimelig ramaskrik da NYT siterte en del misfornøyde eiere ;)

Kan være fornuftig det. Vi går inn i en periode fremover hvor jeg tror det kommer til å bli endel tesla artikler i media.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA