Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Yagi

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 24. juli 2013, klokken 21:11
Hehe.... "List price $62. Our price $105 :)
Stusset også litt på den  ???
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

jkirkebo

Ok, prøver meg på en sak her:

Jeg vil egentlig helst ha originalfelgene. Men absolutt ikke Pirelli-dekkene. Er det noen som vil ha Pirelli-dekk men uoriginale felger? I så fall kan dere få dere billige dekk av meg. Selger glatt Pirelli-dekkene for halv pris, 4500,-, da det enkleste ser ut til å være å bestille dekkpakke av Tesla og deretter bytte dekk mhp. sensorer og slikt. Med en slik løsning kommer jeg ut på ca. 23.000,- for Hakkapeliitta R2 ferdig lagt på. Det frister.

Har prøvd å få separate priser på 4 felger og sensorer men fikk bare til svar at de foreløpig ikke selger dette. Spurte om når det evt. ville skje men fikk ikke noe svar.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TS

Er vi ikke mange nok til at vi kan presse TM eller dekkimportør til en god avtale på Nokian til alle som kjøper S i år?
Importøren kan fakturere TM Norge som viderefakturer oss (0% MVA) og leverer ifbm bilen
Så kan vi få lagt om fra Pirelli til Nokian selv...

Kan "klubben" eller Moderator lufte dette som en avstemning ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Eivind_Bergen

Er det forresten noen som har fått endelig bekreftet hva slags dekk som kommer med 19" felgene som blir levert på bilen? Altså sommerdekkene for de av oss som ikke har valgt 21". Dette kan ha mye å si for hva slags løsning jeg velger for vinterdekkene mine.

thoberre

#514
Sitat fra: Yagi på onsdag 24. juli 2013, klokken 21:26
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 24. juli 2013, klokken 21:11
Hehe.... "List price $62. Our price $105 :)
Stusset også litt på den  ???

Jeg gjorde litt research i full fart og synes det så ut som om Tesla orginalt har TMPS fra Baolong i Kina - er det noen som har fått det bekreftet?

Jeg fyrte avgårde en mail til dem i alle fall og de sier de har dette, men selger ikke retail. De henviste meg videre til deres europeiske distributør Tyresure.
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Patosan

Går man och ser på Tyresure har man två val av producenter.
Jag håller mig undan den med det i sammanhanget festliga namnet 'Pang', och finner följande hos Tech; http://www.techtpms.com/sensors_and_service_kits.php?vehicle=491
VIN 15026

LinkedIn

Patosan

Leverantör i Norge för Tech produkter är http://www.asheda.no/
Ser inte att de ha tpms i sitt sortiment, men ville inte tro att det var något problem för n däckverkstad att köpa några sensorer genom dem.
När de väl har etablerade kanaler till en producent brukar det vara fullt möjligt att få hela sortimentet om man speciellt ber om det.
VIN 15026

LinkedIn

fonberg

Sitat fra: Eivind_Bergen på onsdag 24. juli 2013, klokken 22:28
Er det forresten noen som har fått endelig bekreftet hva slags dekk som kommer med 19" felgene som blir levert på bilen? Altså sommerdekkene for de av oss som ikke har valgt 21". Dette kan ha mye å si for hva slags løsning jeg velger for vinterdekkene mine.

Heidi Torgnes hos Tesla svarte følgende den 16.7.2013 på mail til meg:
---
Per i dag kommer Model S med to dekkvalg også kan man velge å kjøpe vinterdekk i tillegg.
19" Goodyear Eagle RSA2, 245/45R19
---
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Milzit

Disse sensorene må vel programmeres hver gang man skifter dekk? Siden dette ikke kan gjøres via software i dag så må dette gjøres på et Tesla Service Senter? Hvordan fungerer kommunikasjonen på disse, er det batteri som må skiftes?


Sent from my iPad using Tapatalk 2

Balrog

Merkelig. Er det ingen av Teslas egne, norsktalende ansatte som har forsøkt å kjøre bil her til lands på vinterstid? Jeg vil ikke ha italienske akebrett under bilen. Kan det være så jævli vanskelig å tilby Nokian levert her, med bilen, mva-fritt ved kjøp? Det er jo dekkfirmaer på hvert gatehjørne i Oslo som kan bestille, montere og levere for Tesla. Jeez!
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

teslaz

Sitat fra: Balrog på torsdag 25. juli 2013, klokken 02:19
Merkelig. Er det ingen av Teslas egne, norsktalende ansatte som har forsøkt å kjøre bil her til lands på vinterstid? Jeg vil ikke ha italienske akebrett under bilen. Kan det være så jævli vanskelig å tilby Nokian levert her, med bilen, mva-fritt ved kjøp? Det er jo dekkfirmaer på hvert gatehjørne i Oslo som kan bestille, montere og levere for Tesla. Jeez!

Jeg synes at vi alle kan presse TM til endre dems dekk valg.
At alle sender mail til TM sammen. Kansje de skjønner de da.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Cirion

Det er nok så enkelt at de kan tilby Hakka R2 ved å kjøpe de i tillegg og legge om. Prisen dyttes over på oss og Tesla sitter igjen med en haug vinterdekk.

Pris og tiden det tar å gjøre dette er nok hva som stopper dem.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

FThorsen

Jeg var oppom Alnabru for halvannen uke siden og spurte om vinterdekk. Sjefen sjøl der oppe (som jeg glemmer navnet på) var heller ikke veldig fornøyd med de piggfrie vinterdekkene Tesla tilbyr så han har gjort en avtale om at han skal ha Nokian piggfrie vinterdekk på sin bil og gi tilbakemelding hvordan de fungerer kontra standarddekkene. Så det kan nok skje noe etter hvert, men det vil nok ta tid :(
Grunnet høy pris på "vinterdekkpakken" samt at man får med dårlige dekk velger jeg å kjøpe uoriginale vinterfelger og sette på piggfrie Nokian dekk. Får se hva slags felger det blir, men det var lenket til noen ganske snasene lette 19" felger tidligere i tråden ett sted husker jeg.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Balrog

#524
Man kan jo ta en Homer Simpson og dra litt svart tape over varsellampen..

Jeg etterspør også en felles aksjon. Vi gjør ikke dette for å redusere Teslas fortjeneste, men for å få produktet mer anvendelig. Det vil være dårlig PR med Teslaer som sklir av veien i 130km/t på vinterføre.

Ved mail inn i systemet svarer de bare med hva alternativene deres er og et kort beklager. Vi må samordne og sende dette høyere opp. Det er kort tid til bilene leveres. Et enkelt alternativ må jo være en DIY-felgpakke med kun felger og sensorer (altså uten dekk i det hele tatt) til en edruelig pris, og så monterer folk på Nokia hos et annet firma om Tesla ikke vil gjøre jobben. (1 ekstra ansatt i 3 måneder)
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA