Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, tor 18. sep 2025, kl. 09:57

« forrige - neste »

RJK

Sies at det skyldes kalkulatoren som ikke er oppdatert. Har visst vært slik ved tilsvarende endringer, sies det fra folk som har fulgt mer nøye med enn meg.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Ser ut som om rabatten kun er ved kontantkjøp. Så enten kontantrabatt eller rabatt på lån.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Mediene rapporterer det som både rabatt og litt forskjellige lånebetingelser på de forskjellige modellene. 0% på LR DM. Artig hvordan det går an å skape så mye forvirring.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Contango på lør 10. jan 2026, kl. 12:57Mediene rapporterer det som både rabatt og litt forskjellige lånebetingelser på de forskjellige modellene. 0% på LR DM. Artig hvordan det går an å skape så mye forvirring.

Ja, Finansavisen hadde fått beskjed at du fikk begge deler. Enig at det er utrolig at Tesla feiler gang på gang med å oppdatere nettsiden riktig.
Tesla Model Y                         2021-

Ellemelle

Du får begge deler.
Dette kan du finne ut av enten ved å klikke på "Se vilkår"-linken: "Tilbudet kan kombineres med foretrukket rente", eller så kan man rett og slett se på prisen.

Hvis du velger lån i menyen, så står det litt ned i teksten "bilpris 586 217 kr".
Men hvis du ser nederst på skjermen, der hvor du har "Bestill nå"-knappen, så står det du skal betale månedlig og "536 217 kr kjøpspris". Det er altså bilprisen minus 50 000 kroner.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Ellemelle på lør 10. jan 2026, kl. 23:28Du får begge deler.
Dette kan du finne ut av enten ved å klikke på "Se vilkår"-linken: "Tilbudet kan kombineres med foretrukket rente", eller så kan man rett og slett se på prisen.

Hvis du velger lån i menyen, så står det litt ned i teksten "bilpris 586 217 kr".
Men hvis du ser nederst på skjermen, der hvor du har "Bestill nå"-knappen, så står det du skal betale månedlig og "536 217 kr kjøpspris". Det er altså bilprisen minus 50 000 kroner.

Klarer ikke få frem 536.217 på mobilen i hvert fall. Velger jeg lån så vises kun terminbeløpet, som riktignok er lavt.
Tesla Model Y                         2021-

Radial

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Contango

God oversikt. Stusser på mars leveranse (hvor ser man det, forresten?). Hvorfor det, når Tesla må ha voldsom overkapasitet i Berlin? Jeg spekulerer i at de må besvare angrepene fra den nye generasjonen elbiler og gjøre noe med spesielt lading/ladekurve. Oppgradert modell i Mars?  Men det virker samtidig litt rart at de både har dette tilbudet OG oppgradert design.

RJK

Sitat fra: Contango på søn 11. jan 2026, kl. 09:37God oversikt. Stusser på mars leveranse (hvor ser man det, forresten?). Hvorfor det, når Tesla må ha voldsom overkapasitet i Berlin? Jeg spekulerer i at de må besvare angrepene fra den nye generasjonen elbiler og gjøre noe med spesielt lading/ladekurve. Oppgradert modell i Mars?  Men det virker samtidig litt rart at de både har dette tilbudet OG oppgradert design.
Kan vi håpe på 800V-arkitektur og V2L/V2G, endelig?

😎
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Contango

Dette blir bare rene spekulasjoner, men jeg tror nok det viktigste er kortere 10-80% ladetid. Helt ny infrastruktur i bilen med gammelt design virker litt usannsynlig på meg. Men jeg har null bidrag annet enn spekulasjoner her.
Men jeg synes nok at det er mer logisk å bestille nå ift før nyttår. For det koster bare 2500 å legge inn en bestilling og ikke ta bilen dersom den ikke er oppgradert. Jo lengre leveringstid, jo større er opsjonsverdien.

turfsurf

V2L har jo allerede kommet som en opsjon på Y P i USA, det er vel det enkleste de kan gjøre. 800V tviler jeg på, det krever nok større endringer. Men ikke utelukket, CT har det jo. Større batteri er jo en mulighet, men det er og litt usannsynlig. Endringer på ladekurven vil vel kreve mere kjøling / annet batteri, så det tror jeg ikke. 16" skjerm og bedre seter i LR er vel det enkleste, men mister da skillet til P.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ellemelle

Sitat fra: Contango på søn 11. jan 2026, kl. 09:37God oversikt. Stusser på mars leveranse (hvor ser man det, forresten?). Hvorfor det, når Tesla må ha voldsom overkapasitet i Berlin? Jeg spekulerer i at de må besvare angrepene fra den nye generasjonen elbiler og gjøre noe med spesielt lading/ladekurve. Oppgradert modell i Mars?  Men det virker samtidig litt rart at de både har dette tilbudet OG oppgradert design.
De prøver alltid (fornuftig nok) å presse deg til å kjøpe med en gang, og i hvert fall i inneværende kvartal. Hvis ikke risikerer de at du blir sittende på gjerdet for å se ann om det kommer en ny og bedre versjon, eller at noen andre gode tilbud skulle dukke opp.

Breezec

Berlin leverer til andre områder i starten av kvartalet, mye går til Canada. Så får markeder med kortere leveringstid bilene levert utover kvartalet. Dette for at produksjon og salg skal være i samme kvartal.
2026 Model 3 Performance

Contango

Ja, det kan godt være det er for optimistisk å tro at bilen blir oppgradert ila inneværende kvartal. De skal over på 4680 batterier i Berlin, men egenproduksjonen starter vel ikke før i 2027. Synes nok det allikevel er rart om de beholder dagens batteriteknologi et helt år til. Det er den for dårlig til.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA