Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 18. september 2025, klokken 09:57

« forrige - neste »

Davor

Jeg har bestilt 15. september med Midnight blå lakk, denne ble erstattet med Marine blå og nå ser jeg i Tesla konfiguratoren at levering er estimert til desember/januar. Utrolig kjipt å havne over i 2026 og betale 50000kr ekstra for den. Må bestemme meg snart om jeg tørr å vente for blå eller bytte lakk til en som leveres til november/desember.

hemi

Sitat fra: Davor på tirsdag 14. oktober 2025, klokken 18:44Jeg har bestilt 15. september med Midnight blå lakk, denne ble erstattet med Marine blå og nå ser jeg i Tesla konfiguratoren at levering er estimert til desember/januar. Utrolig kjipt å havne over i 2026 og betale 50000kr ekstra for den. Må bestemme meg snart om jeg tørr å vente for blå eller bytte lakk til en som leveres til november/desember.

det er veldig auch, får du "gamle" versjonen med mindre batteri også da? eller nye?

Davor

Sitat fra: hemi på tirsdag 14. oktober 2025, klokken 18:47
Sitat fra: Davor på tirsdag 14. oktober 2025, klokken 18:44Jeg har bestilt 15. september med Midnight blå lakk, denne ble erstattet med Marine blå og nå ser jeg i Tesla konfiguratoren at levering er estimert til desember/januar. Utrolig kjipt å havne over i 2026 og betale 50000kr ekstra for den. Må bestemme meg snart om jeg tørr å vente for blå eller bytte lakk til en som leveres til november/desember.

det er veldig auch, får du "gamle" versjonen med mindre batteri også da? eller nye?
Får ny batteri, men antar at siden dem går over til den nye lakken så starter produksjonen senere. Skal vente i ei uke til og ser om det blir noe mer konkret leveringstid eller så bytter jeg til svart eller grå.

Svk

Står en ny blå YP i sarpsborg.
Jeg droppet hvit og sort,alle har det.
Droppet blå, pga lev tid
Rød, kona sa nei.
Silver?  30000 for sølvmetallic..neiii

Venter på mørk grå.
Ikke fått noen levdato

Davor

Sitat fra: Svk på tirsdag 14. oktober 2025, klokken 19:32

Står en ny blå YP i sarpsborg.
Jeg droppet hvit og sort,alle har det.
Droppet blå, pga lev tid
Rød, kona sa nei.
Silver?  30000 for sølvmetallic..neiii

Venter på mørk grå.
Ikke fått noen levdato

Kommer mest sannsynlig i slutten av november eller begynnelsen av desember. Tesla skal prøve å registrere mest mulig biler på slutten av kvartalet.

Radial

De produserer flere tusen biler i uka i Tyskland, å fylle Norge før nyttår burde ikke være ett veldig stort problem.

Problemet er vel mer om resten av Tesla i Norge er satt opp til å ta imot alle disse bilene innen januar 26😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

hemi

bestilte mandag, drømmer om å få bil før rushet, mandagsbiler og kaosutlevering

lirekassa

Sitat fra: hemi på onsdag 15. oktober 2025, klokken 09:33bestilte mandag, drømmer om å få bil før rushet, mandagsbiler og kaosutlevering

Mandagsbiler? Rush og kaosutlevering kan det nok bli noe av, men de burde være såpass oppe i produksjonstakt at man slipper mandagsbiler.

Svk

What-a-watt

Svk

Hadde jo vært greit med en dato.hvertfall ukenr.
Er uten bil,så fortest mulig.

Hva om det dukker opp noe annet? Taper jeg de 2500 da,om jeg avbestiller ?

What-a-watt

Svk

Kunne jo ikke lese alt det. Måtte jo bare bestille,sånn at ikke noen kom foran meg i køen

What-a-watt

Blir litt skremt... Du kjøper en bil til 500K uten å lese det som står på bestillingsiden.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA