Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 18. september 2025, klokken 09:57

« forrige - neste »

What-a-watt

Klart at TMS og TMY er helt forskjellige. Vil gjerne vite hva de som er opptatt av akselerasjon mener er viktig. Jeg går ut ifra at vi snakker om norske veier og tilnærmelsesvis norske lover.

I min ungdom var det alltid temaet om akselereasjon som var det viktigste temaet når vi snakket bil, og svaret på hvorfor, var alltid det samme:"Tøft". Tillater meg å tro at det er det samme i dag.

Svk

Ungdommen lar seg nok fasinere av aks den dag idag. Men for meg som er voksen så er det alt det andre Tesla tilbyr som fasinerer meg

RJK

Sitat fra: tibber73 på mandag 13. oktober 2025, klokken 13:19Bra det er flere som vingler. Jeg skulle egentlig gå for en MYP, men etter å ha prøvd den fra lørdag til mandag, tror jeg det blir en vanlig MY.
Åkerrullene er for sårbare til at jeg tør å la ungene kjøre rundt med den (alle biler skal være tilgjengelig for alle i familien). I tillegg var den jo ikke sååå sprek. Min 8 år gamle S75D virker hakket vassere under 50km/t.
Setene var gode, men de første vegan-setene til MS er faktisk bedre.
Har jo alltids mulighet til å låse profilen til ungene til å alltid være på chill-mode... ;)

Det kan jo uansett være lurt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

What-a-watt

Sitat fra: Svk på mandag 13. oktober 2025, klokken 16:37Ungdommen lar seg nok fasinere av aks den dag idag. Men for meg som er voksen så er det alt det andre Tesla tilbyr som fasinerer meg
Sikkert riktig. For meg som har hatt Tesla i over 7 år er nok fascinasjonen overskygget av realitetene.  ???

turfsurf

Sitat fra: Panders på mandag 13. oktober 2025, klokken 15:16Felger, understell, utseende og seter er hovedsakelig grunn til at jeg valgte MYP. For meg er det verdt 70.000kr


Problemet er at det med rentekampanjen ikke er 70k, mere 140k. Adaptivt understell, bedre seter, aks og utseende for 140k begynner å bli litt. Med rentekampanje på P også hadde jeg ikke vært i tvil.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

#110
Utseende??

Tesla Model Y – Når bakenden sier "nei takk"

Det sies at gutter liker å se på fine bakender. En lekker kurve, litt stil, kanskje til og med en spoiler som antyder at her skjer det noe spennende. Men så kommer Tesla Model Y... og viser oss en metallplate med ambisjoner.

For her er det ikke snakk om former som lokker blikket – mer som et kjøleskap som bestemte seg for å prøve lykken som bil. Bakenden er så flat og uinspirert at den får en IKEA-dør til å se sensuell ut.

Elbiler har ofte vært kritisert for manglende lyd, men Model Y tar det et steg videre: den mangler også visuell lyd. Det er som om designteamet tenkte, "la oss spare både energi og estetikk".



turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på mandag 13. oktober 2025, klokken 17:10Utseende??

Tesla Model Y – Når bakenden sier "nei takk"

Bakfra er vel der Y Juniper er minst vellykket. Men Performance gjør i det minste litt med det. Forfra er det enda mere tydelig, og fra siden. Men må opp på GLC eller iX3 for å få noe som begynner å se virkelig bra ut i den klassen. Og det er problemet til Y P, iX3 er ikke såå mye dyrere, og er sannsynligvis en bedre bil over hele fjøla (kanskje minus software).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt


Svk


Panders

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. oktober 2025, klokken 16:44
Sitat fra: Panders på mandag 13. oktober 2025, klokken 15:16Felger, understell, utseende og seter er hovedsakelig grunn til at jeg valgte MYP. For meg er det verdt 70.000kr


Problemet er at det med rentekampanjen ikke er 70k, mere 140k. Adaptivt understell, bedre seter, aks og utseende for 140k begynner å bli litt. Med rentekampanje på P også hadde jeg ikke vært i tvil.

Ja, jeg kjenner det gnager litt 🙈
-26 Model Y Performance "Quickie"
-23 Model Y Performance SOLGT
-17 Model S 75D "Elektra"

hemi

da har jeg bestilt en, minst gira bilkjøpet mitt på mange år...  men ix3 og annet ble for dyrt

lirekassa

Når får de V2L på vanlig premium, når kommer HW5 og når leveres marine blue hvis man bestiller nå mtp. mer enn mulig momsinnføring fra 2026.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hemi på mandag 13. oktober 2025, klokken 21:47da har jeg bestilt en, minst gira bilkjøpet mitt på mange år...  men ix3 og annet ble for dyrt

Gratulerer! Da sparer du 50.000 sammenlignet med å vente til etter nyttår.
Blir nok gull-rush nå.
Tesla Model Y                         2021-

hemi

Sitat fra: lirekassa på mandag 13. oktober 2025, klokken 22:06Når får de V2L på vanlig premium, når kommer HW5 og når leveres marine blue hvis man bestiller nå mtp. mer enn mulig momsinnføring fra 2026.

vi får sjååå, håper jo min får v2l /v2h, garantert ikke hw5

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 13. oktober 2025, klokken 22:12
Sitat fra: hemi på mandag 13. oktober 2025, klokken 21:47da har jeg bestilt en, minst gira bilkjøpet mitt på mange år...  men ix3 og annet ble for dyrt



Gratulerer! Da sparer du 50.000 sammenlignet med å vente til etter nyttår.
Blir nok gull-rush nå.

håper det, redd rentekampanje kan ryke nå eller neste år for å offsette evnt mva på deler av beløp som kommer

skulle jo seff hatt 6 seter Y med performance ditt og datt og v2l v2h og hw5 og alt, men yeah :)

Svk

Hvor lang tid tar det før dato og chassinr dukker opp i appen etter bestilling?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA