Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 18. september 2025, klokken 09:57

« forrige - neste »

Kentoj

Hei,
Bestilte ny model Y longrange stealthgrey 9. oktober. Tesla oppga levering Nov-Des. Dagen etter statsbudjsettet justerte Tesla levering til Jan-Feb. Legger jeg inn en ny tilsvarende bestilling nå, så oppgir Tesla levering Nov-Des. Bør jeg kansellere min bestilling og legge inn ny? Kommer Tesla uansett til å pumpe inn biler til Norge slik at jeg får min før nyttår selv om de oppgir etter nyttår?

Svk

Mags85

Bestile 13 okt selv, står nov/des. men at Kentoj sin ble flyttet til jan/feb gjør meg litt bekymret. Håper de faktisk kommer før nyttår. Blir kansellring om den kommer etter nyttår for min del iallefall (mtp at jeg tok med gratis fsd overføring og som går ut ved nyttår)

What-a-watt

Sitat fra: Mags85 på lørdag 18. oktober 2025, klokken 14:08Bestile 13 okt selv, står nov/des. men at Kentoj sin ble flyttet til jan/feb gjør meg litt bekymret. Håper de faktisk kommer før nyttår. Blir kansellring om den kommer etter nyttår for min del iallefall (mtp at jeg tok med gratis fsd overføring og som går ut ved nyttår)
Det tror jeg du kan ta helt med ro. Kommer nok nok biler før nyttår  ;). Tesla trenger salget!

RJK

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 18. oktober 2025, klokken 14:21
Sitat fra: Mags85 på lørdag 18. oktober 2025, klokken 14:08Bestile 13 okt selv, står nov/des. men at Kentoj sin ble flyttet til jan/feb gjør meg litt bekymret. Håper de faktisk kommer før nyttår. Blir kansellring om den kommer etter nyttår for min del iallefall (mtp at jeg tok med gratis fsd overføring og som går ut ved nyttår)
Det tror jeg du kan ta helt med ro. Kommer nok nok biler før nyttår  ;). Tesla trenger salget!
Kan jo ha noe med fargene å gjøre. Tesla produserer vel i batch når det kommer til farger.

Men likevel, tenker det er stor sannsynlighet for at det kommer nok biler til at de som har bestilt allerede nå, vil få bil i tide.

Men bestiller man senere enn medio november, kan det kanskje bli knapt med tid på enkelte farger.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Mags85

Sitat fra: RJK på lørdag 18. oktober 2025, klokken 14:29
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 18. oktober 2025, klokken 14:21
Kan jo ha noe med fargene å gjøre. Tesla produserer vel i batch når det kommer til farger.

Men likevel, tenker det er stor sannsynlighet for at det kommer nok biler til at de som har bestilt allerede nå, vil få bil i tide.

Men bestiller man senere enn medio november, kan det kanskje bli knapt med tid på enkelte farger.

Har nemmelig samme farge, og LR 😅 derfor jeg ble ekstra skeptisk.

Men håper dere har rett

What-a-watt

Det med blåfarge (skikkelig stilig den!) kan kanskje by på utfordringer siden den er den eneste med forlenget leveringstid. 🤞

Mags85

Vet det ikke finns noe fasit på dette (en stund siden sist jeg kjøpte model 3), men når tror dere ISH man får vin nummer (dato estimat) ?

RJK

Sitat fra: Mags85 på lørdag 18. oktober 2025, klokken 14:54Vet det ikke finns noe fasit på dette (en stund siden sist jeg kjøpte model 3), men når tror dere ISH man får vin nummer (dato estimat) ?
Typisk for TMY, når den er på havn der den skipes fra, eller mens den loades/er kommet ombord i båt eller den er forlatt havnen. Phew! ;)

Da er det og bestemt hva som er sendes hvor, og Tesla kan matche biler mot bestillinger.
Bosted Oslo

What-a-watt

RJK

Så kjent med Tesla sin matching er jeg ikke at jeg trodde det gjaldt biler som var bestilt på forhånd!

Men takk for å fylle tomrommet der jeg var mangelfullt opplyst!  8)
Bosted Oslo

Hysa

Sitat fra: Kentoj på lørdag 18. oktober 2025, klokken 10:17Hei,
Bestilte ny model Y longrange stealthgrey 9. oktober. Tesla oppga levering Nov-Des. Dagen etter statsbudjsettet justerte Tesla levering til Jan-Feb. Legger jeg inn en ny tilsvarende bestilling nå, så oppgir Tesla levering Nov-Des. Bør jeg kansellere min bestilling og legge inn ny? Kommer Tesla uansett til å pumpe inn biler til Norge slik at jeg får min før nyttår selv om de oppgir etter nyttår?

Samme her. Jeg fikk plutselig 1 januar-10februar.. Stealth Grey

Svk

Stealth her også.best 12/10
Nov|des

Blir det lev neste år,så tar jeg heller noe annet

Hysa

Sitat fra: Svk på lørdag 18. oktober 2025, klokken 19:21Stealth her også.best 12/10
Nov|des

Blir det lev neste år,så tar jeg heller noe annet
Jeg bestilte 9 oktober. Var Nov-des fram til endring idag 😞

Svk

I januar er det jo mva,vil jo ikke ha det.
Endrer seg vel min også da? Har dere std felger?

Jeg får se.....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA