Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 18. september 2025, klokken 09:57

« forrige - neste »

What-a-watt

Sitat fra: Svk på søndag 12. oktober 2025, klokken 12:04Får vel låne litt her og der. Står jo nov-des. så trenger jo ikke å ta så lang tid før den dukker opp. Tesla sa at det var noen som hoppet av og at det plutselig va ledige biler.

Helt vanlig utsagn i bilbransjen. De tror det vil reduserer sjansen for at kunden velger noe annet i ventetiden 😅.

RJK

Hyre har vel biler som ikke blir rådyre på månedsbasis.

Men er vel kanskje en forutsetning at de opererer i ditt nærområde. Vet ikke hvor langt unna du kan bo, før de sier "nei takk".

Eller tenker jeg bare gammelt nå...!?! Det er en mulighet! 8)

https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjop/eie-lease-abonnere

https://www.smartepenger.no/bilokonomi/3579-guide-til-bilabonnement-og-langtidsleie-av-bil
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Svk

Da har jeg bestilt. Brukte en vervelenke. Hva får han som vervet meg? Han har allerede X med gratis lading

RJK

Sitat fra: Svk på søndag 12. oktober 2025, klokken 16:16Da har jeg bestilt. Brukte en vervelenke. Hva får han som vervet meg? Han har allerede X med gratis lading
" Tesla-kreditter kan brukes til å betale for Supercharging, kjøpe en ny bil, betale utestående beløp fra en serviceavtale i Tesla-appen eller en Tesla Shop, eller til oppgraderingskjøp.1"

https://www.tesla.com/no_no/support/refer-and-earn#use-referral-benefits
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svk på søndag 12. oktober 2025, klokken 16:16Da har jeg bestilt. Brukte en vervelenke. Hva får han som vervet meg? Han har allerede X med gratis lading

Gratulerer! Hvilken farge landet du på? 4WD?
Tesla Model Y                         2021-

hemi

jeg vingler stadig, info på onsdag blir nok avgjørende, og evnt om 0 nytt der, om performance kommer med 0%

terje3105

Bra det er flere som vingler. Jeg skulle egentlig gå for en MYP, men etter å ha prøvd den fra lørdag til mandag, tror jeg det blir en vanlig MY.
Åkerrullene er for sårbare til at jeg tør å la ungene kjøre rundt med den (alle biler skal være tilgjengelig for alle i familien). I tillegg var den jo ikke sååå sprek. Min 8 år gamle S75D virker hakket vassere under 50km/t.
Setene var gode, men de første vegan-setene til MS er faktisk bedre.
Tesla Model Y LR AWD, i bestilling 16.10.2025
Tesla Model S LR, reservert 15.07.2022, kansellert 10.2025
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Svk

Kjør på. Jeg tok også de std 19 felgene. De 20 tommerene er jo ikke pene

What-a-watt

YP er IMO bare tull, og bortkastete penger. Har også en S75D fra 2018 som er 0,8 sekunder "tregere" enn YP Har aldri hatt bruk for de ressursene!!

Husk at god akselerasjon er avhengig av varmt og toppladet batteri. Hvem kjører "alltid" rundt med et slikt.

Svk

Når kommer mer nøyaktig leveringsdato opp i appen?(bestilte igår)

turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på mandag 13. oktober 2025, klokken 14:17YP er IMO bare tull, og bortkastete penger. Har også en S75D fra 2018 som er 0,8 sekunder "tregere" enn Y. Har aldri hatt bruk for de ressursene!!

Husk at god akselerasjon er avhengig av varmt og toppladet batteri. Hvem kjører "alltid" rundt med et slikt.
Hm, det er ganske merkbar forskjell på akselerasjonen (spesielt fra 0) mellom LR og P. Bruk for er ett subjektivt argument.

Ellers er setene et stort argument for P. Og så utseendet. Så er jo felgene ett argument både for og imot, men de kan man jo evt bytte. Vi var og veldig skeptiske til 21" når vi kjøpte vår P, men etter 80k har vi kun hatt en hendelse, og den ville tatt 19" like mye...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. oktober 2025, klokken 14:48
Sitat fra: What-a-watt på mandag 13. oktober 2025, klokken 14:17YP er IMO bare tull, og bortkastete penger. Har også en S75D fra 2018 som er 0,8 sekunder "tregere" enn Y. Har aldri hatt bruk for de ressursene!!

Hm, det er ganske merkbar forskjell på akselerasjonen (spesielt fra 0) mellom LR og P. Bruk for er ett subjektivt argument.

Ellers er setene et stort argument for P. Og så utseendet. Så er jo felgene ett argument både for og imot, men de kan man jo evt bytte. Vi var og veldig skeptiske til 21" når vi kjøpte vår P, men etter 80k har vi kun hatt en hendelse, og den ville tatt 19" like mye...

Det er nettopp det subjektive jeg setter spørsmål ved. Når det gjelder utseende, så klarer ikke jeg å se det, og hvis man er ute etter felger og dekk kan de kjøpes overalt. Penere også (igjen subjektivt)

Panders

Felger, understell, utseende og seter er hovedsakelig grunn til at jeg valgte MYP. For meg er det verdt 70.000kr

Det trenger selvsagt ikke være det for alle.

Jeg har S75D og mener den ikke kan sammenlignes på noe måte. Har også eid en 23 MYP tidligere.

Model S føles som en MB E-class og MYP som en veldig sportslig Crossover.
Artigere å kjøre, samt at alt er mer tight og fastere.

Akslerasjon og responsiviteten er en annen verden for meg.
-26 Model Y Performance "Quickie"
-23 Model Y Performance SOLGT
-17 Model S 75D "Elektra"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA