Den store Tesla S - Sutretråden

Startet av Lars C. Krogenæs, søndag 06. januar 2013, klokken 13:34

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 08. januar 2013, klokken 16:56
For de som lurer på dette med høyde og pano vs. ikke pano så er mine erfaringer etter ha teste de tre bilene som har vært i Norge følgende:

(Erfaringer gjort selv med mine 193 cm, fordelt på lang rygg, ikke fullt så lange bein.)

Uten Pano:
Fordeler - Sitter fint i forsetene
Ulemper - Ikke plass til hodet i baksetet. Må enten bøye hodet eller lene meg forover.

Med Pano:
Fordeler - Sitter relativt fint i hele baksetet, også på sidene. Men greit å nøye seg med to voksne der bak... ;)
Ulemper: Selv med førersetet helt nede og ryggen litt tilbake er det lett å plages av at man treffer siden på panotaket der det er skinner m.m. Hodet får helt klart begrensninger i hvor det kan beveges uten å skalle borti.

Men ta dette med en klype salt. Bilen uten Pano var alfa/beta modell. Og når jeg prøvekjørte med pano ble det litt stress og fikling. Fant meg ikke til rette for å si det enkelt. Men kan hende litt bedre tid til å prøve meg frem ville gitt bedre resultat.

Betaen som var i Oslo i vår hadde også Pano, ref. bildet jeg tok .

timingbeltkiller

Sitat fra: Runarbt på tirsdag 08. januar 2013, klokken 12:48
"oslo@teslamotors.com." - Ta vekk . etter epost-adresse, så vil det fungere betre. :-)
"oslo@teslamotors.com"
NEI, gjør det ikke!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

gbzdoc

Sitat fra: petersv på tirsdag 08. januar 2013, klokken 18:32

Mener da ganske sikkert at den ikke hadde pano... Husker jeg satt veldig dårlig i baksetet på den, og fant meg fort tilrette foran. Og mener å huske flere kommentere at det ville være bedre plass med pano taket...

Men kan det tenkes ar de hadde slengt inn en annen takluke løsning på den betaen?

Andre som husker?

Men det ble også snakket om at Tesla skulle senke baksetet lenger ned på prosuksjonsmodellene.

Helt forskjellig var de i hvertfall å sitte i for en lang laban... ;-)

fortoggale

Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Øyvind.h

Sitat fra: Sbr på tirsdag 08. januar 2013, klokken 16:01
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. januar 2013, klokken 09:48
Jeg synes softwaren i bilen burde hatt færre bugs. Det er spennende at sw kan oppdateres over 3G/4G og gir nye funksjoner (eks stemmestyrt soltak mm), men jeg er skuffet over alle småfeilene som rapporteres. Tesla har en lang vei å gå med koding!
Har du en link til info rundt dette?
Info rundt bugs, oppdateringer eller stemmestyrte funksjoner?
Bugs har jeg i hovedsak funnet på teslamotorsclub.com.
Bl.a.: skjerm som bruker tid på å våkne fra dvale, blinklys som slutter å lage lyd, div sensorer som rapporterer om ikke-eksisterende feil, visningsfeil ryggekamera(bilde passer ikke inn i ramme), skjermer som har slått seg på om natten, treg nettleser, åpning av soltak krever flere forsøk på slide-baren, for høy reduksjon i rekkevidde når bilen står ubrukt mm.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 08. januar 2013, klokken 19:43
Sitat fra: petersv på tirsdag 08. januar 2013, klokken 18:32

Mener da ganske sikkert at den ikke hadde pano... Husker jeg satt veldig dårlig i baksetet på den, og fant meg fort tilrette foran. Og mener å huske flere kommentere at det ville være bedre plass med pano taket...

Men kan det tenkes ar de hadde slengt inn en annen takluke løsning på den betaen?

Andre som husker?

Men det ble også snakket om at Tesla skulle senke baksetet lenger ned på prosuksjonsmodellene.

Helt forskjellig var de i hvertfall å sitte i for en lang laban... ;-)

Den hadde Pano, som du jo ser i bildet, jeg fikk tilogmed prøve det. Det med høyden på baksetet tror jeg du har rett i, det var litt høyere før.

laumb

Jeg sutrer: hengerfeste.

Kommer selv til å ettermontere dette. Ikke for å trekke henger (som jeg gjør "hele tiden" om dagen) men for å kunne feste sykkelstativ og sykler bak.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Wenche

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 08. januar 2013, klokken 17:46
Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. januar 2013, klokken 13:22
Jeg kan ikke fordra treverk i dashbordet på biler. Dette gikk av moten sammen med 'hest og kjerre'. >:(
'Pianoblank' kan til nød la seg høre. Det blir litt dumt å måtte kjøpe 'Performance' for å få et akseptabelt interiør

Pianosort (som  vel blir den riktige oversettelsen) hadde vært fullt ut akseptabelt om det var matt. Blank finish sier jeg nei takk til uansett materiale. Dessverre er det kun karbonfiber og en type treverk som tilbys med matt finish.
Jeg liker heller ikke tre eller blank finish. Men jeg likte lacewood veldig godt; sort, matt og med en pen struktur, IKKE treaktig look.  :) PS: Ønsker å slippe pussejobb for hver biltur  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

timingbeltkiller

Når jeg emailer nettbank eller kreditkortutsteder, får jeg automatsvar som bekrefter mottaket + lover svar innen .....

Savner det samme når jeg emailer TM. Særlig siden de ser ut til å bruke relativ lang tid på å svare slik du begynner å tvile på om de overhodet har tenkt å svare.

Har p.t. ubesvarte mailer fra 3., 5. og 7. denne måned.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 09. januar 2013, klokken 09:01
Når jeg emailer nettbank eller kreditkortutsteder, får jeg automatsvar som bekrefter mottaket + lover svar innen .....

Savner det samme når jeg emailer TM. Særlig siden de ser ut til å bruke relativ lang tid på å svare slik du begynner å tvile på om de overhodet har tenkt å svare.

Har p.t. ubesvarte mailer fra 3., 5. og 7. denne måned.
Hva har du sendt dem spørsmål om (om jeg tør spørre :) ). Kan det være spørsmål som involverer forskjellige ressurser internt?

Jeg tror Tesla raskt bør etablere en FAQ eller velfylt infoside på nettsiden sin som tar for seg detaljer som forumdeltakere som oss ønsker utledet :)
Sendte selv et hypotetisk spørsmål om opphold kaldere enn -30 i mer enn 24 timer (har aldri vært borti det i mitt liv, men allikevel greit å få presisert dette mtp eventuelt tap av garanti). Fikk raskt svar, men jeg var ikke helt fornøyd med svaret (de svarte ikke på om det var OK å stå i eks -35 dersom bilen var koblet til 240V strøm). Venter på svar på denne presiseringen fortsatt (kanskje en uke siden jeg ba om presisering).

Redigert: fikk en hyggelig telefon nettopp fra en "ownership advocate" i Tesla. De jobber på spreng med å klargjøre garantivilkår og priser på tilleggstjenester(service, batteribytte etc) for det europeiske markedet. Jeg fikk med andre ord inntrykk av at de kommer med mye av informasjonen vi fortsatt føler vi mangler.

Foreløpig tilbakemelding ift. kulde/garanti var at bilen ikke bør stå i temperaturer under -30 i mer enn 24 timer (snitt lavere enn -30), men at det skulle gå fint så lenge bilen var tilkoblet strøm. Det var ingen automatikk i at garantien utløp om bilen stod i eksempelvis -33 i mer enn 24 timer. Tilbakemeldingen var bare foreløpig, og endelige vilkår vil komme ila kort tid.

Hun fortalte for øvrig at det blir en "Get amped" turne i Europa snart, så det blir altså en skikkelig turne her i Europa på lik linje med hva de gjorde i USA. Det vil nok løfte bevisstheten rundt Tesla betydelig!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OleJA

Fra TMC forumet: (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12191-Winter-Driving-Experiences/page48?highlight=pirelli+blizzak , post #472)

'Turned on the heat/defrost/seats. Right away left side of drivers view blocked by fog, turning to ice. Had to lean a bit to the right to see properly, but zero traffic today. Will find my mini heater/blower unit & velcro to dash as a temporary cure. Something weird must be blocking the defrost vent on the far left, as others have reported'

Det er jo direkte pinlig at Tesla ikke har oppdaget under vintertesting at det er problemer med kondens på frontruta. Så nå kjører Signature kundene (les: beta kundene) rundt med hårfønere for å holde frontruta fri for is  :'(

Dette de bare få orden på  >:(

Dix Hallpike

Viser til øvrige tråder her på forumet angående farge:

Det burde vært en opsjon for svart farge i metallic eller multicoat, for holdbarheten sin skyld.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Oreo

http://youtu.be/ArzZ5BuU72Q
5.05 ute i denne YouTube video'en sier eieren at Tesla vil kommer med modifikasjoner til speilene som vil gjøre dem elekrisk innfellbare.
Klar over at kilden her er ganske vag, men han må igjen ha hørt dette en plass. Tviler på at dette vil gjelde på biler som allerede er produsert, men ikke usannsynlig på kommende modeller.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

petersv

Elektrisk innfellbare speil er dessverre avkreftet av Tesla på nåværende versjon av Model S. Det var en link på teslaforumet til en offisiell uttalelse, men finner den selvfølgelig ikke igjen.

Jeg, med 230cm bred p-plass, skulle mer enn gjerne hatt den feature-en! :(

Quattro

Var oppe på Alnabru og skulle se på en Model S etter at jeg betalte inn forskuddet. De hadde ikke noen Model S inne, snakk om tullete opplegg, er rimelig overbevist over at 90 % av de som reiser til Tesla er for å se Model S.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA