Den store Tesla S - Sutretråden

Startet av Lars C. Krogenæs, søndag 06. januar 2013, klokken 13:34

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: Quattro på lørdag 12. januar 2013, klokken 19:18
Var oppe på Alnabru og skulle se på en Model S etter at jeg betalte inn forskuddet. De hadde ikke noen Model S inne, snakk om tullete opplegg, er rimelig overbevist over at 90 % av de som reiser til Tesla er for å se Model S.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD

Det var jeg også. (De har ikke lovet at Model S skal være der hver eneste dag.)

Bilen er lånt til Danmark for helgen; tilbake mandag kl 12:00.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Stig O

Ser ikke at det er et eneste festepunkt i bagasjerommet. Når jeg skal på lengre turer, må jeg slå ned baksete for å få med meg hundebur og all bagasjen. Da må ting sikkres med reimer, og festepunkter er en nødvendighet.Virker som bilen ikke er helt gjennomarbeidet på på en del punkter.Primitiv hattehylle, dårlig løsn på nakkestøtter i baksete, manglende oppbevaringsrum, i spesielt i baksetet,skiluke/armlene osv.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Epleskreller

Jeg spurte om man fikk takstativ til bilen da den ble vist fram, svaret var "ja". Nå viser det seg at festene kun er på de med pano-tak..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RunarBT

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 15. januar 2013, klokken 08:17
Jeg spurte om man fikk takstativ til bilen da den ble vist fram, svaret var "ja". Nå viser det seg at festene kun er på de med pano-tak..

Kor har du det i fra? Virker da veldig merkelig

Epleskreller

Sitat fra: Runarbt på tirsdag 15. januar 2013, klokken 08:28
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 15. januar 2013, klokken 08:17

Kor har du det i fra? Virker da veldig merkelig

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6638.30.html

Sitat fra: OleJA på tirsdag 15. januar 2013, klokken 00:05
Takstativet festes i 4 skruehull som er en del av skinnene til panotaket, ingen panoskinner = ingen fester. Nå kunne de selvfølgelig funnet på andre festepunkt uten panotaket, men de har vel trolig nok av andre utfordringer å løse. :-X
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RunarBT

Ah, takk.

Kjipt.. men så skal me ha panotak uansett pga. takhøyde så for vår del så går det ut på et.;-)

trygvelo

Elektronisk håndbrekk, hadde egentlig lovet meg selv å aldri kjøpe en bil med slikt herk.

Dix Hallpike

Viser til tråden performance vs standard:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6892.0.html

Sutrer over at det ikke er tydeligere eksteriørforskjeller (kun spoiler, såvidt jeg har oppfattet) mellom modellene, som f.eks. på BMW M-serie.
Sikker på at de ville fått flere performance-bestillinger om så hadde vært tilfelle.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Gjermund

Når de har lagt så mye jobb ned i aerodynamikke, ville det vel vært idioti å ødelgge denne enten på std eller performance bare fordi de skal se annerledes ut? Hadde de gjort det ville jeg heller sutret over det.

Alternativt kunne de jo lagd performance med mer trykk ned og da ville den hatt mer drag, så mindre rekkevidde, kanskje noe mange ikke ønsker?

Oreo

Synes da å erindre at det tidligere var mer karbonfiber detaljer, slik som front (leppe) spoiler og sideskjørt i karbonfiber tidlig i 2012 på Performance utgaven. Dette er jo eksempler som ikke ville påvirke luftmotstand/trykk etc. men heller lette vekt (noen få promille). Dette fikk meg til å ville ha bilen i hvit da jeg synes kontrastene ville bli fine.

Siden er dette tydligvis blitt trukket tilbake, da det uten tvil er et fordyrende ledd i produksjon (og for kunder som må erstatte disse ved skader).
For meg virker det som et oversalg, og i dag ser vi det samme med bortfallet av 21"'erne.
Altså, Tesla har alt sitt på det tørre fordi jeg har aldri blitt lovet dette til en avtalt pris, men jeg ble litt skuffet da jeg så at alt eksteriørmessige forskjellen var spoileren. 21"erne får en jo sikkert bestilt til 60kWh også.
Når alt kommer til alt så er det sikkert mer praktisk å ikke ha frontspoileren i karbon likevel, så jeg er ikke sååå skuffet.

Det som likevel irriterer meg og som jeg har nevnt tidligere er (sist gang jeg sjekket) at i designstudioet så er nakkestøttene bak avbildet som justerbare. Dette er ikke tilfelle på den amerikanske produksjonsmodellen. Jeg er spent på om forandringer blir gjort på EU modellen.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Gjermund

Jeg synes det er bra de fokuserer på det praktiske i stedet for jåleriet jeg føler andre merker er mer opptatt av, men om jeg også skal sutre litt over utseende, så må det være at det skulle vært en mulighet å slippe all chrom'en.

Dix Hallpike

Hadde selvfølgelig vært feil med eksteriørforskjeller som går utover aerodynamikken, den kan også vanskelig gjøres noe bedre. Men som dere sier, elementer som ikke går utover aerodynamikken er det jeg sikter til. "Black-line" istedenfor krom, karbonelementer, evt.modellbetegnelse i form av P og liknende.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

stor66

Litt miffed på at det må en service-mann til for å kalibrere dekktrykkssensoren hver gang man legger om fra sommerdekk til vinterdett og omvendt... :-\
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

tSla

Jeg liker ikke all plasten helt nede ved dørene, framme og bak. Når plasten er ny ser den sikkert fin og mørk ut. Etter litt tid vil sollys og andre ytre påvirkninger misfarge/bleke denne plasten og det ser dårlig ut. Nå kan sikkert denne plasten holdes mørk og fresh med litt owatrol eller black wow, men skulle ønske at det ikke var noe plast utvendig, og heller var hel-lakkert! Det ser litt billig ut  :-\
Tesla Model S P85+

laumb

Sitat fra: tSla på mandag 21. januar 2013, klokken 10:48
Jeg liker ikke all plasten helt nede ved dørene, framme og bak. Når plasten er ny ser den sikkert fin og mørk ut. Etter litt tid vil sollys og andre ytre påvirkninger misfarge/bleke denne plasten og det ser dårlig ut. Nå kan sikkert denne plasten holdes mørk og fresh med litt owatrol eller black wow, men skulle ønske at det ikke var noe plast utvendig, og heller var hel-lakkert! Det ser litt billig ut  :-\

Men masse hvite prikker etter steinsprut, det slipper du. :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA