Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringstid ifra reservasjon?

Startet av Gjermund, søndag 30. desember 2012, klokken 11:08

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: TerjeV på mandag 04. februar 2013, klokken 15:27
Nå er det spekulert mye i dette temaet tidligere ser jeg, men siden jeg er rimelig fersk bestiller tillater jeg meg å spørre om hva som er svart fra TM og hva forumet har resonert seg frem til av leveringstid nå...
Dersom Tesla har lovet å levere 1500-2000 biler til Norge i 2013 og 2712 er bestillinger i Europa vil det kunne gi grobunn for å drømme om bil til jul??!!
Jeg bestillte siste dag i januar -13 og fikk #2712. Hva gjetter Dere som har "erfaring"?
Skal man dømme utfra tidligere opplyste leveringstider fra Tesla:
- Estimert 12-14 mnd i oktober.
- Estimert 12 mnd i desember
- Estimert 10 mnd i februar.
Så kommer samtlige bestilte Model S i et digert båtlass i desember 2013  ;D Og det blir jo at salig kaos med å få levert ut 1000 biler i løpet av en måned ::) Julenissen kan vel kanskje konsulteres for bistand

.... men det skjer neppe

PeGe

Sitat fra: OleJA på mandag 04. februar 2013, klokken 15:48
Sitat fra: TerjeV på mandag 04. februar 2013, klokken 15:27
Nå er det spekulert mye i dette temaet tidligere ser jeg, men siden jeg er rimelig fersk bestiller tillater jeg meg å spørre om hva som er svart fra TM og hva forumet har resonert seg frem til av leveringstid nå...
Dersom Tesla har lovet å levere 1500-2000 biler til Norge i 2013 og 2712 er bestillinger i Europa vil det kunne gi grobunn for å drømme om bil til jul??!!
Jeg bestillte siste dag i januar -13 og fikk #2712. Hva gjetter Dere som har "erfaring"?
Skal man dømme utfra tidligere opplyste leveringstider fra Tesla:
- Estimert 12-14 mnd i oktober.
- Estimert 12 mnd i desember
- Estimert 10 mnd i februar.
Så kommer samtlige bestilte Model S i et digert båtlass i desember 2013  ;D Og det blir jo at salig kaos med å få levert ut 1000 biler i løpet av en måned ::) Julenissen kan vel kanskje konsulteres for bistand

.... men det skjer neppe

Det er i hvertfall en båt jeg ikke håper forliser på veien over...

Ser forøvrig at bestillingstakten er omtrentlig lik maksimal produksjonskapasitet. Dette betyr at det vil være tilnærmet konstant kø i lang tid fremover. Det at leveringstiden er endret fra 14 til 10 mnd slik som beskrevet fra november til i dag betyr nok at mange biler sendes samlet over. Blir da interessant å se hvor hyppig de vil sende batcher med biler over til europa også i tiden som kommer (og hvilket reservasjonsnummer som er det siste som blir med på november/desemberleveransen).

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/model-s-reservation-tally?page=70

#2482 - Oslo
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

Havebigfun

Sitat fra: OleJA på mandag 04. februar 2013, klokken 15:48
Skal man dømme utfra tidligere opplyste leveringstider fra Tesla:
- Estimert 12-14 mnd i oktober.
- Estimert 12 mnd i desember
- Estimert 10 mnd i februar.
Så kommer samtlige bestilte Model S i et digert båtlass i desember 2013  ;D Og det blir jo at salig kaos med å få levert ut 1000 biler i løpet av en måned ::) Julenissen kan vel kanskje konsulteres for bistand

.... men det skjer neppe

Jeg tolket det dithen at man ser at produksjonsøkningen fungerer etter planen og at alle kan regne med å få bilen tidligere, også de som bestillte i oktober. Kan hende det er billigst å leie et helt bilskip- det blir nok ikke rasjonelt med ferdigstillelse i Nederland når alle 1000-2000 biler kommer samtidig. Det går bilbåter fra California mange ganger i uken. Jeg lurer på om det er mere rasjonelt om restkapasiteten leies der, slik at bilene kommer dryppvis- da trenger man ikke like omfattende personaldekning i Nederland.
Det ville vært litt kjedelig for de som har ventet i flere år om de fikk bilen samtidig med de siste bestillerne.
For Tesla er det kanskje naturlig å fortsette å produsere  europeiske biler etter at de er ferdig med Sig- serien- det håper ihverfall jeg på 8).

kjølholdt

Tesla i Oslo sier at bilene kommer i 3 ladninger. Juni , september, nov- desember
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

laumb

Høres ut som jeg får bil i September da...
Hadde passet meg ypperlig å få kapret noen flere reservasjoner ved å dra den med på campingen før det stenger.

Såååå mange der som venter i spenningen!
Lurer på om jeg ikke må ta meg en tur til Tesla igjen til uken og sikle litt mer (8-9 turen innom siste 2 1/2 mnd...).


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Stig O

Jeg har det motsatte problemet, nemlig at jeg vil ha bilen så sent som mulig. Helst ikke før mars neste år.Allroaden har bare gått 28000 km, så jeg har lyst til å nyte den en vinter til.Håper det kommer en hurtiglader på strekningen Odda/ Oslo innen den tid. Har P1707 og avbestilte i desember for å bestille igjen rett før nyttår for å kjøpe meg litt tid. Var hele tiden meningen å utsette kjøpet, men så kom prisøkningen som ble et dillemma.Fikk mail fra Heidi Torgersen om at hun hadde gitt beskjed til de som styrer dette, at de skulle gi meg et så sent nummer som mulig uten å gå glipp av den gammle prisen.Har enda ikke fått nytt nummer!!!? Tenkte jeg skulle ha litt is i magen og ikke purre før i mars.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

christian1986

Sitat fra: kjølholdt på mandag 04. februar 2013, klokken 20:05
Tesla i Oslo sier at bilene kommer i 3 ladninger. Juni , september, nov- desember

Da blir jo spørsmålet hvem som kommer i hvilke batch... Merker dette kan bli ett langt år.

Gjermund

Sitat fra: Stig O på mandag 04. februar 2013, klokken 21:51
Jeg har det motsatte problemet, nemlig at jeg vil ha bilen så sent som mulig. Helst ikke før mars neste år.Allroaden har bare gått 28000 km, så jeg har lyst til å nyte den en vinter til.Håper det kommer en hurtiglader på strekningen Odda/ Oslo innen den tid. Har P1707 og avbestilte i desember for å bestille igjen rett før nyttår for å kjøpe meg litt tid. Var hele tiden meningen å utsette kjøpet, men så kom prisøkningen som ble et dillemma.Fikk mail fra Heidi Torgersen om at hun hadde gitt beskjed til de som styrer dette, at de skulle gi meg et så sent nummer som mulig uten å gå glipp av den gammle prisen.Har enda ikke fått nytt nummer!!!? Tenkte jeg skulle ha litt is i magen og ikke purre før i mars.

Vi kan bytte jeg har 2261.  ;)

Maartensommer

Sitat fra: kjølholdt på mandag 04. februar 2013, klokken 20:05
Tesla i Oslo sier at bilene kommer i 3 ladninger. Juni , september, nov- desember

Flott ordspill!

OleJA

Sitat fra: kjølholdt på mandag 04. februar 2013, klokken 20:05
Tesla i Oslo sier at bilene kommer i 3 ladninger. Juni , september, nov- desember
Er overrasket over dette selv om jeg spøkte om et digert båtlass tidligere i tråden. Hadde egentlig forventet at bilene ble sendt i mindre batcher hver 14. dag eller noe slik.
Det er mye bundet kapital for et fersk firma å ha mange biler stående i et bilskip eller på importkaia i påvente av at bilene kan klargjøres for utlevering.

Stig O

Sitat fra: Gjermund på tirsdag 05. februar 2013, klokken 09:08
Sitat fra: Stig O på mandag 04. februar 2013, klokken 21:51
Jeg har det motsatte problemet, nemlig at jeg vil ha bilen så sent som mulig. Helst ikke før mars neste år.Allroaden har bare gått 28000 km, så jeg har lyst til å nyte den en vinter til.Håper det kommer en hurtiglader på strekningen Odda/ Oslo innen den tid. Har P1707 og avbestilte i desember for å bestille igjen rett før nyttår for å kjøpe meg litt tid. Var hele tiden meningen å utsette kjøpet, men så kom prisøkningen som ble et dillemma.Fikk mail fra Heidi Torgersen om at hun hadde gitt beskjed til de som styrer dette, at de skulle gi meg et så sent nummer som mulig uten å gå glipp av den gammle prisen.Har enda ikke fått nytt nummer!!!? Tenkte jeg skulle ha litt is i magen og ikke purre før i mars.

Vi kan bytte jeg har 2261.  ;)

Det blir for tidlig. Håper på levering i mars neste år.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Lanber

Juni blir da Signatur + R biler. 850 stk ca?

Så 2 runder med 1000-1200stk? 
Får bil til jul skjønner jeg

TerjeV

#57
Sitat fra: Stig O på tirsdag 05. februar 2013, klokken 11:20
Sitat fra: Gjermund på tirsdag 05. februar 2013, klokken 09:08
Sitat fra: Stig O på mandag 04. februar 2013, klokken 21:51
Jeg har det motsatte problemet, nemlig at jeg vil ha bilen så sent som mulig. Helst ikke før mars neste år.Allroaden har bare gått 28000 km, så jeg har lyst til å nyte den en vinter til.Håper det kommer en hurtiglader på strekningen Odda/ Oslo innen den tid. Har P1707 og avbestilte i desember for å bestille igjen rett før nyttår for å kjøpe meg litt tid. Var hele tiden meningen å utsette kjøpet, men så kom prisøkningen som ble et dillemma.Fikk mail fra Heidi Torgersen om at hun hadde gitt beskjed til de som styrer dette, at de skulle gi meg et så sent nummer som mulig uten å gå glipp av den gammle prisen.Har enda ikke fått nytt nummer!!!? Tenkte jeg skulle ha litt is i magen og ikke purre før i mars.

Vi kan bytte jeg har 2261.  ;)

Det blir for tidlig. Håper på levering i mars neste år.

Hei Odda! Passer mitt nummer da? (#2712. Karmøy)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Epleskreller

Sitat fra: TerjeV på onsdag 06. februar 2013, klokken 22:31
Sitat fra: Stig O på tirsdag 05. februar 2013, klokken 11:20
Det blir for tidlig. Håper på levering i mars neste år.

Hei Odda! Passer mitt nummer da? (#2712. Karmøy)

Alternativt får du få kjøpt min brukte S om ca 2,5 år når jeg skal bytte den ut med en X (tror jeg..) :D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Stig O

#59
Sitat fra: TerjeV på onsdag 06. februar 2013, klokken 22:31
Sitat fra: Stig O på tirsdag 05. februar 2013, klokken 11:20
Sitat fra: Gjermund på tirsdag 05. februar 2013, klokken 09:08
Sitat fra: Stig O på mandag 04. februar 2013, klokken 21:51
Jeg har det motsatte problemet, nemlig at jeg vil ha bilen så sent som mulig. Helst ikke før mars neste år.Allroaden har bare gått 28000 km, så jeg har lyst til å nyte den en vinter til.Håper det kommer en hurtiglader på strekningen Odda/ Oslo innen den tid. Har P1707 og avbestilte i desember for å bestille igjen rett før nyttår for å kjøpe meg litt tid. Var hele tiden meningen å utsette kjøpet, men så kom prisøkningen som ble et dillemma.Fikk mail fra Heidi Torgersen om at hun hadde gitt beskjed til de som styrer dette, at de skulle gi meg et så sent nummer som mulig uten å gå glipp av den gammle prisen.Har enda ikke fått nytt nummer!!!? Tenkte jeg skulle ha litt is i magen og ikke purre før i mars.

Vi kan bytte jeg har 2261.  ;)

Det blir for tidlig. Håper på levering i mars neste år.

Hei Odda! Passer mitt nummer da? (#2712. Karmøy)

Som sagt så håper jeg på nytt nummer fra Tesla i mars. Får se hva de sier først. Du bor jo ikke så langt unna, så det hadde jo vært kjekkt med en tur til Karmøy å sett på den i okt/nov.Det er nok ikke så lett å bytte da det er ny og gammel pris vi snakker om.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA