Gode kampanjer på kjøp og leasing

Startet av Boikott My Ass, onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56

« forrige - neste »

daktari

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Daniel_0007

Sitat fra: daktari på lørdag 27. september 2025, klokken 08:40
Sitat fra: Svk på fredag 26. september 2025, klokken 09:56Bare Tesla som har rente kampanje?
Ganske lang "kampanje" må man si.

Like lenge som vag sin vel, den vår kampanjen dems ble til sommer kampanje og nå høstkampanje 🤭
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Sitat fra: E-Trond på fredag 26. september 2025, klokken 21:36
Sitat fra: Svk på fredag 26. september 2025, klokken 09:56Bare Tesla som har rente kampanje?

Subaru har også en god rentekampanje på 0.5%
Bare sørg for å sjekk litt rundt så får du vinterhjul med i kampanjeprisen på 499 eller 529 i tillegg til rentekampanjen. 😉

https://www.subaru.no/biler/solterra

Det ser ut som at kampanjen gjelder 0.5% leasingrente.

Sitat fra: subaru.no* Veiledende kundepris levert Moss gjelder Subaru Solterra XR X-MODE, lokale lev. Kostnader kan tilkomme. Månedsleie vil variere med rentenivået 2 449 kr inkl. termingebyr, Bilpris 529 900 kr inkl. vinterhjul, Startleie 120 000 kr, Flytende nominell rente f.t. 0,50 %, Etableringsgebyr 5012 kr, Leieperiode – bindingstid 3 år, Kjørelengde for hele leieperioden 30 000 km. Totalpris vil variere med rentenivået 213 176 kr, Alle beløp er inkl mva. Månedsleien kan endres ved utbetalingstidspunktet, hvis det har vært endringer i rente, pris, avgifter mellom søknadstidspunktet og utbetalingstidspunktet. Leien er beregnet med flytende rente og følger normal renteutvikling i hele leieperioden, og renten vil aldri bli lavere enn 0,05 %. Leiekontrakten ytes av DNB Bank ASA og det er DNB som eier bilen. Begrenset antall. Vektavgift og mva. på elbiler kommer i tillegg der prisen overstiger kr 500 000,-. Påslaget vil regnes fra registreringstidspunkt. Rekkevidden gjenspeiler det forventede kombinerte WLTP-området og venter på homologering før endelig bekreftelse. Batteriet på 73,1 kWh refererer til brutto batterikapasitet. Bildene som er vist her er kun for illustrerende formål, og kan avvike fra modellens standardspesifikasjoner. Med forbehold om skrive- og trykkfeil.

Men bilen ser absolutt mer interessant ut i oppgradert utgave. Med forvarming av hovedbatteriet, AWD og 22 kW DC som standard, så er den mye bedre tilpasset utkantstrøk hvor man ikke har så mange lynladere på hver lokasjon. Større hengervekt blir nok også satt pris på. Kanskje Solterra burde hatt V2L også.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

E-Trond

Ja,det ser jo slik ut i farten.
Men står på Facebook siden da.

https://www.facebook.com/Subarunorge/

Og hos Bnh
https://www.bnh.no/kampanje/subaru/solterra/

Tv2 har også en artikkel på dette.

https://www.tv2.no/broom/her-far-du-ny-bil-uten-egne-penger/18064633/
ID 7 GTX
Ioniq  2020

filtvet

Betale 120.000 i "startleie" for å kunne kjøre 1000 mil i året er galskap etter min mening. De pengene får du vel aldri igjen om feks bilen vrakes?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: filtvet på tirsdag 30. september 2025, klokken 08:04Betale 120.000 i "startleie" for å kunne kjøre 1000 mil i året er galskap etter min mening. De pengene får du vel aldri igjen om feks bilen vrakes?

Det blir vel 1200 mil og 109.000 i startleie (ref Birger N. Haug linken over), men det er jo nesten like lavt totalbeløp om en velger 0 i startleie - bare 812 i forskjell. Kan jo få en del tusen i renter på 100.000 minkende mot tre år i forskjell.

En kan og få tilbud på ønsket kjørelengde og avtaleperiode. Sikkert litt rimeligere per år å velge f.eks. 4 år.

Dersom en kjøper får en 0,5% i rente, selv om 5.225 i etableringsgebyr hørtes vel høyt ut, selv om det ikke ødelegger totalen.
Tesla Model Y                         2021-

IvarAndreas

Sitat fra: filtvet på tirsdag 30. september 2025, klokken 08:04Betale 120.000 i "startleie" for å kunne kjøre 1000 mil i året er galskap etter min mening. De pengene får du vel aldri igjen om feks bilen vrakes?
Eksen vraket vår 7 uker gamle Q7 for noen år siden. DnB nektet plent å dekke de 200k vi hadde betalt inn. Etter litt diskusjon med Møller finans dekket de beløpet mot at vi leaset en identisk ny Q7. Vi måtte også tegne ny forsikring i et selskap som dekker innskuddet. Husker ikke helt om det var Gjensidige..

filtvet

Ganske usikre tider nå, har hatt 4 kutt-runder på jobben og "hele" bransjen har ansettelsesstopp. Så kanskje ikke riktig tid å lease nå.

Kjøp heller brukt, la noen andre ta verditapet og du slipper å lease i 3 år om du mister jobben. En bil du eier kan du jo selge.

vinterdekk

Sitat fra: filtvet på onsdag 01. oktober 2025, klokken 05:34Ganske usikre tider nå, har hatt 4 kutt-runder på jobben og "hele" bransjen har ansettelsesstopp. Så kanskje ikke riktig tid å lease nå.

Kjøp heller brukt, la noen andre ta verditapet og du slipper å lease i 3 år om du mister jobben. En bil du eier kan du jo selge.

Apropos bruktmarkedet. Var en tråd i en av ID.4 gruppene på Facebook, hvor eierne erfarte at deres 2-4 år gamle ID.4 var tungsolgte om dagen. Kan ikke verifisere det, men kanskje markedet er modent for å kjøpe brukt.

Subaru Solterra får så langt jeg vet en stor oppgradering nå, mens det ikke var noen oppgraderinger mellom foregående år. Noen må sikkert korrigere meg om det. Men jeg tror bruktprisene på Solterra kan være noe å sjekke ut og.

Daniel_0007

Sitat fra: vinterdekk på onsdag 01. oktober 2025, klokken 07:09
Sitat fra: filtvet på onsdag 01. oktober 2025, klokken 05:34Ganske usikre tider nå, har hatt 4 kutt-runder på jobben og "hele" bransjen har ansettelsesstopp. Så kanskje ikke riktig tid å lease nå.

Apropos bruktmarkedet. Var en tråd i en av ID.4 gruppene på Facebook, hvor eierne erfarte at deres 2-4 år gamle ID.4 var tungsolgte om dagen. Kan ikke verifisere det, men kanskje markedet er modent for å kjøpe brukt.

Subaru Solterra får så langt jeg vet en stor oppgradering nå, mens det ikke var noen oppgraderinger mellom foregående år. Noen må sikkert korrigere meg om det. Men jeg tror bruktprisene på Solterra kan være noe å sjekke ut og.

Jepp, men de brukte har jo en del store mangler som at de ikke har forvarming før lading og at de er ganske tørste på vinteren som gjør at rekkevidden blir ganske ræva.
Model 3 2019 LR Rwd

Suverin

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 01. oktober 2025, klokken 08:50Jepp, men de brukte har jo en del store mangler som at de ikke har forvarming før lading og at de er ganske tørste på vinteren som gjør at rekkevidden blir ganske ræva.

Forvarming mangler, og den har litt mindre batteri enn nylanseringen, men den er ikke noe tørstere enn tilsvarende biler vinterstid. Jeg opplever at bilen har et ganske så fint forbruk året rundt (23 modell).

vinterdekk

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 01. oktober 2025, klokken 08:50
Sitat fra: vinterdekk på onsdag 01. oktober 2025, klokken 07:09

Jepp, men de brukte har jo en del store mangler som at de ikke har forvarming før lading og at de er ganske tørste på vinteren som gjør at rekkevidden blir ganske ræva.

Det er mange Solterra på Finn fra 2023 med lav kilometerstand til godt under 400K. Og AWD er standard. Ganske riktig at elbilegenskapene ikke er det beste, men det kan ikke være mye verditap igjen til neste eier her ..

Øyvind.h

Synes forbruket på id4 er helt fint på vinteren. I starten klagde noen på høyt forbruk fordi batteriet alltid ble forvarmet, men det endret VW på OTA.
Bilen fikk også forvarming før hurtiglader på vinter fra 2024, enten med manuell aktivering på skjerm eller ved navigering til hurtiglader. Men det kommer ikke til 2023 og eldre modeller.
En kan løse det med obd dongel og app, men de ytterst få gangene vi har hurtigladet på vinteren har vi fått brukbar ladekurve ved å sørge for lav SOC og litt ineffektiv kjøring.

Fordelen med id4 på vinter er blant annet gode dørhåndtak, ikke rammeløse dører, veldig gode lys og kurvelys, rails for skistativ osv. Etter min erfaring en god og gjennomtenkt bil for norsk vinter, minus mangel på forvarming på eldre modeller.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

vinterdekk

Endel ID.4 GTX på Finn, 23 modellår under 400K kr. og kilometerstand fra 40K til 90K. Man får jo mer oppdatert bil med batteriforvarming fra 24 modellår til 70K kr mer om man lader mye på farten. Men det er jo igjen mer å legge ut.

filtvet

Jeg har kjøpt 3 helt nye biler gjennom livet. Helt bortkastede penger og burde heller kjøpt indeksfond eller eiendom. Kommer aldri til å kjøpe helt ny bil igjen.

Siste bilen jeg kjøpte var en gammel Honda 2006 for 2,5 år siden (33.000,-). Går like bra ennå og har steget i pris. Har blitt eu-godkjent 2 ganger uten en eneste feil.

Det er totalkostnaden som har noe å si, ikke at du får en lav "start"-rente første 3 år. Hadde det på Teslaen og det tok ikke lang tid føre renten var 6%.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA