XC40 EV i Sandvika storsenter ulykken. (Første tråd)

Startet av Electric cars in Norway, torsdag 26. september 2024, klokken 12:13

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: RJK på onsdag 12. november 2025, klokken 14:02
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 12. november 2025, klokken 13:46Nok en Volvo..

https://www.vg.no/nyheter/i/kwqG9X/bilen-kjoerte-inn-i-bygg-i-kristiansand-politiet-etterforsker
Nå må vi ikke tillegge alle hendelser med en Volvo inn i denne saken som diskuteres her. Her var det tydeligvis en forbikjøring som gikk galt, og ikke "plutselig og uventet akselerasjon"...

;)

Kom ut av kontroll i tettbygd strøk, 50/60 sone,..tenker nå mitt om dette  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 12. november 2025, klokken 17:00
Sitat fra: RJK på onsdag 12. november 2025, klokken 14:02
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 12. november 2025, klokken 13:46Nok en Volvo..

https://www.vg.no/nyheter/i/kwqG9X/bilen-kjoerte-inn-i-bygg-i-kristiansand-politiet-etterforsker
Nå må vi ikke tillegge alle hendelser med en Volvo inn i denne saken som diskuteres her. Her var det tydeligvis en forbikjøring som gikk galt, og ikke "plutselig og uventet akselerasjon"...

;)

Kom ut av kontroll i tettbygd strøk, 50/60 sone,..tenker nå mitt om dette  :)

En kan jo tenke:
hvis klampen går i bånn av kortslutning når du står stille, så er det ekkelt.
hvis klampen går i bånn / henger seg opp ved forbikjøring, når vannet spruter når du krysser kjørefelt, da er det VELDIG ekkelt.... kun gjettinger fra min side  ;D  Har ikke lest at problemet kun oppstår når biler går fra 0 km/t.

Fra tidligere artikkel:
Ifølge Volvo gjennomførte de tilbakekallingen fordi fukt kunne trenge inn i ledningsnettet og føre til uventet akselerasjon eller nedbremsing.

....bare sånn at en ikke helt kan utelukke at det har noe med bilen å gjøre....
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA