Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

daktari

Det er mer sannsynlig at Zuckerberg har lobbet hardt mot Tiktok enn Musk, men begge har sikkert holdt på samme. Med YouTube/google.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

automat

Det har vært mange spekulasjoner om oppkjøp av TikTok. Det siste jeg så var at Perplexity AI hadde lagt inn bud. Men ByteDance har ikke vært villig til å selge.

Og nå kan det se ut som den standhaftigheten har lønt seg, for Trump har varslet presidentordre om å redde TikTok.

Audun Torsdalen
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

daktari

Sitat fra: automat på søndag 19. januar 2025, klokken 18:52Det har vært mange spekulasjoner om oppkjøp av TikTok. Det siste jeg så var at Perplexity AI hadde lagt inn bud. Men ByteDance har ikke vært villig til å selge.

Og nå kan det se ut som den standhaftigheten har lønt seg, for Trump har varslet presidentordre om å redde TikTok.

Utrolig, når Trump var den første til å kreve blokade av TikTok i 2020.
Mine I-Pace videoer

daktari

Da har Elmo gitt fullverdig nazihilsen, sa da var den debatten over. Så sørgelig.
https://www.vg.no/video/320387/vekker-oppsikt-etter-denne-hilsenen

Alle som vurderer å kjøpe Tesla bør nøye tenke seg om.
Mine I-Pace videoer

automat

Sitat fra: daktari på mandag 20. januar 2025, klokken 23:09Da har Elmo gitt fullverdig nazihilsen, sa da var den debatten over. Så sørgelig.

Gjorde han bevisst en nazi-hilsen, eller var det gestikulering som kan tolkes som en slik hilsen? Jeg vil oppfordre til å se videoen før man gjør seg opp en mening. Dette var uansett ikke særlig smart gjort.

Er man ute etter å "ta" Musk, så er jo dette et fint påskudd. Men det burde være mer enn nok annet å ta han på. De mediene jeg har sett omtale denne episoden er mer på spekulasjonsnivå.

Audun Torsdalen
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

RJK

Sitat fra: automat på mandag 20. januar 2025, klokken 23:55
Sitat fra: daktari på mandag 20. januar 2025, klokken 23:09Da har Elmo gitt fullverdig nazihilsen, sa da var den debatten over. Så sørgelig.

Gjorde han bevisst en nazi-hilsen, eller var det gestikulering som kan tolkes som en slik hilsen? Jeg vil oppfordre til å se videoen før man gjør seg opp en mening. Dette var uansett ikke særlig smart gjort.

Er man ute etter å "ta" Musk, så er jo dette et fint påskudd. Men det burde være mer enn nok annet å ta han på. De mediene jeg har sett omtale denne episoden er mer på spekulasjonsnivå.
Jeg har lagt ut en kommentar i følgende tråd, der man kan se hvordan en ekte "Nazi Salute" skal gjøres, og det er bare en liten antydning til likhet, men "haters gonna hate", og vil ikke tolerere eller akseptere at de blir motsagt, så nå får jeg vel på meg å dyrke EM når jeg viser til den videoen der man kan se hvordan den i tilfelle skulle vært utført.

https://elbilforum.no/index.php?topic=53631.new#new

som jeg og skriver der, Elon Musk er verken den første eller den siste som kommer til skade å gjøre en hilsen som ligner nok til å mistolkes i verste mening, og dermed bli stemplet som Nazi.

Ikke det at jeg syns noe om de siste utspillene han og vennen Donald Trump har kommet med, men denne forfølgelsen som @Daktari og noe flere gjør, blir bare mer og mer patetisk.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hELgenen

Sitat fra: RJK på tirsdag 21. januar 2025, klokken 00:45

Jeg har lagt ut en kommentar i følgende tråd, der man kan se hvordan en ekte "Nazi Salute" skal gjøres, og det er bare en liten antydning til likhet, men "haters gonna hate", og vil ikke tolerere eller akseptere at de blir motsagt, så nå får jeg vel på meg å dyrke EM når jeg viser til den videoen der man kan se hvordan den i tilfelle skulle vært utført.

som jeg og skriver der, Elon Musk er verken den første eller den siste som kommer til skade å gjøre en hilsen som ligner nok til å mistolkes i verste mening, og dermed bli stemplet som Nazi.

Ikke det at jeg syns noe om de siste utspillene han og vennen Donald Trump har kommet med, men denne forfølgelsen som @Daktari og noe flere gjør, blir bare mer og mer patetisk.

Dette var helt åpenbart en nazi hilsen.
Selv nazistene hyller dette:

https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/elon-musk-salute-reaction-right-wing-extremists-1235241866/

Om noen burde kjenne en nazihilsen så må det vel være dem?

Når man hyller den Tyske høyresiden AFD og så gjør dette stuntet..2 ganger,så må man være 100% nazist. Mannen er politisk på linje med vår egen Utøya terrorist. Sagt det før mange ganger her inne. Mannen går over lik for å nå sitt Mars mål og både fremstår og er en neo nazist.

Når man snakker som en nazist,agerer som en nazist og hilser som nazist...da er man en nazist.

arthur

At "ekte" nazister hyller hans hilsen, eller hans måte å hilse på, er ikke veldig overraskende, men for egen del tviler jeg på at det var en bevisst handling fra Musk sin side å gjøre en slik (nazi)hilsen, mer et merkelig utløp av entusiasme og høy på adrenalin. Samtidig er det ganske merkelig oppførsel fra en person som er autist, Asperger.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Sitat fra: arthur på tirsdag 21. januar 2025, klokken 07:03At "ekte" nazister hyller hans hilsen, eller hans måte å hilse på, er ikke veldig overraskende, men for egen del tviler jeg på at det var en bevisst handling fra Musk sin side å gjøre en slik (nazi)hilsen, mer et merkelig utløp av entusiasme og høy på adrenalin. Samtidig er det ganske merkelig oppførsel fra en person som er autist, Asperger.

At enkelte prøver å bortforklare dette gitt støtten Musk har gitt til AfD er helt utrolig.

Nå har vel alle forstått at det eneste som står i hodet på Musk er å få plantet nazi flagget på mars. Alle slike store utfordringer krever et regime som er dedikert. Helt åpenbart at Elon Musk er fan av nazismen og hvordan Tyskland klarte å  bygge seg opp i mellomkrigstiden.

Noen burde begynne å selge stickers med Elon i full utfoldelse som man kan sette på sin Tesla. F.eks legge dem ved alle sexy buttons salgene..

vinterdekk

Veldig nedtonet artikkel om nazi-hilsenen fra Musk i NRK. :(

https://www.nrk.no/urix/musk-sin-trump-gest-vekker-reaksjonar-1.17215461

Om jeg blir overrasket om Musk vil gjøre denne hilsningen ved flere anledninger i framtiden? Nei ..
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

Sitat fra: RJK på tirsdag 21. januar 2025, klokken 00:45

Det er cirka 1000 andre varme hilsener han kunne gjort. Men han tok sieg heil 2 ganger! Så legg sammen støtten til AfD m.m så er et krystallklart.
Mine I-Pace videoer

arthur

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 21. januar 2025, klokken 07:20
Sitat fra: arthur på tirsdag 21. januar 2025, klokken 07:03At "ekte" nazister hyller hans hilsen, eller hans måte å hilse på, er ikke veldig overraskende, men for egen del tviler jeg på at det var en bevisst handling fra Musk sin side å gjøre en slik (nazi)hilsen, mer et merkelig utløp av entusiasme og høy på adrenalin. Samtidig er det ganske merkelig oppførsel fra en person som er autist, Asperger.

At enkelte prøver å bortforklare dette gitt støtten Musk har gitt til AfD er helt utrolig.

Jeg håper, og tror, at jeg ikke inngår i gruppen som prøver å bortforklare hans oppførsel? I så fall kan jeg berolige deg med at så ikke er tilfelle, absolutt ikke.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Om Musk sin hilsen. Det er ikke klart hva det betyr og fyren er jo ekstremt «akward»/ubekvem på podier.

Men når det er en fyr som åpent støtter et høyreekstremt parti i Tyskland som der tolkes som nazistisk så er det jo ikke SÅ merkelig 🤷🏻

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA