FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Ole Petter på søndag 23. november 2025, klokken 21:46og

Jeg skriver som Tesla-eier for å støtte godkjenning og nødvendige unntak for FSD (Supervised). Systemet er testet omfattende i Europa og har dokumentert bedre sikkerhet enn tradisjonelle førerstøttesystemer. Dagens regelverk henger etter utviklingen og kan i enkelte tilfeller redusere sikkerheten. Et eksempel er begrensningene på tillatte G-krefter, som gjør at bilen må reagere tregere enn det som er naturlig og dermed håndterer situasjoner dårligere enn tidligere. Dette viser at enkelte regler gjør førerstøtte mindre trygg, ikke mer. Jeg håper Vegvesenet kan bidra til en praktisk og sikker løsning for innføring av FSD i Norge.
Kan du peke på hvilke paragrafer i gjeldende regelverk som ee til hinder for at Tesla tilbyr "supervised hands off" på motorveier i Europa, slik Ford og BMW gjør?

På meg høres det ut som Musk og Tesla gaslighter fansen istedetfor å lage en FSD tilpasset europeiske regler.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

What-a-watt

Sitat fra: What-a-watt på søndag 23. november 2025, klokken 22:10Massevis av hvis. Og man snakker bare om "Supervised" som i seg selv har veldig lite nytte. Forventer også at det blir lagt til så mange restriksjoner at det å kjøre selv vil bli en lettelse.

Regner med at "unsupervised" vil ta ytterligere mange år.

Som sagt: "Oppdatering : RDW har benektet at de har fortalt Tesla at de planlegger å gi godkjenning i februar."

https://electrek.co/2025/11/24/tesla-announces-fsd-approval-europe-february-2026/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA