Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

Havebigfun

her er det mer info:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/toyota-mit-wasserstoff-antrieb-fcv-faehrt-mit-brennstoffzelle-a-977331.html
Hverken Toyota eller Fiat tror på en elbilfremtid.
Toyota har nettopp avsluttet samarbeidet med Tesla ???

Leif1

Da er det bare å glede seg til nettverket av hydrogenstasjoner begynner å bre seg utover det ganske land da.
Om Tesla startet på null, så er jaggu disse godt nede på minussiden...
Konvertitt fra S til X

sigurdi

Var vel heller Toyota sin kontrakt med Tesla som gikk ut og Tesla ønsket ikke å videreføre den. Trenger batteriene til egen produksjon. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Car-El

Da lurer jeg på aksjene som Toyota har i Tesla. Om dem blir til å selge dem eller beholde dem?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sigurdi

2.5% av aksjene som var verdsatt til $50 millioner i 2010, dette var betaling for Fabrikken i California. :-)
Selger Toyota nå, har de tjent mer på Elbil, en de kommer til å tjene på Hydrogenbiler for å si det slik he he he he.

Men fant ikke ut hvor mye de sitter på i dag?
Gadd ikke søke så mye heller.
Horten
Model X90D (18.03.17)

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Rio

Problemet er ikke bare hydrogenbilene, men at intet fornuftig menneske vil bygge ut en hydrogeninfrastruktur i Norge. I hvert fall ikke en som er nyttig.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Griffel

TU:
http://www.tu.no/samferdsel/2014/06/05/regjeringen-bevilger-penger-til-a-bygge-flere-hydrogenstasjoner
[qoute]
I revidert nasjonalbudsjett gir regjeringen ti millioner kroner ekstra til Transnova. Pengene er øremerket bygging av nye hydrogenstasjoner.
...
– Dette er veldig gode nyheter. Ekstrabevilgningen vil gi Transnova mulighet til å realisere nye hydrogenstasjoner både i Oslo-regionen og i Bergen, sier Kari Asheim, avdelingsleder for transport i ZERO.

Asheim påpeker at både elbiler og hydrogenbiler er viktige i veien fremover mot utslippsfrie transportløsninger.

– Med denne bevilgningen gir regjeringen et tydelig signal om at det skal satses på hydrogen som drivstoff i transportsektoren. Dette er et viktig signal til bilbransjen, og til flåteeiere og vanlige forbrukere som skal kjøpe ny miljøbil, sier Kari Asheim.
[/qoute]
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Amoss

Sitat fra: Rio på torsdag 26. juni 2014, klokken 22:59
Problemet er ikke bare hydrogenbilene, men at intet fornuftig menneske vil bygge ut en hydrogeninfrastruktur i Norge. I hvert fall ikke en som er nyttig.

Som artikkelen Griffel linket inn viser oss klart, så snakker vi her ikke om fornuftige mennesker, vi snakker om politikere ;)
Model S 85D

sigurdi

10 millioner i støtte, blir en stasjon i Bergens og en i Oslo. ;-)
Da stemmer uttakelsen om nye og hydrogen stasjoner. ;-)
He he he, kunne ikke dy meg.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Car-El

Tenk kor mange SC dem kunne fått for 10 millioner. 

En annen sak er infrastruktur for hydrogen. Den kommer da ikke automatisk eller magisk inn på disse tankene. Tenke seg å sove godt om natta når en bor 1km fra ei hydrogenbombe på noen tusen liter.

Æ e skeptisk. Og æ trur æ har grunn til det.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

RuneW

Sitat fra: Car-El på fredag 27. juni 2014, klokken 11:43
Tenk kor mange SC dem kunne fått for 10 millioner. 

En annen sak er infrastruktur for hydrogen. Den kommer da ikke automatisk eller magisk inn på disse tankene. Tenke seg å sove godt om natta når en bor 1km fra ei hydrogenbombe på noen tusen liter.

Æ e skeptisk. Og æ trur æ har grunn til det.

Hehehe. "Hydrogenbombe" du...  ;D

(http://snl.no/hydrogenbombe)

Når det er sagt. Jeg har heller ikke noen særlig tro på hydrogen som drivstoff.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Kimpala

X
3

Rio

Sitat fra: Kimpala på fredag 27. juni 2014, klokken 21:06
Konkurentene SOVER!!

Det som er enda farligere enn å sove er å tro at konkurrentene gjør det.

Her kan du se salg av biler i f. eks. Tyskland:

Over 400 e-UP, over 400 i3, og under 100 Tesla.

http://cf.datawrapper.de/aMboL/2/
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Car-El

Sitat fra: Rio på fredag 27. juni 2014, klokken 21:35
Her kan du se salg av biler i f. eks. Tyskland:

Over 400 e-UP, over 400 i3, og under 100 Tesla.

http://cf.datawrapper.de/aMboL/2/

Ka annet er det å forvente. Tyske biler selger bra i Tyskland. Ikke Japanske, Italiensk, Fransk eller Amerikanske. Så finnes det et Tyskt alternativ, så går vist Tyskerene for det.

Men slik har det vært lenge i Sverige, Frankrike, Italia, England... Øøøh? Æ trur vi stryk siste. Trur ikke vi skal undervurdere patriotisme.

Og hadde VW, BMW, Mercedes eller noen annen Tyskt bilmerke laget en romslig elektrisk familie bil (helst med mindre motor enn TMS) så hadde vi nok heller kjøpt den.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA