Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: cyber på lørdag 01. mars 2014, klokken 12:36
Sitat fra: Oreo på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:34
hehe, en trenger ikke å ta alle innlegg så bokstavelig eller bli hårsår  ;)
Faktum er vel likevel at ingen er i nærheten av Tesla's 17" skjerm ennå.
Husker en Lexusselger som på denne tida i fjor skrøt av markedets største navigasjonsskjerm. Jeg som hadde reservert en TMS lo litt inni meg da.

Er du fornøyd med Google Earth-navigasjonsvisningen på 17-tommeren ?
Jeg er fornøyd med Google MAPS, kombinert med navigasjonen som følger med Tech-pakken må jeg si det har funket bra for min del så langt. Jeg har dog ikke vært så mange plasser jeg ikke viste hvor jeg skulle, så jeg har ikke testet grensene. Jeg har heller ikke testet ut alle mulige andre navigasjonssytemer i mange andre merker, men har litt erfaring med Toyota's navigasjonsystem fra 2004 og fra 2007 som måtte oppgraderes da piratplaten som importøren hadde satt inn tok kvelden. Det var mildt sagt ikke rett frem. Da foretrekker jeg oppdaterte kart fra Google.

Om Audi bruker Google EARTH, får jeg bare bøye meg i hatten for det. Jeg ville nok tro det også ville bli bra på en 17" skjerm.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

cyber



[/quote]
Jeg er fornøyd med Google MAPS, kombinert med navigasjonen som følger med Tech-pakken må jeg si det har funket bra for min del så langt. Jeg har dog ikke vært så mange plasser jeg ikke viste hvor jeg skulle, så jeg har ikke testet grensene. Jeg har heller ikke testet ut alle mulige andre navigasjonssytemer i mange andre merker, men har litt erfaring med Toyota's navigasjonsystem fra 2004 og fra 2007 som måtte oppgraderes da piratplaten som importøren hadde satt inn tok kvelden. Det var mildt sagt ikke rett frem. Da foretrekker jeg oppdaterte kart fra Google.

Om Audi bruker Google EARTH, får jeg bare bøye meg i hatten for det. Jeg ville nok tro det også ville bli bra på en 17" skjerm.
[/quote]

17-tommeren  ( 2 x 8,5" )  i TMS er vertikal ; i hvilket format vises DVD-filmer ?

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Oreo

Audi ser ut til å våknet igjen fra sin elbil dvale:
http://insideevs.com/280-mile-audi-r8-e-tron-becomes-reality/

Ser noen likheter med Tesla's 3-step-plan her eller?
Først introdusere en dyr sportsbil som læreprosess, så bygge videre på dette.
Postitivt at de har innsett at rekkevidden har mye å si.
Sitat
* We have increased their range from 215 to approximately 450 kilometers, which is a decisive step towards everyday practicality.
* Sure, it won't be a mass-produced vehicle, but it will soon be built "upon customer request.
* 381 hp
* 605 pound-feet of torque
* 0 to 62 in ~ 4 seconds
* Top speed 124 mph
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Havebigfun

A8-etron blir da den første konkurrenten som har lignende ytelser og tøff utseende-
ulempen blir antakelig minst tredobbelt pris og ingen plass- toseter med plass til tannbørste og Rolex. Batterisvap blir det antakelig heller ikke.

Det viser bare hva Elon har fått til fra 0!

Stig O

De er jo bare på Roadster stadiet, så de ligger jo 5 år etter!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Cobos

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 12. mars 2014, klokken 09:16
A8-etron blir da den første konkurrenten som har lignende ytelser og tøff utseende-
ulempen blir antakelig minst tredobbelt pris og ingen plass- toseter med plass til tannbørste og Rolex. Batterisvap blir det antakelig heller ikke.

Det viser bare hva Elon har fått til fra 0!
Personlig vil jeg jo si at hvis ikke Audi klarer å lage en Roadster billigere og bedre/tilsvarende en det Tesla klarte for 5 år siden er det nesten skremmende. Det er i tillegg med Tesla sin meget dyre deletilgang når de bygget Roadster'en, mens Audi har enorme VW til å bestille for seg.
For meg høres dette ut som en bil med tilsvarende ytelse som en Roadster men til 2-3x pris. Med alle Audi sine enorme milliarder i R&D er dette ikke akkurat imponerende.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

cyber

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 12. mars 2014, klokken 09:16
A8-etron blir da den første konkurrenten som har lignende ytelser og tøff utseende-
ulempen blir antakelig minst tredobbelt pris og ingen plass- toseter med plass til tannbørste og Rolex. Batterisvap blir det antakelig heller ikke.

Det viser bare hva Elon har fått til fra 0!

Til Audis forsvar må sies at R8 e-tron er gammelt nytt - et prosjekt som ble nedlagt for to år siden, men som nå gjenoppstår for å sondere interessen for elbiler som ikke er begrenset til bybruk.
Audi ( les VW ) konkluderte i 2012 at en el(sports-) bil ikke var lønnsomt og de er vel ikke overbevist  om at det er det heller - de har nå produsert en 10-bils prøveserie av R8 e-tron.

Forøvrig er det litt tidlig å gratulere Tesla med å ha lyktes med Elons visjoner om Tesla som verdensledende elbilprodusent med lademonopol - det er langt igjen  :D

Amoss

Sitat fra: cyber på onsdag 12. mars 2014, klokken 21:47
Audi ( les VW ) konkluderte i 2012 at en el(sports-) bil ikke var lønnsomt og de er vel ikke overbevist  om at det er det heller - de har nå produsert en 10-bils prøveserie av R8 e-tron.

Var det ikke så at han som la ned dette prosjektet fikk sparken i fjor, og at de så startet det opp igjen?
Model S 85D

Oreo

Virker ihvertfall som om pipa har fått en annen låt iflg. denne herremannen fra Audi/VW:
""The electric car is the future," declares Ulrich Hackenberg, a high-level engineer at Volkswagen Group and Audi board member for technical development."
http://insideevs.com/audi-technical-development-boss-electric-car-future/
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

cyber

Sitat fra: Oreo på onsdag 12. mars 2014, klokken 22:15
Virker ihvertfall som om pipa har fått en annen låt iflg. denne herremannen fra Audi/VW:
""The electric car is the future," declares Ulrich Hackenberg, a high-level engineer at Volkswagen Group and Audi board member for technical development."
http://insideevs.com/audi-technical-development-boss-electric-car-future/

Det er kjempefint at Ulrich Hackenberg uttaler dette, men VW kalkulerer nok nøye før de setter i gang noe stort innen EV - Golf og Audi e-tron er stadig bybiler.
På den annen side er ikke fjorårsresultatet for Tesla noe de vil kopiere, med tap på USD 3000 pr solgte bil - i Wolfsburg er det pengene som rår.

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Cobos

Sitat fra: cyber på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:03
Sitat fra: Oreo på onsdag 12. mars 2014, klokken 22:15
Virker ihvertfall som om pipa har fått en annen låt iflg. denne herremannen fra Audi/VW:
""The electric car is the future," declares Ulrich Hackenberg, a high-level engineer at Volkswagen Group and Audi board member for technical development."
http://insideevs.com/audi-technical-development-boss-electric-car-future/

Det er kjempefint at Ulrich Hackenberg uttaler dette, men VW kalkulerer nok nøye før de setter i gang noe stort innen EV - Golf og Audi e-tron er stadig bybiler.
På den annen side er ikke fjorårsresultatet for Tesla noe de vil kopiere, med tap på USD 3000 pr solgte bil - i Wolfsburg er det pengene som rår.
Hvilken kilde har du for at Tesla tapte $3000 per bil?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

sigurdi

Tesla hadde svært store investeringer i fjor, og får ennå større investeringer i år.
Så ser du på regnskapet totalt sett med penger inn og ut, så har Tesla regnskaps tap i 2013 og blir et ennå større regnskaps tap i 2014.

Dette er noe som ikke er planlagt og kan ikke unngås, dersom en skal investere i nytt produksjons utstyr for å øke produksjonen eller begynner å bygge en liten batteri fabrikk med gulv areal på nesten 1 million m2
(Totalt areal på anlegget nesten 4km2)

Men på salg av bilene er de over 25% margin, eller fortjeneste pr bil.
Noe som er svært bra, med tanke på de små kvanta som Tesla produserer i dag.
(Fabrikk lokalene i Freemount hadde produksjon på 6000 biler pr uke i sine glansdager, og i dag er det bare en liten del av fabrikken som er i bruk)
Med moderne utstyr som Tesla bruker kan fabrikken produsere mye mer biler en den gjorde med de gamle eieren.

Hadde ikke Tesla hatt en plan og følger den, hadde ikke aksjene hatt den kursen de har i dag.
Er trua på stort totalt overskudd i fremtiden som gjør at aksjene er så populære.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

cyber

Sitat fra: Cobos på fredag 14. mars 2014, klokken 07:30
Sitat fra: cyber på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:03
Sitat fra: Oreo på onsdag 12. mars 2014, klokken 22:15
Virker ihvertfall som om pipa har fått en annen låt iflg. denne herremannen fra Audi/VW:
""The electric car is the future," declares Ulrich Hackenberg, a high-level engineer at Volkswagen Group and Audi board member for technical development."
http://insideevs.com/audi-technical-development-boss-electric-car-future/

Det er kjempefint at Ulrich Hackenberg uttaler dette, men VW kalkulerer nok nøye før de setter i gang noe stort innen EV - Golf og Audi e-tron er stadig bybiler.
På den annen side er ikke fjorårsresultatet for Tesla noe de vil kopiere, med tap på USD 3000 pr solgte bil - i Wolfsburg er det pengene som rår.
Hvilken kilde har du for at Tesla tapte $3000 per bil?

Cobos

Teslas underskudd 2013 var på 74.014 Mio USD -
antall biler produsert 22.477 stk -
Teslas kostnad ( tap ) pr solgte TMS var 3.293 USD.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA