Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

o.b.lix

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 02. februar 2017, klokken 08:55
de mener vel ikke at vi skal  kjøpe en bil med 50 mil rekkevidde og ha en ice bil i bakhånd.

Jo. Det er akkurat de de mener. Det er derfor de ikke laget mere enn 1250 stk  ampera-e/bolt i januar...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

GOS

Er dessverre på reise, men hadde vært interessant å se. (PM meg, så kan du benytte min link om du vil)


Kjære Geir Ove

Vi er stolte av å invitere deg til å se Jaguar I-PACE Concept på nært hold!
For første og eneste gang i Skandinavia før lansering blir bilen vist frem for utvalgte gjester. Du har nå anledning til å være blant de første som får se denne kompromissløse elektriske Jaguaren.
Omgitt av andre moderne mesterverk på Astrup Fearnley Museet, kan du få presentert konseptbilen som ble vist frem høsten i fjor. Da skal vi vise deg akkurat hva vi mener med "THE ART OF PERFORMANCE": En fremtidsrettet Jaguar med luksuriøs design, unike kjøreegenskaper og en rekkevidde på over 500 km!
TID:                                    Tirsdag 20. Juni eller Onsdag 21. Juni
STED:                                 ASTRUP FEARNLEY MUSEET, KIEFERSALEN

Vi har begrenset antall plasser, så registrer deg og eventuelt en venn/kollega, så raskt som mulig for å sikre deres inngang til visningen.
Det vil bli servert enkel mat og drikke.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Havebigfun

Da jeg startet denne tråden for snart 7 år siden trodde jeg det var håp. Det er det forsåvidt fortsatt men premium- industrien i Tyskland har vedvarende store problemer med å følge opp. Forsiden i dagens Spiegel sier det meste:

Kristian O

Sitat fra: Havebigfun på fredag 25. oktober 2019, klokken 22:45
Da jeg startet denne tråden for snart 7 år siden trodde jeg det var håp. Det er det forsåvidt fortsatt men premium- industrien i Tyskland har vedvarende store problemer med å følge opp. Forsiden i dagens Spiegel sier det meste:
Nåja, Mazda har våknet. Riktignok har de våknet til år 2013, men de er ivertfall våken.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

JorEl

Glimrende med disse trådene som har holdt i 7-8år. Mye fin zeitgeist. Hvem hadde trodd at Tesla skulle rule såpass, at konkurrentene faktisk ble tvunget til å våkne opp :)
Synes slike poster burde vært bevart på et nett-bibliotek :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Stig O

Veldig fornøyd med min P85, og fremdeles ingen ny bil som frister nok til at jeg bytter. Sønnen min spurte meg her en dag, hva jeg skulle ha neste gang? Begynte og leke litt med tanken, men fant ut at etter snart 6 år så var det bare en ny Tesla som oppfylte mine krav!!! Kjører relativt ofte 4o mil til datter og barnebarn, og da er er verken Audi eller Jaguar aktuelt med hensyn til lading.Tror ikke alle skjønner hvor viktig forspranget Tesla har på lading er.
Skal jeg ha noe annet en Tesla må jeg ha minimum 50+ rekkevidde. Ser ikke særlig lovende ut de neste 2 årene heller. Model 3 og Y frister ikke, og ny Model S blir for dyr. Må kanskje vente 3 år før det kommer noe med riktig pris og kjørelengde?!
Så er det dette med moms innslag da, som bare varer ut 2021. Noen som tenker på noe annet en Tesla?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Muffinman

Den P85`en din er jo ikke akkurat som alle andre heller da. Får wow-følelsen hver gang du legger ut et bilde :)

turfsurf

Sitat fra: Stig O på søndag 03. november 2019, klokken 22:38
Noen som tenker på noe annet en Tesla?
Litt dårligere rekkevidde kunne jeg levd med, men ladenettverk og autopilot gjør det veldig vanskelig å bytte for min del. Det er mye annet og, men det er ting man kan leve med.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

Sitat fra: Muffinman på mandag 04. november 2019, klokken 06:01
Den P85`en din er jo ikke akkurat som alle andre heller da. Får wow-følelsen hver gang du legger ut et bilde :)
Ikke fått med meg. Link?  :+1: :+1:
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ampéreson

Da denne tråden ble startet, så det virkelig ut som at konkurrentene ikke sov, det var ikke mangel på lovnader om biler som skulle komme. Mange fikk betegnelsen "Tesla Killer", men pr. nå 7 år etter Tesla Model S ble lansert i USA, er det fortsatt ingen konkurrerende som kan slå dens kjørelengde. Det forspranget er et forsprang som ikke skulle vart i så lang tid om konkurrentene ville gjøre noe med det. Det virker som konkurrentene enten faller fra eller tvilholder på sin strategi å trenere og kun lage en by-bil som du har som bil nummer 2.  Får håpe jeg tar feil, for om det er noen som kan så er det tyskerne, om de vil.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

geear

Sitat fra: Klykken på mandag 04. november 2019, klokken 08:40
Sitat fra: Muffinman på mandag 04. november 2019, klokken 06:01
Den P85`en din er jo ikke akkurat som alle andre heller da. Får wow-følelsen hver gang du legger ut et bilde :)
Ikke fått med meg. Link?  :+1: :+1:
Det står i signaturen hans, bare å søke opp Instaen. Enig i at det var en lekker S! Perfekt stance med sommerskoene. Sprek stance for en bestefar.  8)

SurSnasen

Status 7 år senere er vel at Norge fremdeles er det bittelille, kunstige bilmarkedet, mens resten av verden stort sett sover mtp el-bilisme.

Jaguar har jo kommet med sin i-Pace. Selger den bra, utenom Norge?
Audi har kommet med sin e-tron. Selger den bra, utenom Norge?

Nå kommer også id.3, som blir en indikator for VW på verdensinteressen for rene elbiler.

o.b.lix

Sitat fra: SurSnasen på mandag 04. november 2019, klokken 09:38
Status 7 år senere er vel at Norge fremdeles er det bittelille, kunstige bilmarkedet, mens resten av verden stort sett sover mtp el-bilisme.

Etter model 3 kom på banen, er dette ikke helt sant lengre. Den selger som hakka møkk, og f.eks. 3 ganger så mye som bmw 3-serie i USA.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA